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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
John Cape, Harold Windell
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아티스트
-
인원
게임 소개
고대 시대(스파르타, 아테네, 페르시아, 페니키아, 로마)의 해전.
이 게임은 아르발리스트, 투석기, 그리스 파이어, 코버스 등 평면 모델을 사용하는 전술 해상 전투 게임이다.
이 게임은 단 하나의 시나리오만을 가지고 있는 것으로 보인다.
종이선 제작 방법(색칠 및 장착)에 대한 지침이 제공됩니다.
지도 영역(제공되지 않음)은 지형(제공되지 않음)과 선박을 배치할 그리드 36" x 36"로 설정됩니다.
게임 시간은 5번에서 10번 사이입니다. 턴과 함께 다음과 같은 이벤트가 발생한다.
1) Wind & Weather Changes를 확인합니다.
2) 어떤 플레이어가 행동(다이를 굴리거나 동전을 던짐)을 수행할지 결정합니다.
3) 선박 또는 플릿 액션은 주사위를 굴리고 결과를 선박 효율과 비교한 후에만 수행됩니다.
4) 전투 수행 중에 전투가 발생합니다. 그것은 보통 동시에 이루어진다.
5) 모든 선박이 조치를 취할 기회를 가질 때까지 조치는 계속됩니다.
6) 화재로 인한 선박 손실, 선박 나포 등을 판단합니다.
이 게임은 아르발리스트, 투석기, 그리스 파이어, 코버스 등 평면 모델을 사용하는 전술 해상 전투 게임이다.
이 게임은 단 하나의 시나리오만을 가지고 있는 것으로 보인다.
종이선 제작 방법(색칠 및 장착)에 대한 지침이 제공됩니다.
지도 영역(제공되지 않음)은 지형(제공되지 않음)과 선박을 배치할 그리드 36" x 36"로 설정됩니다.
게임 시간은 5번에서 10번 사이입니다. 턴과 함께 다음과 같은 이벤트가 발생한다.
1) Wind & Weather Changes를 확인합니다.
2) 어떤 플레이어가 행동(다이를 굴리거나 동전을 던짐)을 수행할지 결정합니다.
3) 선박 또는 플릿 액션은 주사위를 굴리고 결과를 선박 효율과 비교한 후에만 수행됩니다.
4) 전투 수행 중에 전투가 발생합니다. 그것은 보통 동시에 이루어진다.
5) 모든 선박이 조치를 취할 기회를 가질 때까지 조치는 계속됩니다.
6) 화재로 인한 선박 손실, 선박 나포 등을 판단합니다.
Ancient naval conflicts during the Age of Antiquity (Sparta, Athenians, Persians, Phoenicians, Romans).
This is a tactical naval battle game with flat models - Bimarines and Trimarines with arbalists, catapults, Greek Fire, and corvuses.
The game appears to come with only one scenario.
Instructions are provided on how to construct the paper ships (coloring and mounting).
The map area (not provided) would be set to a grid 36" x 36" with 3" squares in which to place terrain (not provided) and your ships.
Game duration is between 5 and 10 turns. With a turn the following events take place;
1) Check Wind & Weather changes.
2) Determine which player conducts an Action (roll a die or flip a coin).
3) Ship or Fleet Action is conducted only after rolling dice and comparing the results to Ship Efficiency.
4) Combat occurs during an Action. It is usually simultaneous.
5) Actions are continued until every ship has had an opportunity to take an Action.
6) Adjudicate loss of ships from fire, ship capturing, etc.
This is a tactical naval battle game with flat models - Bimarines and Trimarines with arbalists, catapults, Greek Fire, and corvuses.
The game appears to come with only one scenario.
Instructions are provided on how to construct the paper ships (coloring and mounting).
The map area (not provided) would be set to a grid 36" x 36" with 3" squares in which to place terrain (not provided) and your ships.
Game duration is between 5 and 10 turns. With a turn the following events take place;
1) Check Wind & Weather changes.
2) Determine which player conducts an Action (roll a die or flip a coin).
3) Ship or Fleet Action is conducted only after rolling dice and comparing the results to Ship Efficiency.
4) Combat occurs during an Action. It is usually simultaneous.
5) Actions are continued until every ship has had an opportunity to take an Action.
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