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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
David F. Nalle
-
아티스트
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인원
게임 소개
스타크로스(Starcross)는 비교적 간단한 전략 SF 게임이다.
보드는 다수의 육각형 섹션으로 구성되어 있으며, 플레이어의 수와 원하는 게임 길이에 따라 사용 가능한 숫자이다. 각 부분에는 다양한 신용도를 산출하는 수많은 항성계가 있으며, 다른 특징들은 없다. 플레이어들은 자신의 배를 만들거나 업그레이드하기 위해 각 턴마다 통제된 크레딧을 사용한다.
선박은 이동 속도와 전투력이라는 두 가지 특성을 가지고 있다 - 플레이어들은 그들이 얼마나 소비하느냐에 따라 이것들의 가치를 선택한다.
구매할 수 있는 기술적 진보에 따라 관심이 더해진다. 한 바퀴에 한 척씩 무제한으로 이동할 수 있는 하이퍼드라이브나 3:1의 우위를 점할 수 있는 적함을 나포할 수 있는 캡쳐와 같은 일부는 일시적이며, 한 바퀴 동안 시스템을 보호하는 포스 필드(Force Field)와 같이 캡쳐는 Flying Buffalo의 Starweb 플레이-mail 플레이어들에게 친숙하게 들릴 것입니다. 게임 - 대부분의 Starweb 기능이 실제로 여기에 재현됩니다.) 각 어드밴스는 경기당 정해진 횟수(선수 수에 따라)만 구매할 수 있기 때문에 플레이어는 각기 다른 능력 조합을 사용할 수밖에 없다.
게임의 목적은 주어진 크레딧 생산량을 조절하는 것입니다.
보드는 다수의 육각형 섹션으로 구성되어 있으며, 플레이어의 수와 원하는 게임 길이에 따라 사용 가능한 숫자이다. 각 부분에는 다양한 신용도를 산출하는 수많은 항성계가 있으며, 다른 특징들은 없다. 플레이어들은 자신의 배를 만들거나 업그레이드하기 위해 각 턴마다 통제된 크레딧을 사용한다.
선박은 이동 속도와 전투력이라는 두 가지 특성을 가지고 있다 - 플레이어들은 그들이 얼마나 소비하느냐에 따라 이것들의 가치를 선택한다.
구매할 수 있는 기술적 진보에 따라 관심이 더해진다. 한 바퀴에 한 척씩 무제한으로 이동할 수 있는 하이퍼드라이브나 3:1의 우위를 점할 수 있는 적함을 나포할 수 있는 캡쳐와 같은 일부는 일시적이며, 한 바퀴 동안 시스템을 보호하는 포스 필드(Force Field)와 같이 캡쳐는 Flying Buffalo의 Starweb 플레이-mail 플레이어들에게 친숙하게 들릴 것입니다. 게임 - 대부분의 Starweb 기능이 실제로 여기에 재현됩니다.) 각 어드밴스는 경기당 정해진 횟수(선수 수에 따라)만 구매할 수 있기 때문에 플레이어는 각기 다른 능력 조합을 사용할 수밖에 없다.
게임의 목적은 주어진 크레딧 생산량을 조절하는 것입니다.
Starcross is a relatively simple strategic science fiction game.
The board is made up of a number of hexagonal sections, the number in use depending on the number of players and the desired length of the game. Each section has a number of star systems which produce varying amounts of credit, and have no other characteristics. Players use their controlled credit each turn to build or upgrade their ships.
Ships have two characteristics, movement speed and combat strength - players choose the values of these by how much they spend.
Interest is added by the technological advances which can be purchased. Some of these are permanent, such as Hyperdrive, which lets one ship per turn move an unlimited distance, or Capture, which lets you capture enemy ships if you have a 3:1 advantage, while some are temporary, such as Force Field, which protects a system for one turn. (Capture will sound familiar to players of Flying Buffalo's Starweb play-by-mail game - most of the Starweb abilities are in fact reproduced here.) Each advance can only be purchased a given number of times per game (depending on the number of players), so players will be forced to use different mixes of abilities.
The object of the game is to control a given quantity of credit production.
The board is made up of a number of hexagonal sections, the number in use depending on the number of players and the desired length of the game. Each section has a number of star systems which produce varying amounts of credit, and have no other characteristics. Players use their controlled credit each turn to build or upgrade their ships.
Ships have two characteristics, movement speed and combat strength - players choose the values of these by how much they spend.
Interest is added by the technological advances which can be purchased. Some of these are permanent, such as Hyperdrive, which lets one ship per turn move an unlimited distance, or Capture, which lets you capture enemy ships if you have a 3:1 advantage, while some are temporary, such as Force Field, which protects a system for one turn. (Capture will sound familiar to players of Flying Buffalo's Starweb play-by-mail game - most of the Starweb abilities are in fact reproduced here.) Each advance can only be purchased a given number of times per game (depending on the number of players), so players will be forced to use different mixes of abilities.
The object of the game is to control a given quantity of credit production.
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