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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
5-10 명
BGG추천: 5-6 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Nicholas Hjelmberg
-
아티스트
Nicholas Hjelmberg
-
인원
게임 소개
동지에서는 전체주의 정권에서 반체제 인사나 정보 제공자의 역할을 번갈아 가면서 하는데, 전자는 자유라는 단어로 사람들에게 영향을 미치려 하고 후자는 똑같이 보호하려 한다.
정보 제공자로서, 당신은 반체제 선수를 식별하고 그 또는 그녀에게 당신의 카드를 대는 것으로 승리한다. 반체제 인사로서 가능한 한 많은 동지들이 자유의 비밀 단어를 배우고 찬성표를 던질 수 있도록 카드놀이를 함으로써 승리하는 것이다.
게임은 놀이의 자유라는 두 단어 중 하나인 "글라스노스트"또는 "페레스트로이카"로 시작한다. 당신의 손은 당신의 현재 역할을 알려주는 하나의 카드로만 구성되어 있습니다. 이 카드는 세 가지 단계를 통해 플레이된다.
1. 투표: 선택된 플레이어들은 비밀리에 자유에 대한 찬반 투표를 한다.
2. 위원회: 투표에 자유가 나오면 선발된 선수들이 다시 투표하지만 이번에는 공개적으로 투표한다. 그들이 자유의 단어를 식별하는 데 성공하면 제보자가 승리합니다. 만약 그들이 실패한다면, 반체제적인 플레이어는 드러나고 3단계에서 정보 제공자에게 더 쉬운 표적이 된다.
3. 심문: 선수들은 돌아가면서 한 장의 카드를 주고받으며 다시 한 장의 카드를 갖게 된다. 반체제 인사들은 아직 카드를 보지 못한 플레이어들에게 자신의 카드를 보여주려고 하고, 제보자들은 그 혹은 그녀의 카드를 반체제 인사들에게 보여주려고 한다.
선수들이 절대 카드를 드러내지 않을 수도 있다.
계속되는 역할 교체는 경기를 예측할 수 없게 만들고 선수들을 계속 불확실하게 만든다. 자유를 강력히 옹호하는 사람이 다음 차례에는 갑자기 밀고자가 될 수도 있다.
자유를 위해 성공적으로 투표하기 위해서는 서로를 믿어야 하지만 누구도 믿을 수 없습니다!
정보 제공자로서, 당신은 반체제 선수를 식별하고 그 또는 그녀에게 당신의 카드를 대는 것으로 승리한다. 반체제 인사로서 가능한 한 많은 동지들이 자유의 비밀 단어를 배우고 찬성표를 던질 수 있도록 카드놀이를 함으로써 승리하는 것이다.
게임은 놀이의 자유라는 두 단어 중 하나인 "글라스노스트"또는 "페레스트로이카"로 시작한다. 당신의 손은 당신의 현재 역할을 알려주는 하나의 카드로만 구성되어 있습니다. 이 카드는 세 가지 단계를 통해 플레이된다.
1. 투표: 선택된 플레이어들은 비밀리에 자유에 대한 찬반 투표를 한다.
2. 위원회: 투표에 자유가 나오면 선발된 선수들이 다시 투표하지만 이번에는 공개적으로 투표한다. 그들이 자유의 단어를 식별하는 데 성공하면 제보자가 승리합니다. 만약 그들이 실패한다면, 반체제적인 플레이어는 드러나고 3단계에서 정보 제공자에게 더 쉬운 표적이 된다.
3. 심문: 선수들은 돌아가면서 한 장의 카드를 주고받으며 다시 한 장의 카드를 갖게 된다. 반체제 인사들은 아직 카드를 보지 못한 플레이어들에게 자신의 카드를 보여주려고 하고, 제보자들은 그 혹은 그녀의 카드를 반체제 인사들에게 보여주려고 한다.
선수들이 절대 카드를 드러내지 않을 수도 있다.
계속되는 역할 교체는 경기를 예측할 수 없게 만들고 선수들을 계속 불확실하게 만든다. 자유를 강력히 옹호하는 사람이 다음 차례에는 갑자기 밀고자가 될 수도 있다.
자유를 위해 성공적으로 투표하기 위해서는 서로를 믿어야 하지만 누구도 믿을 수 없습니다!
In Comrade, you alternate between the roles of a dissident and an informer in a totalitarian regime, the former trying to influence the people with the word of freedom and the latter trying to "protect" the same.
As an informer, you win by identifying the dissident player and play him or her your card. As a dissident, you win by playing your card to as many comrades as possible so that they may learn the secret word of freedom and vote for it.
The game starts with one of the two words of freedom in play, "glasnost" or "perestroika". Your hand consists of one card only that tells you your current role. The card is played through three distinct phases:
1. Vote: Selected players vote secretly for or against freedom.
2. Committee: If the vote says freedom, the selected players vote again but this time openly. If they succeed in identifying the word of freedom all except the informer win. If they fail, the dissident player is revealed and an easier target for the informer in the third phase.
3. Interrogation: The players take turn to give or receive 1 card until all have 1 card again. The dissident tries to play his or her card to players who have not yet seen the card while the informer tries to play his or her card to the dissident.
The players may never reveal their cards.
The continuous change of roles makes the game unpredictable and keeps the players in uncertainty. A strong advocate of freedom one turn may suddenly be an informer the next.
You must trust each other to successfully vote for freedom but you cannot trust anyone!
As an informer, you win by identifying the dissident player and play him or her your card. As a dissident, you win by playing your card to as many comrades as possible so that they may learn the secret word of freedom and vote for it.
The game starts with one of the two words of freedom in play, "glasnost" or "perestroika". Your hand consists of one card only that tells you your current role. The card is played through three distinct phases:
1. Vote: Selected players vote secretly for or against freedom.
2. Committee: If the vote says freedom, the selected players vote again but this time openly. If they succeed in identifying the word of freedom all except the informer win. If they fail, the dissident player is revealed and an easier target for the informer in the third phase.
3. Interrogation: The players take turn to give or receive 1 card until all have 1 card again. The dissident tries to play his or her card to players who have not yet seen the card while the informer tries to play his or her card to the dissident.
The players may never reveal their cards.
The continuous change of roles makes the game unpredictable and keeps the players in uncertainty. A strong advocate of freedom one turn may suddenly be an informer the next.
You must trust each other to successfully vote for freedom but you cannot trust anyone!
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