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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
Ray Tapio
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아티스트
-
인원
게임 소개
게시자 웹 사이트:
1944년 4월 20일, 오키나와, 아이템 포켓: &lsquo와 함께 오후가 지나면서;G’ 중령은 일본군의 포켓 장악을 해제하지 못했고, 맥도너 중령은 ‘E’ 컴퍼니. 1350시간 후 중대장인 조지 R. J. 와이건드 대위는 두 능선 사이를 올라간 다음, 폭스 리지를 엄호하기 위해 좌회전하라는 명령을 받았다. 이번 맹공격의 목표는 라이언&르스쿠마 능선 또는 구스쿠마 서쪽 도로였다. 그 시점에서는 여전히 제1대대와 접촉할 수 있을 것으로 추정되었다. 웨이간드는 라이언&러스쿠스의 왼쪽 측면을 통과하여 라이언&러스쿠스의 능선을 향해 동쪽으로 공격했다. 바이간드는 소대를 공격하여 어니스트 L. 중사의 지휘 아래 3소대와 함께 그 지점으로 이동했다. 슈프 이 소대는 적의 기관총과 박격포의 폭풍으로 인해 중대의 나머지 병력이 퇴각한 후 홀로 공격을 받게 되었다. 바이간드, 슈에프, 그리고 두 분대는 언덕 기슭의 무덤을 이용하여 계속 전진했다. 주자를 통해 웨이간트에게 전달되었다: 무슨 수를 써서라도 대열을 확장하라는 명령. 대위와 두 명은 곧 슈에프와 본체의 나머지 부분과 단절된 것을 알게 되었다. 오후의 나머지 시간 동안 중대장은 끊임없는 포화를 받았고 모든 사람들과의 통신이 두절되었다. 해가 진 후 웨이간드는 간신히 폭스 리지로 돌아와 그의 회사에 다시 합류했다. 그의 유니폼은 구멍으로 가득 찼지만 웨이간드는 다치지 않고 돌아왔다.
ATS BLOOD & IRON은 오키나와에서의 전투를 그린 새로운 완결 게임입니다. 이 지역에서 일본 저항의 중심은 만리장성에 있었다.&ldquo라고 불리게 된 대상 지역 7777의 I” 섹션군사용어로 Item Pocket”—I를 Item이라고 합니다. 그 주머니는 적의 거점이었고, 거대한 수레바퀴의 바퀴살처럼 협곡과 논으로 갈라진 낮은 능선 네 개를 뻗었다. 포터와 스쿼의 능선은 허브에서 북쪽으로, 북동쪽으로 찰리 능선, 남동쪽으로 구스쿠마 능선, 남서쪽으로 라이언 능선까지 뻗어 있다. 구스쿠마와 찰리 능선 사이에 놓여 동쪽으로 경사진 언덕은 미국인들에 의해 불려졌다.Brewer’s Hill.언덕의 양쪽으로 단숨에 들이켜고 있었다.북쪽으로 앤더슨 걸치, 남쪽으로 데드 호스 걸치. 두 사람 모두 동쪽 방향으로 달리며 구스쿠마 북쪽의 작은 다리에서 1번 국도를 건넜다. 그라운드는 적극적인 수비에 매우 적합했다. 전형적인 일본군의 진지는 능선의 능선을 따라 굴을 따라 연결되어 있었으며, 특히 라이언 능선은 이러한 방어선으로 벌집을 이루고 있었다. 아이템포켓에서 북쪽과 서쪽의 해안 지역과 1번 국도가 남북으로 이어지는 동쪽의 개활지 모두 적군의 지휘력이 뛰어났다. 일본군은 북서쪽의 해안 상륙이나 북쪽의 공격에 대비하여 이 진지의 방어적 가치를 오랫동안 알고 있었다. 미군이 상륙하기 몇 달 전, 일본군과 오키나와 노동자들은 지루한 터널과 정교한 거주지와 구호소를 세웠다. 이 지역은 62사단 제64여단 제21독립보병대대의 2개 중대가 대전차중대, 기관총중대, 대공포중대, 박격포중대의 지원을 받고 있었다. 적어도 600명의 일본인들이 포위망을 점령했고, 수백명의 오키나와인들이 이를 지원했다.
