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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Guthrie Allen
-
아티스트
-
인원
게임 소개
>…수신 전송…PCX1g82…수신
>…PCX1g82 [auto-msg]…를 활성화합니다.
>…hellip…[auto-msg: 은하간 우주콩 재배, 무역, 선적 분야의 선두주자인 스페이스 커피가 여기 있습니다. 당신의 첫 잔을 우리의 최우선 과제로 삼기 위해.
>스페이스 커피는 1-4명의 '떠오르는' 커피들을 위한 아침 시간대의 우주 레이스이며, 게임을 하는 데 약 15분에서 30분이 걸립니다.
>컵/포트/프랑스 프레스/에스프레소 커피(또는 기타 음료), 스페이스 커피 스타 맵, 2d6, 7x 스페이스 빈/토큰, 12x 선박/토큰이 필요합니다.
>플레이어는 2d6을 굴리고 값을 함께 더하여 에너지(e)를 생성합니다. 에너지는 선박을 준비 또는 이동시키고, 블랙홀을 피하고, 스페이스 배틀에 참여하고, 스페이스 빈을 모닝 스타 - “ 프리미엄 은하간 커피 로스팅 숍”에 수확하거나 전달하는 데 사용됩니다.
에너지 게이지
> 8e - 배를 준비하지 못할 수 있습니다.
- 에너지 포인트로 가장 높은 다이만 사용합니다.
≤ 8e - 아웃포스트에 배 한 척을 준비하거나 도킹할 수 있습니다.
- 에너지 포인트로 가장 낮은 다이만 사용합니다.
항상 옛 속담을 기억하세요: “함선을 준비했으면 한 모금 마셔!”
>선박은 플레이어의 홈 아웃포스트로 보내져 스페이스 빈을 회수하고 배송합니다. 그러나 공간이 이상하고 특정 지역에서는 움직임이 어려울 수 있습니다. 간단한 면적 지수는 다른 유형의 16진수를 입력할 때 얼마나 많은 에너지가 필요한지 보여준다.
영역 지수
Black Space — 1e 입력, 원하는 대로 sip
행성 - 입력하려면 1e
Space Haze — 입장 2e; 퇴장 시 커피 한 모금
소행성 — 3e 진입; 출구시 커피 한 모금
>하지만 블랙홀을 조심하세요! 매 회전이 시작될 때마다 반경 2헥스(난이도를 높이기 위해 3헥스) 내에 있는 모든 함선은 블랙홀을 향해 1헥스(헥스) 사라지다!
>스페이스 빈이 있는 행성으로 만들었다고요? 그 강아지 좀 수확해야겠어!
행성에서 우주콩 수확 - 1e
-우주콩을 실은 배는 한 바퀴에 2 헥스까지만 움직일 수 있습니다!
>첨단 논스톱 드롭 트랙을 통해 모닝 스타에게 우주콩을 배달하세요!
반대쪽 흑색 공간 육각형이 열려 있는 인접한 흑색 공간 육각형을 입력하고 반대쪽 육각형으로 성공적으로 이동합니다.
배달 & mdash; 2e; 커피 한 모금
>전초기지에서 배를 도킹하면 차례가 시작할 때 모든 방향으로 1-헥스를 이동할 수 있습니다. 그리고 오래된 전초기지들 중 일부는 구리 코팅 샤워 시설을 갖추고 있고, 샤워는 먼 우주에서 좋은 것입니다. 하지만 명심하세요, 도킹된 우주선을 그 플레이어의 보급품으로 되돌리려면 +3e가 있는 도킹된 아웃포스트 육각만 들어가면 됩니다!
>우주 어디든 안전하다고 생각했어요? 다시 생각해봐! +2e가 남은 점유된 육각형을 타고 우주 전투에 참여하십시오! 사용하지 않은 다이가 있는 >3을 굴려서 스페이스 빈을 훔치세요! 적을 점령한 육각형 안으로 밀어넣고, 파괴하라!
>모든 선박이 플레이어’의 전초기지로 돌아왔거나(총승), 플레이어가 게임을 시작한 컵/커피포트/프랑스 프레스/에스프레소 기계/장치에 있는 커피를 모두 삼켰을 때 게임은 종료됩니다.
>…PCX1g82 [auto-msg]…를 활성화합니다.
>…hellip…[auto-msg: 은하간 우주콩 재배, 무역, 선적 분야의 선두주자인 스페이스 커피가 여기 있습니다. 당신의 첫 잔을 우리의 최우선 과제로 삼기 위해.
>스페이스 커피는 1-4명의 '떠오르는' 커피들을 위한 아침 시간대의 우주 레이스이며, 게임을 하는 데 약 15분에서 30분이 걸립니다.
