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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Nicholas Hjelmberg
-
아티스트
Nicholas Hjelmberg
-
인원
게임 소개
Iconoclasm에서는 요소 토큰을 재생하여 단위를 형성하고 제어하려고 합니다. 유닛이 형성되면 가장 강한 요소의 아이콘이 유닛 안에 배치됩니다. 장치가 다른 요소의 장치에 연결되면 두 장치가 충돌합니다.
모든 요소가 재생되면 유닛 수가 가장 많은 플레이어가 승리합니다.
플레이어들은 돌아가면서 요소 토큰을 육각형 보드로 플레이합니다. 플레이어들은 각각 하나의 요소를 나타내지만, 모든 요소의 토큰으로 시작합니다. 단위들은 7개의 토큰들이 그룹화되어 있을 때 형성되고 그 사이에 토큰들의 경로가 있을 때 연결된다.
각 요소는 지원되는 요소와 지원되는 요소 등 다른 요소에 대한 지원 관계를 가집니다. 이 관계는 원소 간의 관계를 끊는 데 사용됩니다. 약한 요소의 토큰이 보드에서 제거됩니다. 그러나 강한 요소의 토큰은 약해져서 지원 요소가 유닛을 대신할 수 있습니다.
성상파괴주의의 도전은 소유와 지지 요소를 연주하여 적시적절한 장소에서 과반수를 얻는 것이다.
성상파괴의 독특한 메커니즘은 A가 B를 지원하고 B가 C를 지원하는 이른바 선수들 간의 순환관계다. 이 메커니즘은 서로의 색깔을 재생하는 플레이어와 결합하여 수많은 전략적 경로를 연다. 당신은 당신만의 강한 요소를 만들어야 합니까? 다른 요소만 지원하여 유닛을 인수해야 합니까? 아니면 다른 부대를 만들어서, 그들이 변형된 것을 보고, 폐허 속에서 당신만의 부대를 만들어야 할까요? 당신이 직접 답을 찾아야 합니다!
모든 요소가 재생되면 유닛 수가 가장 많은 플레이어가 승리합니다.
플레이어들은 돌아가면서 요소 토큰을 육각형 보드로 플레이합니다. 플레이어들은 각각 하나의 요소를 나타내지만, 모든 요소의 토큰으로 시작합니다. 단위들은 7개의 토큰들이 그룹화되어 있을 때 형성되고 그 사이에 토큰들의 경로가 있을 때 연결된다.
각 요소는 지원되는 요소와 지원되는 요소 등 다른 요소에 대한 지원 관계를 가집니다. 이 관계는 원소 간의 관계를 끊는 데 사용됩니다. 약한 요소의 토큰이 보드에서 제거됩니다. 그러나 강한 요소의 토큰은 약해져서 지원 요소가 유닛을 대신할 수 있습니다.
성상파괴주의의 도전은 소유와 지지 요소를 연주하여 적시적절한 장소에서 과반수를 얻는 것이다.
성상파괴의 독특한 메커니즘은 A가 B를 지원하고 B가 C를 지원하는 이른바 선수들 간의 순환관계다. 이 메커니즘은 서로의 색깔을 재생하는 플레이어와 결합하여 수많은 전략적 경로를 연다. 당신은 당신만의 강한 요소를 만들어야 합니까? 다른 요소만 지원하여 유닛을 인수해야 합니까? 아니면 다른 부대를 만들어서, 그들이 변형된 것을 보고, 폐허 속에서 당신만의 부대를 만들어야 할까요? 당신이 직접 답을 찾아야 합니다!
In Iconoclasm, you strive to form and control units by playing your element tokens to it. Once a unit is formed, an icon of the strongest element is placed in it. Once a unit is connected to unit of a different element, the two units clash.
When all elements have been played, the player with the most units wins.
The players take turns to play element tokens to a hexagonal board. Although the players represent one element each, they start with tokens of all elements at hand. Units are formed when 7 tokens are grouped and units are connected when there is a path of tokens between them.
Each element has a supporting relation to another element; one that it supports and one that it is supported by. This relation is used to break ties between the elements. The tokens of the weaker element are removed from the board. However, the tokens of the stronger element are weakened and this may result in the supporting element taking over the unit.
The challenge of Iconoclasm is to play elements, own and supporting, to obtain a majority at the right time and at the right place.
The unique mechanism of Iconoclasm is the so called circular relation between the players where A supports B, B supports C etc. This mechanism, in combination with the players playing each others' colors, opens up innumerous strategical paths. Should you build a strong unit of your own element? Should you support another element only to take over its unit? Or should you form other units, see them deformed and among the ruins form your own unit? You must find the answer yourself!
When all elements have been played, the player with the most units wins.
The players take turns to play element tokens to a hexagonal board. Although the players represent one element each, they start with tokens of all elements at hand. Units are formed when 7 tokens are grouped and units are connected when there is a path of tokens between them.
Each element has a supporting relation to another element; one that it supports and one that it is supported by. This relation is used to break ties between the elements. The tokens of the weaker element are removed from the board. However, the tokens of the stronger element are weakened and this may result in the supporting element taking over the unit.
The challenge of Iconoclasm is to play elements, own and supporting, to obtain a majority at the right time and at the right place.
The unique mechanism of Iconoclasm is the so called circular relation between the players where A supports B, B supports C etc. This mechanism, in combination with the players playing each others' colors, opens up innumerous strategical paths. Should you build a strong unit of your own element? Should you support another element only to take over its unit? Or should you form other units, see them deformed and among the ruins form your own unit? You must find the answer yourself!
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