· 전투에 참가한 미군과 일본군을 대표하는 517가지 색상의 다이컷 카운터.
· 과거 지도에서 활동하는 작은 것부터 큰 것까지 다양한 크기의 6가지 시나리오
· 헤비급 스톡의 아이템 포켓 전장 22 x 34 컬러 맵;
· 게임에 특화된 완전한 ATS 시스템 규칙집;
· 6가지 플레이 보조 카드;
· 전장 둘러보기 및 특별 규칙 문서(ATS 전문!)
· 컬러 커버(규칙 바인더에 완벽함)와 멋진 지퍼백으로 모든 것을 담을 수 있습니다.
1944년 4월 20일, 오키나와, 아이템 포켓: &lsquo와 함께 오후가 지나면서;G’ 중령은 일본군의 포켓 장악을 해제하지 못했고, 맥도너 중령은 ‘E’ 컴퍼니. 1350시간 후 중대장인 조지 R. J. 와이건드 대위는 두 능선 사이를 올라간 다음, 폭스 리지를 엄호하기 위해 좌회전하라는 명령을 받았다. 이번 맹공격의 목표는 라이언&르스쿠마 능선 또는 구스쿠마 서쪽 도로였다. 그 시점에서는 여전히 제1대대와 접촉할 수 있을 것으로 추정되었다. 웨이간드는 라이언&러스쿠스의 왼쪽 측면을 통과하여 라이언&러스쿠스의 능선을 향해 동쪽으로 공격했다. 바이간드는 소대를 공격하여 어니스트 L. 중사의 지휘 아래 3소대와 함께 그 지점으로 이동했다. 슈프 이 소대는 적의 기관총과 박격포의 폭풍으로 인해 중대의 나머지 병력이 퇴각한 후 홀로 공격을 받게 되었다. 바이간드, 슈에프, 그리고 두 분대는 언덕 기슭의 무덤을 이용하여 계속 전진했다. 주자를 통해 웨이간트에게 전달되었다: 무슨 수를 써서라도 대열을 확장하라는 명령. 대위와 두 명은 곧 슈에프와 본체의 나머지 부분과 단절된 것을 알게 되었다. 오후의 나머지 시간 동안 중대장은 끊임없는 포화를 받았고 모든 사람들과의 통신이 두절되었다. 해가 진 후 웨이간드는 간신히 폭스 리지로 돌아와 그의 회사에 다시 합류했다. 그의 유니폼은 구멍으로 가득 찼지만 웨이간드는 다치지 않고 돌아왔다.
ATS BLOOD & IRON은 오키나와에서의 전투를 그린 새로운 완결 게임입니다. 이 지역에서 일본 저항의 중심은 만리장성에 있었다.&ldquo라고 불리게 된 대상 지역 7777의 I” 섹션군사용어로 Item Pocket”—I를 Item이라고 합니다. 그 주머니는 적의 거점이었고, 거대한 수레바퀴의 바퀴살처럼 협곡과 논으로 갈라진 낮은 능선 네 개를 뻗었다. 포터와 스쿼의 능선은 허브에서 북쪽으로, 북동쪽으로 찰리 능선, 남동쪽으로 구스쿠마 능선, 남서쪽으로 라이언 능선까지 뻗어 있다. 구스쿠마와 찰리 능선 사이에 놓여 동쪽으로 경사진 언덕은 미국인들에 의해 불려졌다.Brewer’s Hill.언덕의 양쪽으로 단숨에 들이켜고 있었다.북쪽으로 앤더슨 걸치, 남쪽으로 데드 호스 걸치. 두 사람 모두 동쪽 방향으로 달리며 구스쿠마 북쪽의 작은 다리에서 1번 국도를 건넜다. 그라운드는 적극적인 수비에 매우 적합했다. 전형적인 일본군의 진지는 능선의 능선을 따라 굴을 따라 연결되어 있었으며, 특히 라이언 능선은 이러한 방어선으로 벌집을 이루고 있었다. 아이템포켓에서 북쪽과 서쪽의 해안 지역과 1번 국도가 남북으로 이어지는 동쪽의 개활지 모두 적군의 지휘력이 뛰어났다. 일본군은 북서쪽의 해안 상륙이나 북쪽의 공격에 대비하여 이 진지의 방어적 가치를 오랫동안 알고 있었다. 미군이 상륙하기 몇 달 전, 일본군과 오키나와 노동자들은 지루한 터널과 정교한 거주지와 구호소를 세웠다. 이 지역은 62사단 제64여단 제21독립보병대대의 2개 중대가 대전차중대, 기관총중대, 대공포중대, 박격포중대의 지원을 받고 있었다. 적어도 600명의 일본인들이 포위망을 점령했고, 수백명의 오키나와인들이 이를 지원했다.
