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BGG랭킹
BGG전체 : 5650
STRATEGY : 2001
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.26 / 5
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디자이너
Joshua Buergel, Grant Rodiek
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아티스트
JJ Ariosa, Adam P. McIver, Tiffany Turrill
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인원
게임 소개
그 진부한 재능을 가진 사람들에게는 여가에라도 유혹이 도사리고 있다. 마술사가 이용할 수 있는 가능성을 생각해보세요. 주문이 있는 포커를 상상해 보세요! 그 누구도 그러한 유혹을 뿌리칠 수 없었고, 역사를 대충 훑어본다고 해도 그 누구도 그렇게 할 수 없다는 것을 증명할 것이다.
아테네의 에피포스의 유명한 마지막 연극? 그것은 Circe&rsquo가 카드 부정행위에 대한 갈증을 끝내지 못하는 것에 관한 것이었다.
모건 르 페이와 멀린은 정기적으로 갑판을 놓고 머리를 맞댔다.
로저 볼링브룩&rsquo의 가장 극악무도한 범죄는 투명하게 5회 연속 플러싱을 한 것이다.
그리고 그것은 사라졌다. 카드 게임에 마법을 적용하는 것은 맨드레이크와 웜’s 껍질을 섞는 것만큼이나 자연스럽다.
그러나, 처음으로, 마법사를 위해 특별히 만들어진 게임의 규칙은 무덤, 먼지 쌓인 헌책방, 그리고 한 작은 신문사의 기밀 광고에서 발견된 파편들로 조합되었다. 비록 마술은 이 게임이 발명된 이후 수세기 동안 대부분 잊혀졌지만, 현대 게임 디자인은 우리에게 재구성된 규칙들에 요약된 아르카나를 모방할 수 있는 방법을 제공해 주었다. 그 결과는 2-5명의 선수들을 위한 “no-magic required” 기발한 romp이다.
호쿠스는 플레이어들을 마법사의 화려한 부츠에 넣어 기회를 창출하고, 게임을 조작하고, 카드의 흐름을 바꾸는 데 강력한 장점을 사용한다. 마법사들은 갇히는 것을 싫어하며 만트라 &ldquo에 의해 살아간다.접으면 안 돼!” 각 턴마다 플레이어는 사용할 맞춤법을 하나씩 선택합니다. 호쿠스에 처음 오신 분이니, 먼저 세 가지 기본 주문에 대해 논의하겠습니다.
첫 번째 기본 맞춤법을 사용하여 커뮤니티에 카드를 재생합니다. 커뮤니티의 모든 사람이 카드를 공유하므로 신중히 플레이하십시오! 두 번째 주문은 팟을 만드는 것입니다. 슈트, 스트럭티 외에도 모든 카드에는 포인트 값이 있습니다. 팟에게 플레이되는 카드는 각각의 쇼다운의 승자에게 포인트를 줍니다. 세 번째 마법으로 포켓을 만드는 카드를 플레이하십시오. (마법사를 보자고 하지 마십시오!) 각 플레이어는 자신의 포켓 중 하나를 가져다가 커뮤니티와 결합하여 쇼다운을 하는 동안 손을 형성합니다. 최고의 패가 팟의 모든 포인트를 주장합니다.
물론 반전이 있다. 마법사를 신뢰하여 반전을 제공하십시오! 각각 팟을 가진 커뮤니티가 여러 개 있으며, 포켓만 있으면 여러 개의 쇼다운에 출전할 수 있다. 호쿠스는 단순히 좋은 패를 쌓는 것이 아니라 상대가 기대하지 않은 곳에서 승리하는 패를 만들어 두둑한 팟으로 이득을 취하는 것이다. 타이밍과 신중하고 목표한 플레이가 승리할 것이다. 그리고 시간은 한정되어 있다. 스트레이트 플러시를 만들었지만 냄비에 포인트가 없으면 쓸모가 없어요!
자, 게임의 다른 주문들을 보세요. 8개의 다른 주문 책이 있으며, 각각 게임에 대한 그들만의 독특한 접근 방식을 가지고 있으며, 게임을 하는 모든 마법사에게 그들만의 특별한 능력을 제공한다. 마법의 책은 당신에게 유리하게 운을 굴릴 수 있는 더 많은 도구들로 게임을 한 단계 더 높인다.
