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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이것은 토러스로 간주되는 8x8 보드를 사용하는 체커 변형 모델입니다. 칼럼 A는 칼럼 H에 인접하고 1열은 8열에 인접합니다. 따라서, 예를 들어, 1. a3의 조각은 h4로 이동할 수 있다.
목표: 어두운 정사각형("heaven,"light square)에 조각을 가진 유일한 플레이어가 됩니다.)
시작 위치는 표준 게임입니다. 한 면당 12개씩, 대각선 방향으로 한 칸씩 움직입니다. 필수 캡처입니다. 왕은 친근한 조각이 떨어질 때마다 만들어지며, 표준대로 앞으로 또는 뒤로 움직입니다.
지옥으로 가기(또는 천국으로 돌아가기): 적의 조각이 점프할 때, 같은 줄에 있는 가장 가까운 비어 있거나 친근한 점유 사각형으로 이동한다. 아군 조각에 착지하면 왕이 된다. 연속해서 남은 공간이 없을 경우 점프한 피스는 게임에서 제거됩니다. 밝은 사각형에서의 이동 규칙은 어두운 경우에도 동일합니다.
목표: 어두운 정사각형("heaven,"light square)에 조각을 가진 유일한 플레이어가 됩니다.)
시작 위치는 표준 게임입니다. 한 면당 12개씩, 대각선 방향으로 한 칸씩 움직입니다. 필수 캡처입니다. 왕은 친근한 조각이 떨어질 때마다 만들어지며, 표준대로 앞으로 또는 뒤로 움직입니다.
지옥으로 가기(또는 천국으로 돌아가기): 적의 조각이 점프할 때, 같은 줄에 있는 가장 가까운 비어 있거나 친근한 점유 사각형으로 이동한다. 아군 조각에 착지하면 왕이 된다. 연속해서 남은 공간이 없을 경우 점프한 피스는 게임에서 제거됩니다. 밝은 사각형에서의 이동 규칙은 어두운 경우에도 동일합니다.
This is a checkers variant using an 8x8 board that is viewed as a torus: column A is adjacent to column H and row 1 is adjacent to row 8. Thus, for example, a piece on 1.a3 can move to h4.
GOAL: to be the only player with pieces on the dark squares (called "heaven," light squares are called "hell.")
SET UP: starting position is for a standard game, 12 pieces per side, moving one space forward diagonally, obligatory captures. Kings are made whenever a friendly piece is landed on, and move forward or backward per the norm.
GOING TO HELL (or back to Heaven): when an enemy piece is jumped over, it is moved to the left (of the jumping player) to the nearest empty or friendly occupied square in the same row. If landing on a friendly piece it becomes a king. If there are no such spaces left in a row the jumped piece is removed from the game. Movement rules on light squares are the same for dark.
GOAL: to be the only player with pieces on the dark squares (called "heaven," light squares are called "hell.")
SET UP: starting position is for a standard game, 12 pieces per side, moving one space forward diagonally, obligatory captures. Kings are made whenever a friendly piece is landed on, and move forward or backward per the norm.
GOING TO HELL (or back to Heaven): when an enemy piece is jumped over, it is moved to the left (of the jumping player) to the nearest empty or friendly occupied square in the same row. If landing on a friendly piece it becomes a king. If there are no such spaces left in a row the jumped piece is removed from the game. Movement rules on light squares are the same for dark.
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