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BGG랭킹
BGG전체 : 4827
STRATEGY : 1859
FAMILYGAMES : 1452 -
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.65 / 5
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디자이너
Cyrille Leroy
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아티스트
Marc-Antoine Allard
-
인원
게임 소개
부족이 피난처를 떠나 새로운 땅으로 향할 때가 왔다. 종족의 족장으로서 선사시대 사람들을 계곡으로 안내하는 것은 여러분에게 달려 있습니다. 환경을 이용하고, 먹이를 골라 사냥하고, 다가오는 겨울을 위해 크고 안전한 동굴을 발견하고, 부족들을 모아서 계곡을 발견하세요!
사피엔스는 게이머들에게 보이는 것보다 훨씬 더 깊은 것을 증명할 수 있는 짧고 배우기 쉬운 타일 배치 게임이다. 각 플레이어는 계곡을 대표하는 개인 게임보드를 가지고 있으며, 기와를 가지고 여러 선사시대 삶의 장면을 통해 부족의 여정을 결정한다. 평야와 계곡 숲에 식량을 모으고 산속 동굴에 도달할 수 있는 은신처를 확보하는 것이 이들의 목적이다. 플레이어의 순번은 두 단계로 구성된다.
개인 풀에 있는 4개의 타일 중 하나의 새 타일을 보드에 이미 재생 중인 타일에 연결하고 연결된 장면을 일치시켜야 합니다. 이 장소들은 연결이 되면 음식 포인트를 얻고, 동굴에 도달하면 쉼터 포인트를 얻으며, 때로는 연결된 장면을 바탕으로 특별한 능력을 제공하기도 한다.
공용 풀에서 사용할 수 있는 5개의 타일 중에서 새 타일을 선택하여 개인 풀을 4개의 타일로 다시 채우십시오.
사피엔스는 흥미로운 반전에 의해 개선된 본능적인 도미노 같은 메커니즘에 의존한다.
개인(모듈식) 게임 보드에 타일을 쌓으면 게임에 약간의 퍼즐 느낌을 준다.
두 개의 분리된 점수 — 음식과 쉼터 —와 누가 이기는지 결정할 때 그들의 낮은 점수만이 중요하다는 것을 아는 것은 흥미로운 요구와 딜레마를 가진 플레이어들에게 직면한다.
타일에 표현된 8개의 다른 장면과 연결된 특별한 힘을 포함하면 많은 상호작용과 선택이 이루어진다.
사피엔스는 게이머들에게 보이는 것보다 훨씬 더 깊은 것을 증명할 수 있는 짧고 배우기 쉬운 타일 배치 게임이다. 각 플레이어는 계곡을 대표하는 개인 게임보드를 가지고 있으며, 기와를 가지고 여러 선사시대 삶의 장면을 통해 부족의 여정을 결정한다. 평야와 계곡 숲에 식량을 모으고 산속 동굴에 도달할 수 있는 은신처를 확보하는 것이 이들의 목적이다. 플레이어의 순번은 두 단계로 구성된다.
개인 풀에 있는 4개의 타일 중 하나의 새 타일을 보드에 이미 재생 중인 타일에 연결하고 연결된 장면을 일치시켜야 합니다. 이 장소들은 연결이 되면 음식 포인트를 얻고, 동굴에 도달하면 쉼터 포인트를 얻으며, 때로는 연결된 장면을 바탕으로 특별한 능력을 제공하기도 한다.
공용 풀에서 사용할 수 있는 5개의 타일 중에서 새 타일을 선택하여 개인 풀을 4개의 타일로 다시 채우십시오.
사피엔스는 흥미로운 반전에 의해 개선된 본능적인 도미노 같은 메커니즘에 의존한다.
개인(모듈식) 게임 보드에 타일을 쌓으면 게임에 약간의 퍼즐 느낌을 준다.
두 개의 분리된 점수 — 음식과 쉼터 —와 누가 이기는지 결정할 때 그들의 낮은 점수만이 중요하다는 것을 아는 것은 흥미로운 요구와 딜레마를 가진 플레이어들에게 직면한다.
타일에 표현된 8개의 다른 장면과 연결된 특별한 힘을 포함하면 많은 상호작용과 선택이 이루어진다.
The time has come for the tribe to leave its shelter and head for new lands. As the chief of your clan, it's up to you to guide your prehistoric people through the valley: Take advantage of the environment, pick and hunt for food, discover big and safe caverns for the upcoming winter, gather your tribe and discover the valley!
Sapiens is a short and easy-to-learn tile-placement game that can prove much deeper than it seems for gamers. Each player has a personal game board that represents the valley on which they will play tiles to determine the journey of their tribe through several prehistoric life scenes. Their aim is to gather food points on the plains and in the forests of the valley and to get shelter points for reaching caves in the mountains. A player's turn consists of two steps:
Connect one new tile from the four in his personal pool to the tiles already in play on his board, with connected scenes needing to match. These placements earn food points when a connection is made, earns shelter points when a cave is reached, and sometimes provides a special ability based on the connected scenes.
Choose a new tile from the five available in a common pool to re-fill his personal pool to four tiles.
Sapiens relies on instinctive domino-like mechanisms that are improved by interesting twists:
Laying tiles on personal (modular) game boards brings a bit of a puzzle feel to the game.
Having two separate scores — food and shelter — and knowing that only their lower one matters when determining who wins confronts players with interesting needs and dilemmas.
Including special powers linked to the eight different scenes represented on the tiles brings a lot of interaction and choices.
Sapiens is a short and easy-to-learn tile-placement game that can prove much deeper than it seems for gamers. Each player has a personal game board that represents the valley on which they will play tiles to determine the journey of their tribe through several prehistoric life scenes. Their aim is to gather food points on the plains and in the forests of the valley and to get shelter points for reaching caves in the mountains. A player's turn consists of two steps:
Connect one new tile from the four in his personal pool to the tiles already in play on his board, with connected scenes needing to match. These placements earn food points when a connection is made, earns shelter points when a cave is reached, and sometimes provides a special ability based on the connected scenes.
Choose a new tile from the five available in a common pool to re-fill his personal pool to four tiles.
Sapiens relies on instinctive domino-like mechanisms that are improved by interesting twists:
Laying tiles on personal (modular) game boards brings a bit of a puzzle feel to the game.
Having two separate scores — food and shelter — and knowing that only their lower one matters when determining who wins confronts players with interesting needs and dilemmas.
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