어둡고 눅눅한 여관으로 돌아가 카드를 섞고 전설적인 멀린과 모건 르 페이가 좋아하는 게임을 즐기십시오. 호쿠스는 포커와 비슷하지만, 훨씬 더 마술적이야!
아테네의 에피포스의 유명한 마지막 연극? 그것은 Circe&rsquo가 카드 부정행위에 대한 갈증을 끝내지 못하는 것에 관한 것이었다.
모건 르 페이와 멀린은 정기적으로 갑판을 놓고 머리를 맞댔다.
로저 볼링브룩&rsquo의 가장 극악무도한 범죄는 투명하게 5회 연속 플러싱을 한 것이다.
그리고 그것은 사라졌다. 카드 게임에 마법을 적용하는 것은 맨드레이크와 웜’s 껍질을 섞는 것만큼이나 자연스럽다.
그러나, 처음으로, 마법사를 위해 특별히 만들어진 게임의 규칙은 무덤, 먼지 쌓인 헌책방, 그리고 한 작은 신문사의 기밀 광고에서 발견된 파편들로 조합되었다. 비록 마술은 이 게임이 발명된 이후 수세기 동안 대부분 잊혀졌지만, 현대 게임 디자인은 우리에게 재구성된 규칙들에 요약된 아르카나를 모방할 수 있는 방법을 제공해 주었다. 그 결과는 2-5명의 선수들을 위한 “no-magic required” 기발한 romp이다.
호쿠스는 플레이어들을 마법사의 화려한 부츠에 넣어 기회를 창출하고, 게임을 조작하고, 카드의 흐름을 바꾸는 데 강력한 장점을 사용한다. 마법사들은 갇히는 것을 싫어하며 만트라 &ldquo에 의해 살아간다.접으면 안 돼!” 각 턴마다 플레이어는 사용할 맞춤법을 하나씩 선택합니다. 호쿠스에 처음 오신 분이니, 먼저 세 가지 기본 주문에 대해 논의하겠습니다.
첫 번째 기본 맞춤법을 사용하여 커뮤니티에 카드를 재생합니다. 커뮤니티의 모든 사람이 카드를 공유하므로 신중히 플레이하십시오! 두 번째 주문은 팟을 만드는 것입니다. 슈트, 스트럭티 외에도 모든 카드에는 포인트 값이 있습니다. 팟에게 플레이되는 카드는 각각의 쇼다운의 승자에게 포인트를 줍니다. 세 번째 마법으로 포켓을 만드는 카드를 플레이하십시오. (마법사를 보자고 하지 마십시오!) 각 플레이어는 자신의 포켓 중 하나를 가져다가 커뮤니티와 결합하여 쇼다운을 하는 동안 손을 형성합니다. 최고의 패가 팟의 모든 포인트를 주장합니다.
물론 반전이 있다. 마법사를 신뢰하여 반전을 제공하십시오! 각각 팟을 가진 커뮤니티가 여러 개 있으며, 포켓만 있으면 여러 개의 쇼다운에 출전할 수 있다. 호쿠스는 단순히 좋은 패를 쌓는 것이 아니라 상대가 기대하지 않은 곳에서 승리하는 패를 만들어 두둑한 팟으로 이득을 취하는 것이다. 타이밍과 신중하고 목표한 플레이가 승리할 것이다. 그리고 시간은 한정되어 있다. 스트레이트 플러시를 만들었지만 냄비에 포인트가 없으면 쓸모가 없어요!
자, 게임의 다른 주문들을 보세요. 8개의 다른 주문 책이 있으며, 각각 게임에 대한 그들만의 독특한 접근 방식을 가지고 있으며, 게임을 하는 모든 마법사에게 그들만의 특별한 능력을 제공한다. 마법의 책은 당신에게 유리하게 운을 굴릴 수 있는 더 많은 도구들로 게임을 한 단계 더 높인다.
어둡고 눅눅한 여관으로 돌아가 카드를 섞고 전설적인 멀린과 모건 르 페이가 좋아하는 게임을 즐기십시오. 호쿠스는 포커와 비슷하지만, 훨씬 더 마술적이야!
For those with the eldritch gift, temptation lurks around every corner, even in leisure. Just consider the possibilities available to the practitioner of magic. Imagine poker with spells! No person could resist such temptation, and even a casual review of history will prove that none could.
The famous last play of Ephippus of Athens? It was about Circe’s never ending thirst for cheating at cards.
Morgan le Fay and Merlin regularly crossed wits over a deck.