· 전투에 참가한 미군과 일본군을 대표하는 517가지 색상의 다이컷 카운터.
· 과거 지도에서 활동하는 작은 것부터 큰 것까지 다양한 크기의 6가지 시나리오
· 헤비급 스톡의 아이템 포켓 전장 22 x 34 컬러 맵;
· 게임에 특화된 완전한 ATS 시스템 규칙집;
· 6가지 플레이 보조 카드;
· 전장 둘러보기 및 특별 규칙 문서(ATS 전문!)
· 컬러 커버(규칙 바인더에 완벽함)와 멋진 지퍼백으로 모든 것을 담을 수 있습니다.
From the publisher's website:
ITEM POCKET, OKINAWA, 20 April 1944: As the afternoon wore on with ‘G’ Company unable to release the Japanese grip on the Pocket, Lieutenant Colonel McDonough decided to send up ‘E’ Company. At 1350 hours the company commander, Captain George R. J. Weigand, was ordered to move up between the two ridges, then turn left, using Fox Ridge as cover. The goal of the onslaught was Ryan’s Ridge, or alternately the road cut west of Gusukuma. It was still assumed at that point that contact could be established with 1st Battalion. Weigand completed passing through Ryan’s left flank and attacked east toward the crest of Ryan’s Ridge, heading toward what the Company Commander thought would be a covered route to the top of the ridge. Weigand attacked in platoons, moving to the point with 3rd Platoon, under command of Technical Sergeant Ernest L. Shoeff. This platoon would find itself attacking alone, after a storm of enemy machine-gun and mortar fire forced the rest of the company to ground. Weigand, Shoeff, and two squads kept moving forward, using tombs at the foot of the hill for cover. Orders were communicated to Weigand by a runner: extend the line at all costs. The Captain and two men soon found themselves cut off from Shoeff and the remainder of the main body. For the rest of the afternoon the company commander was under constant fire and out of communications with everyone. After dark Weigand managed to make his way back to Fox Ridge and rejoin his company. His uniform was shot full of holes but Weigand returned uninjured.
ATS BLOOD & IRON is the new COMPLETE GAME that depicts the battle for Okinawa. The center of the Japanese resistance in the area lay in the “I” section of Target Area 7777, which came to be called “Item Pocket”—in military terminology I is called Item. The pocket was the hub of the enemy position; from it, like spokes on a giant wheel, extended four low ridges, separated from each other by ravines and rice paddies. Potter’s Ridge ran north from the hub, Charlie Ridge to the northeast, Gusukuma Ridge to the southeast, and Ryan Ridge to the southwest. Lying between Gusukuma and Charlie Ridges and sloping to the east was a cone-shaped hill called by the Americans “Brewer’s Hill.” A gulch ran along each side of the hill—Anderson’s Gulch on the north and Dead Horse Gulch on the south. Both ran in an easterly direction, crossing Route 1 at small bridges just north of Gusukuma. The ground was superbly suited for active defense. Typical Japanese positions were connected by tunnels along the sides and under the crests of the ridges; Ryan Ridge, in particular, was honeycombed with such defenses. From Item Pocket the enemy had excellent command both of the coastal areas to the north and west and the open land to the east where Route 1 ran north-south. The Japanese had long been aware of the defensive value of this position against either a beach landing on the northwest or an attack from the north. Months before the Americans landed, Japanese troops and Okinawan laborers were boring tunnels and establishing elaborate living quarters and aid stations. The area was held by two companies of the 21st Independent Infantry Battalion of the 64th Brigade, 62nd Division, supported by an antitank company, a machine gun company, and elements of antiaircraft, artillery, and mortar units. At least 600 Japanese occupied the Pocket, reinforced by several hundred Okinawans.