>컵/포트/프랑스 프레스/에스프레소 커피(또는 기타 음료), 스페이스 커피 스타 맵, 2d6, 7x 스페이스 빈/토큰, 12x 선박/토큰이 필요합니다.
>플레이어는 2d6을 굴리고 값을 함께 더하여 에너지(e)를 생성합니다. 에너지는 선박을 준비 또는 이동시키고, 블랙홀을 피하고, 스페이스 배틀에 참여하고, 스페이스 빈을 모닝 스타 - “ 프리미엄 은하간 커피 로스팅 숍”에 수확하거나 전달하는 데 사용됩니다.
에너지 게이지
> 8e - 배를 준비하지 못할 수 있습니다.
- 에너지 포인트로 가장 높은 다이만 사용합니다.
≤ 8e - 아웃포스트에 배 한 척을 준비하거나 도킹할 수 있습니다.
- 에너지 포인트로 가장 낮은 다이만 사용합니다.
항상 옛 속담을 기억하세요: “함선을 준비했으면 한 모금 마셔!”
>선박은 플레이어의 홈 아웃포스트로 보내져 스페이스 빈을 회수하고 배송합니다. 그러나 공간이 이상하고 특정 지역에서는 움직임이 어려울 수 있습니다. 간단한 면적 지수는 다른 유형의 16진수를 입력할 때 얼마나 많은 에너지가 필요한지 보여준다.
영역 지수
Black Space — 1e 입력, 원하는 대로 sip
행성 - 입력하려면 1e
Space Haze — 입장 2e; 퇴장 시 커피 한 모금
소행성 — 3e 진입; 출구시 커피 한 모금
>하지만 블랙홀을 조심하세요! 매 회전이 시작될 때마다 반경 2헥스(난이도를 높이기 위해 3헥스) 내에 있는 모든 함선은 블랙홀을 향해 1헥스(헥스) 사라지다!
>스페이스 빈이 있는 행성으로 만들었다고요? 그 강아지 좀 수확해야겠어!
행성에서 우주콩 수확 - 1e
-우주콩을 실은 배는 한 바퀴에 2 헥스까지만 움직일 수 있습니다!
>첨단 논스톱 드롭 트랙을 통해 모닝 스타에게 우주콩을 배달하세요!
반대쪽 흑색 공간 육각형이 열려 있는 인접한 흑색 공간 육각형을 입력하고 반대쪽 육각형으로 성공적으로 이동합니다.
배달 & mdash; 2e; 커피 한 모금
>전초기지에서 배를 도킹하면 차례가 시작할 때 모든 방향으로 1-헥스를 이동할 수 있습니다. 그리고 오래된 전초기지들 중 일부는 구리 코팅 샤워 시설을 갖추고 있고, 샤워는 먼 우주에서 좋은 것입니다. 하지만 명심하세요, 도킹된 우주선을 그 플레이어의 보급품으로 되돌리려면 +3e가 있는 도킹된 아웃포스트 육각만 들어가면 됩니다!
>우주 어디든 안전하다고 생각했어요? 다시 생각해봐! +2e가 남은 점유된 육각형을 타고 우주 전투에 참여하십시오! 사용하지 않은 다이가 있는 >3을 굴려서 스페이스 빈을 훔치세요! 적을 점령한 육각형 안으로 밀어넣고, 파괴하라!
>모든 선박이 플레이어’의 전초기지로 돌아왔거나(총승), 플레이어가 게임을 시작한 컵/커피포트/프랑스 프레스/에스프레소 기계/장치에 있는 커피를 모두 삼켰을 때 게임은 종료됩니다.
>…incoming transmission…receiving PCX1g82…
>…engaging PCX1g82 [auto-msg]…
>…engaged…[auto-msg: The leader in intergalactic Space Bean cultivation, trade and shipment, Space Coffee is here. To make your first cup our first priority…[end].
>Space Coffee is a morning-time space race for 1-4 'rising' coffeenauts, and takes about 15-30 minutes to play.
>Requires one cup/pot/french press/espresso machine/device of coffee (or other beverage), Space Coffee Star Map, 2d6, 7x Space Beans/tokens, 12x Ships/tokens.
>Players roll 2d6 and add the values together to generate energy (e). Energy is used to ready or move Ships, avoid black holes, engage in Space Battle, and to harvest or deliver Space Beans to Morning Star - “the premium intergalactic coffee roasting non-stop shop”.
Energy Guage
> 8e - You may not ready a Ship.
- Use only the highest die as Energy points.
≤ 8e - You may ready one Ship or dock at the Outpost.