Roger Bollingbroke’s most heinous crime was the transparently bogus run of five straight flushes in a row.
And so it has gone. The application of magic to card games is as natural as mixing mandrake and worm’s husk.
For the first time, however, the rules for a game specifically created for wizards have been pieced together from fragments found in tombs, dusty used bookstores, and in the classified ads of one small newspaper. Though magic has largely been forgotten in the centuries since this game was invented, modern game design has given us a way to imitate the arcana outlined in the reconstructed rules. The result is a “no-magic-required” whimsical romp for 2-5 players.
Hocus places the players in the flamboyant boots of wizards, using their powerful advantages to create opportunities, manipulate the game, and alter the flow of cards. Wizards hate being pinned down and live by the mantra “You shall not fold!” Each turn, players choose one Spell to use. As you are new to Hocus, we shall first discuss the three Basic Spells.
Use the first basic Spell to play cards to the Community. Play thoughtfully, as everyone shares the cards in the Community! The second Spell is for building the Pot. In addition to Suit and Strength, every card has a point value. Cards played to the Pot contribute their points to the winner of each Showdown. Play cards to build a Pocket with the third Spell. (Never ask to see a wizard’s pocket!) Each player takes one of their Pockets and combines it with the Community to form a hand during Showdowns. The best hand claims all points in the Pot.
There is, of course, a twist. Trust a wizard to provide a twist! There are multiple Communities, each with a Pot, and players can compete in multiple Showdowns if they have the Pockets. Hocus is not merely a matter of building good hands, but making a winning hand where your opponents least expect and profiting with a hefty Pot. Timing and careful, targeted play will win the day. And time is limited. You may have conjured a Straight Flush, but it’s worthless with no points in the Pot!
Now, look at the other spells in the game. There are eight different spell books, each with their own unique approaches to the game, providing every wizard who plays with their own special abilities. The spell books raise the game to another level, with even more tools for bending luck to your advantage.
Travel way back to a dark, dank inn, shuffle the cards, and play the favorite game of the legendary Merlin and Morgan le Fay. Hocus is a little like poker, but a lot more magic!
The famous last play of Ephippus of Athens? It was about Circe’s never ending thirst for cheating at cards.
Morgan le Fay and Merlin regularly crossed wits over a deck.
Roger Bollingbroke’s most heinous crime was the transparently bogus run of five straight flushes in a row.
And so it has gone. The application of magic to card games is as natural as mixing mandrake and worm’s husk.
For the first time, however, the rules for a game specifically created for wizards have been pieced together from fragments found in tombs, dusty used bookstores, and in the classified ads of one small newspaper. Though magic has largely been forgotten in the centuries since this game was invented, modern game design has given us a way to imitate the arcana outlined in the reconstructed rules. The result is a “no-magic-required” whimsical romp for 2-5 players.
Hocus places the players in the flamboyant boots of wizards, using their powerful advantages to create opportunities, manipulate the game, and alter the flow of cards. Wizards hate being pinned down and live by the mantra “You shall not fold!” Each turn, players choose one Spell to use. As you are new to Hocus, we shall first discuss the three Basic Spells.
Use the first basic Spell to play cards to the Community. Play thoughtfully, as everyone shares the cards in the Community! The second Spell is for building the Pot. In addition to Suit and Strength, every card has a point value. Cards played to the Pot contribute their points to the winner of each Showdown. Play cards to build a Pocket with the third Spell. (Never ask to see a wizard’s pocket!) Each player takes one of their Pockets and combines it with the Community to form a hand during Showdowns. The best hand claims all points in the Pot.
There is, of course, a twist. Trust a wizard to provide a twist! There are multiple Communities, each with a Pot, and players can compete in multiple Showdowns if they have the Pockets. Hocus is not merely a matter of building good hands, but making a winning hand where your opponents least expect and profiting with a hefty Pot. Timing and careful, targeted play will win the day. And time is limited. You may have conjured a Straight Flush, but it’s worthless with no points in the Pot!
Now, look at the other spells in the game. There are eight different spell books, each with their own unique approaches to the game, providing every wizard who plays with their own special abilities. The spell books raise the game to another level, with even more tools for bending luck to your advantage.
Travel way back to a dark, dank inn, shuffle the cards, and play the favorite game of the legendary Merlin and Morgan le Fay. Hocus is a little like poker, but a lot more magic!
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