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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Mike Fischer
-
아티스트
-
인원
게임 소개
게임 시나리오: 서로를 좋아하지 않는 두 우주제국이 있으며, 그들의 우주선은 만날 때마다 싸운다. 그래, 별로 심오하지 않은데, 공짜 게임으로 뭘 원하는거야?
이지스타는 플레이할 때마다 우주선용 워크시트를 인쇄하거나 지울 필요 없이 우주선을 설계할 수 있는 2-4인용 전술 우주선 전투 게임입니다. 이것은 트랙 차트와 카운터 시스템을 통해 이를 수행합니다. 당신이 제공하면 되는 것은 하나 또는 두 개의 육면 주사위입니다. 장기간에 걸친 장타전이 아닌 빠른 플레이와 폭발에 중점을 두고 있다. 제가 이 게임을 만든 이유는 항속거리 측정에서 수렁에 빠지거나, 각도를 바꾸거나, 파워 팩터를 누르거나, 선박 파손 박스의 가지를 확인하지 않고, 선박 디자인과 전술에서 무한한 다양성을 원했기 때문입니다. 게임 기능은 다음과 같습니다.
선박 설계 및 점수 유지를 위한 재사용 가능 트랙 시트
플레이어당 최대 18척의 배
매우 작은 것부터 지나치게 큰 것까지 다섯 가지의 다른 크기의 우주선이 있습니다.
각 선박 유형에 따라 속도와 무기 용량을 변경할 수 있습니다.
모든 무기는 사정거리 및 전력에 따라 맞춤 장착이 가능합니다.
빔, 미사일, 어뢰 및 포인트 방어 무기
ECM, 향상된 타겟팅 및 디플렉터 실드를 포함한 보조 장치
두 종류의 전투기가 장착된 캐리어
각 플레이어의 플래그십에 대한 특별한 이점
단순화된 관성 및 운동량을 포함한 이동 규칙
빠른 전투 해결 - 보통 무기당 1개의 다이롤
중요 히트
충돌 공격 및 우발적 충돌
3인용 및 4인용 게임 및 캠페인 게임에 대한 선택적 규칙
이지스타는 플레이할 때마다 우주선용 워크시트를 인쇄하거나 지울 필요 없이 우주선을 설계할 수 있는 2-4인용 전술 우주선 전투 게임입니다. 이것은 트랙 차트와 카운터 시스템을 통해 이를 수행합니다. 당신이 제공하면 되는 것은 하나 또는 두 개의 육면 주사위입니다. 장기간에 걸친 장타전이 아닌 빠른 플레이와 폭발에 중점을 두고 있다. 제가 이 게임을 만든 이유는 항속거리 측정에서 수렁에 빠지거나, 각도를 바꾸거나, 파워 팩터를 누르거나, 선박 파손 박스의 가지를 확인하지 않고, 선박 디자인과 전술에서 무한한 다양성을 원했기 때문입니다. 게임 기능은 다음과 같습니다.
선박 설계 및 점수 유지를 위한 재사용 가능 트랙 시트
플레이어당 최대 18척의 배
매우 작은 것부터 지나치게 큰 것까지 다섯 가지의 다른 크기의 우주선이 있습니다.
각 선박 유형에 따라 속도와 무기 용량을 변경할 수 있습니다.
모든 무기는 사정거리 및 전력에 따라 맞춤 장착이 가능합니다.
빔, 미사일, 어뢰 및 포인트 방어 무기
ECM, 향상된 타겟팅 및 디플렉터 실드를 포함한 보조 장치
두 종류의 전투기가 장착된 캐리어
각 플레이어의 플래그십에 대한 특별한 이점
단순화된 관성 및 운동량을 포함한 이동 규칙
빠른 전투 해결 - 보통 무기당 1개의 다이롤
중요 히트
충돌 공격 및 우발적 충돌
3인용 및 4인용 게임 및 캠페인 게임에 대한 선택적 규칙
Game Scenario: there are two space empires that don't like each other, and their starships fight whenever they meet. Okay, so it's not very profound; whaddya want from a free game?
EasyStar is a 2-to-4-player tactical starship combat game that allows you great flexibility in designing your spaceships, without having to print out or erase worksheets for your ships every time you play. It does this with a system of track charts and counters. All you need to provide is one or two six-sided dice. The emphasis is on fast play and blowing things up, not on long, drawn-out slug fests. I created this game because I wanted unlimited variety in ship design and tactics, without getting bogged down in range measurements, turning angles, power factors, or checking off gazillions of ship-damage boxes. Game features include:
Reusable track sheets for ship design and keeping score
Up to 18 ships for each player
Five different sizes of starship, from very small to excessively big
Speed and weapons capacity for each ship type can be altered
All weapons can be custom-fitted for range and power
Beams, missiles, torpedoes, and point-defense weapons
Auxiliary devices including ECM, enhanced targeting, and deflector shields
Carriers with two kinds of fighters
Special advantages for each player's flagship
Movement rules including simplified inertia & momentum
Quick combat resolution - usually 1 die roll per weapon
Critical hits
Ramming attacks and accidental collisions
Optional rules for three-player and four-player games and campaign games
EasyStar is a 2-to-4-player tactical starship combat game that allows you great flexibility in designing your spaceships, without having to print out or erase worksheets for your ships every time you play. It does this with a system of track charts and counters. All you need to provide is one or two six-sided dice. The emphasis is on fast play and blowing things up, not on long, drawn-out slug fests. I created this game because I wanted unlimited variety in ship design and tactics, without getting bogged down in range measurements, turning angles, power factors, or checking off gazillions of ship-damage boxes. Game features include:
Reusable track sheets for ship design and keeping score
Up to 18 ships for each player
Five different sizes of starship, from very small to excessively big
Speed and weapons capacity for each ship type can be altered
All weapons can be custom-fitted for range and power
Beams, missiles, torpedoes, and point-defense weapons
Auxiliary devices including ECM, enhanced targeting, and deflector shields
Carriers with two kinds of fighters
Special advantages for each player's flagship
Movement rules including simplified inertia & momentum
Quick combat resolution - usually 1 die roll per weapon
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