· A collection of 517 color, die-cut counters representing the US Army and Japanese combatants that fought in the battle;
· SIX scenarios, ranging in size from small to large, that play on the historical map;
· A 22 x 34 color map of the ITEM POCKET battlefield on heavyweight stock;
· A complete ATS system rulebook tailored specifically to the game;
· Six Play Aid Cards;
· Battlefield Walkaround and Special Rules document (an ATS specialty!)
· A color cover (perfect for your rules binder) and a snazzy ziplock bag to hold it all.
ITEM POCKET, OKINAWA, 20 April 1944: As the afternoon wore on with ‘G’ Company unable to release the Japanese grip on the Pocket, Lieutenant Colonel McDonough decided to send up ‘E’ Company. At 1350 hours the company commander, Captain George R. J. Weigand, was ordered to move up between the two ridges, then turn left, using Fox Ridge as cover. The goal of the onslaught was Ryan’s Ridge, or alternately the road cut west of Gusukuma. It was still assumed at that point that contact could be established with 1st Battalion. Weigand completed passing through Ryan’s left flank and attacked east toward the crest of Ryan’s Ridge, heading toward what the Company Commander thought would be a covered route to the top of the ridge. Weigand attacked in platoons, moving to the point with 3rd Platoon, under command of Technical Sergeant Ernest L. Shoeff. This platoon would find itself attacking alone, after a storm of enemy machine-gun and mortar fire forced the rest of the company to ground. Weigand, Shoeff, and two squads kept moving forward, using tombs at the foot of the hill for cover. Orders were communicated to Weigand by a runner: extend the line at all costs. The Captain and two men soon found themselves cut off from Shoeff and the remainder of the main body. For the rest of the afternoon the company commander was under constant fire and out of communications with everyone. After dark Weigand managed to make his way back to Fox Ridge and rejoin his company. His uniform was shot full of holes but Weigand returned uninjured.
ATS BLOOD & IRON is the new COMPLETE GAME that depicts the battle for Okinawa. The center of the Japanese resistance in the area lay in the “I” section of Target Area 7777, which came to be called “Item Pocket”—in military terminology I is called Item. The pocket was the hub of the enemy position; from it, like spokes on a giant wheel, extended four low ridges, separated from each other by ravines and rice paddies. Potter’s Ridge ran north from the hub, Charlie Ridge to the northeast, Gusukuma Ridge to the southeast, and Ryan Ridge to the southwest. Lying between Gusukuma and Charlie Ridges and sloping to the east was a cone-shaped hill called by the Americans “Brewer’s Hill.” A gulch ran along each side of the hill—Anderson’s Gulch on the north and Dead Horse Gulch on the south. Both ran in an easterly direction, crossing Route 1 at small bridges just north of Gusukuma. The ground was superbly suited for active defense. Typical Japanese positions were connected by tunnels along the sides and under the crests of the ridges; Ryan Ridge, in particular, was honeycombed with such defenses. From Item Pocket the enemy had excellent command both of the coastal areas to the north and west and the open land to the east where Route 1 ran north-south. The Japanese had long been aware of the defensive value of this position against either a beach landing on the northwest or an attack from the north. Months before the Americans landed, Japanese troops and Okinawan laborers were boring tunnels and establishing elaborate living quarters and aid stations. The area was held by two companies of the 21st Independent Infantry Battalion of the 64th Brigade, 62nd Division, supported by an antitank company, a machine gun company, and elements of antiaircraft, artillery, and mortar units. At least 600 Japanese occupied the Pocket, reinforced by several hundred Okinawans.
· A collection of 517 color, die-cut counters representing the US Army and Japanese combatants that fought in the battle;
· SIX scenarios, ranging in size from small to large, that play on the historical map;
· A 22 x 34 color map of the ITEM POCKET battlefield on heavyweight stock;
· A complete ATS system rulebook tailored specifically to the game;
· Six Play Aid Cards;
· Battlefield Walkaround and Special Rules document (an ATS specialty!)
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