- Use only the lowest die as Energy points.
Always remember the age-old adage: “If you ready a Ship, take a sip!”
>Ships are readied at a player's home Outpost and sent out for Space Bean collection and delivery. But space is weird and movement can be difficult in certain areologies. A simple areology index shows how much more energy is required when entering a hex of different types:
Areology Index
Black Space — 1e to enter; sip at will
Planet - 1e to enter
Space Haze — 2e to enter; a sip of coffee upon exit
Asteroids — 3e to enter; a sip of coffee upon exit
>But beware of black holes! At the start of every turn, any Ships within a 2-hex (or 3-hex for increased difficulty) radius are 'pulled' 1-hex towards that black hole! 'Pulled' in? Gone!
>Made it to a planet with a Space Bean on it? Gotta harvest that puppy!
Harvest a Space Bean from a Planet - 1e
-Ships carrying Space Beans may only move up to 2 hexes per turn!
>Deliver Space Beans to Morning Star by moving through its hi-tech non-stop-drop trackway!
Enter an adjacent Black Space hex with an open opposite Black Space hex and successfully move to the opposite hex.
Delivery — 2e; a sip of coffee
>Docking a Ship at an Outpost lets you move any one of your Ships 1-hex in any direction at the start of your turn. And some of the old outposts have copper-coil showers, and a shower is a good thing out in deep space. But bear in mind, it only takes entering a docked Outpost hex with +3e to return a docked Ship to that player's supply!
>Thought you were safe anywhere else in space? Think again! Engage in Space Battle by moving into an occupied hex with +2e remaining! Steal a Space Bean by rolling >3 with the unused die! Force an opponent into an occupied hex, destroy him!
>The game is over when all Ships have returned to a player’s outpost (total win), or when a player’s Black Hole has devoured all of the coffee in the cup/coffee pot/french press/espresso machine/device that started the game.
>…engaging PCX1g82 [auto-msg]…
>…engaged…[auto-msg: The leader in intergalactic Space Bean cultivation, trade and shipment, Space Coffee is here. To make your first cup our first priority…[end].
>Space Coffee is a morning-time space race for 1-4 'rising' coffeenauts, and takes about 15-30 minutes to play.
>Requires one cup/pot/french press/espresso machine/device of coffee (or other beverage), Space Coffee Star Map, 2d6, 7x Space Beans/tokens, 12x Ships/tokens.
>Players roll 2d6 and add the values together to generate energy (e). Energy is used to ready or move Ships, avoid black holes, engage in Space Battle, and to harvest or deliver Space Beans to Morning Star - “the premium intergalactic coffee roasting non-stop shop”.
Energy Guage
> 8e - You may not ready a Ship.
- Use only the highest die as Energy points.
≤ 8e - You may ready one Ship or dock at the Outpost.
- Use only the lowest die as Energy points.
Always remember the age-old adage: “If you ready a Ship, take a sip!”
>Ships are readied at a player's home Outpost and sent out for Space Bean collection and delivery. But space is weird and movement can be difficult in certain areologies. A simple areology index shows how much more energy is required when entering a hex of different types:
Areology Index
Black Space — 1e to enter; sip at will
Planet - 1e to enter
Space Haze — 2e to enter; a sip of coffee upon exit
Asteroids — 3e to enter; a sip of coffee upon exit
>But beware of black holes! At the start of every turn, any Ships within a 2-hex (or 3-hex for increased difficulty) radius are 'pulled' 1-hex towards that black hole! 'Pulled' in? Gone!
>Made it to a planet with a Space Bean on it? Gotta harvest that puppy!
Harvest a Space Bean from a Planet - 1e
-Ships carrying Space Beans may only move up to 2 hexes per turn!
>Deliver Space Beans to Morning Star by moving through its hi-tech non-stop-drop trackway!
Enter an adjacent Black Space hex with an open opposite Black Space hex and successfully move to the opposite hex.
Delivery — 2e; a sip of coffee
>Docking a Ship at an Outpost lets you move any one of your Ships 1-hex in any direction at the start of your turn. And some of the old outposts have copper-coil showers, and a shower is a good thing out in deep space. But bear in mind, it only takes entering a docked Outpost hex with +3e to return a docked Ship to that player's supply!
>Thought you were safe anywhere else in space? Think again! Engage in Space Battle by moving into an occupied hex with +2e remaining! Steal a Space Bean by rolling >3 with the unused die! Force an opponent into an occupied hex, destroy him!
>The game is over when all Ships have returned to a player’s outpost (total win), or when a player’s Black Hole has devoured all of the coffee in the cup/coffee pot/french press/espresso machine/device that started the game.
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