-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
5-10 명
BGG추천: 5-6 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Nicholas Hjelmberg
-
아티스트
Nicholas Hjelmberg
-
인원
게임 소개
굴라그에서는 전체주의 정권에서 충성스럽거나 충성스럽지 못한 노동자의 역할을 맡게 되는데, 전자는 운하를 완성하려고 하고 후자는 같은 것을 파괴하려고 한다.
충실한 노동자로서, 당신은 다른 충실한 노동자들을 찾고 운하에 일을 더하기 위해 작업 카드를 함으로써 승리합니다. 불성실한 노동자로서는 다른 불성실한 노동자를 찾아내고, 일감이 추가되는 것을 막기 위해 파업 카드를 쓰는 것이 승리다. 충분한 작업 카드가 재생되면 운하가 완성됩니다.
게임은 각 플레이어가 작업자 카드를 하나씩 그려서 보고 오른쪽에 있는 플레이어에게 주는 것으로 시작합니다. 각 플레이어는 서로의 충성심을 알고 있습니다.
노동자들은 비밀리에 작업 카드나 파업 카드를 하나씩 선택합니다. 그런 다음 감독관은 그들 중 한 명을 감독할지 여부를 결정한다. 감독할 경우 작업자는 선택한 카드를 교체하고 다른 (반대) 카드를 선택해야 합니다.
위원장은 카드를 섞어서 공개하고, 작업 카드를 운하에 추가한다. 모든 선수가 커미셔너 역할을 다하면 게임은 종료된다.
각 플레이어가 한 명의 플레이어를 알고 다른 플레이어가 알고 있는 세미 히든 정보는 편집증적 게임플레이를 만듭니다. 그는 내 충성심을 알고 있지만 그의 충성심은 어느 쪽일까요? 목표대로 경기를 해서 감독에서 벗어나길 바라야 할까요, 아니면 목표와 반대로 경기를 해서 정정되기를 바라야 할까요?
질문이 많지만 누구를 믿고 대답할 수 있나요?
충실한 노동자로서, 당신은 다른 충실한 노동자들을 찾고 운하에 일을 더하기 위해 작업 카드를 함으로써 승리합니다. 불성실한 노동자로서는 다른 불성실한 노동자를 찾아내고, 일감이 추가되는 것을 막기 위해 파업 카드를 쓰는 것이 승리다. 충분한 작업 카드가 재생되면 운하가 완성됩니다.
게임은 각 플레이어가 작업자 카드를 하나씩 그려서 보고 오른쪽에 있는 플레이어에게 주는 것으로 시작합니다. 각 플레이어는 서로의 충성심을 알고 있습니다.
노동자들은 비밀리에 작업 카드나 파업 카드를 하나씩 선택합니다. 그런 다음 감독관은 그들 중 한 명을 감독할지 여부를 결정한다. 감독할 경우 작업자는 선택한 카드를 교체하고 다른 (반대) 카드를 선택해야 합니다.
위원장은 카드를 섞어서 공개하고, 작업 카드를 운하에 추가한다. 모든 선수가 커미셔너 역할을 다하면 게임은 종료된다.
각 플레이어가 한 명의 플레이어를 알고 다른 플레이어가 알고 있는 세미 히든 정보는 편집증적 게임플레이를 만듭니다. 그는 내 충성심을 알고 있지만 그의 충성심은 어느 쪽일까요? 목표대로 경기를 해서 감독에서 벗어나길 바라야 할까요, 아니면 목표와 반대로 경기를 해서 정정되기를 바라야 할까요?
질문이 많지만 누구를 믿고 대답할 수 있나요?
In Gulag, you take on the role of a loyal or disloyal worker in a totalitarian regime, the former trying to complete a Canal and the latter trying to sabotage the same.
As a loyal worker, you win by finding other loyal workers and play work cards to add work to the Canal. As a disloyal worker, you win by finding other disloyal workers and play strike cards to prevent work from being added. The Canal is completed if enough work cards are played.
The game starts with each player drawing one worker card, looking at it and giving it to the player to the right. Each player knows the loyalty of one other.
The workers secretly select one work card or one strike card each. The supervisor then decides whether to supervise one of them. If supervised, the worker must replace the selected card and select the other (opposite) card instead.
The commissar shuffles and discloses the cards and add the played work cards (if any) to the Canal. When all players have played the role of the commissar, the game ends.
The semi-hidden information where each player knows one player and is known by another player creates a paranoid gameplay. "He knows my loyalty but which is his loyalty?" "Should I play according to my goal and hope to escape supervision or should I play against my goal and hope to get corrected?"
There are many questions but whom can you trust to answer?
As a loyal worker, you win by finding other loyal workers and play work cards to add work to the Canal. As a disloyal worker, you win by finding other disloyal workers and play strike cards to prevent work from being added. The Canal is completed if enough work cards are played.
The game starts with each player drawing one worker card, looking at it and giving it to the player to the right. Each player knows the loyalty of one other.
The workers secretly select one work card or one strike card each. The supervisor then decides whether to supervise one of them. If supervised, the worker must replace the selected card and select the other (opposite) card instead.
The commissar shuffles and discloses the cards and add the played work cards (if any) to the Canal. When all players have played the role of the commissar, the game ends.
The semi-hidden information where each player knows one player and is known by another player creates a paranoid gameplay. "He knows my loyalty but which is his loyalty?" "Should I play according to my goal and hope to escape supervision or should I play against my goal and hope to get corrected?"
There are many questions but whom can you trust to answer?
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
531
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
435
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
341
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18