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    2-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    90-90 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.08 / 5

게임 소개

롬멜 앳 베이(Rommel at Bay)는 1943년 3월 중순 튀니지 남부에서 벌어진 제2차 세계 대전 연합군의 공세를 시뮬레이션한 것이다. 이곳에는 튀니지를 방어하는 추축국의 주요 요새가 있었으며, 알라메인의 요새만큼이나 강력한 요새였다. 독일-이탈리아 연합군이 방어에 성공했다면 북아프리카에서의 전쟁은 길어지고 연합군의 지휘는 다시 바뀌었을 것이다. 연주곡은 작전에 참여한 실제 부대를 나타내며, 지도는 그 부대가 전투를 벌인 실제 지형을 나타낸다. 롬멜 앳 베이는 기본적으로 한 선수가 추축군을, 상대가 연합군을 조종하는 2인승 경기다.

두 플레이어는 지도에서 자신의 부대를 조종하고 경기 규칙에 따라 전투를 벌인다. 한 명의 선수가 시나리오에 주어진 조건을 달성했을 때 승리가 발생하고 경기는 즉시 종료된다. 상대방은 상대가 자신의 승리 조건을 달성하지 못하게 함으로써 게임에서 승리한다.

이 게임은 두 가지 시나리오가 있습니다. 첫 번째 전투는 1943년 3월 6일부터 8일까지 벌어진 전투의 작은 시나리오이다. 두 번째 시나리오는 3월 20일부터 28일까지 주요 마레스 캠페인이다.
Rommel at Bay is an operational level simulation of the World War II Allied offensive in southern Tunisia which took place in mid-March 1943. Located here were the main Axis fortifications defending Tunisia, fortifications nearly as formidable as those at Alamein. Had the German-Italian army succeeded in defending, the war in North Africa would have been lengthened and perhaps Allied command would have changed again. The playing pieces represent the actual units which participated in the campaign and the map represents the actual terrain over which those units fought. Rommel at Bay is basically a two player game in which one player controls the Axis forces while his opponent controls the Allied forces.

The two players maneuver their units across the map and conduct combat according to the rules of play. Victory occurs and the game ends immediately when one player has achieved the conditions given in the scenario being played. The other player wins the game by preventing his opponent from achieving his victory conditions.

The game has two scenarios. The first (Medenine) is a smaller scenario of the battle that was fought March 6th to 8th 1943. The second scenario is the main Mareth Campaign March 20th to 28th.

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