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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Thane Morgan
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아티스트
Ingrid Asphalt, JL Johnson
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인원
게임 소개
테레노스에서 플레이어는 죽음의 세계를 가지고 게임을 하는 신이 된다. 이 게임은 4단계로 나뉘며, 각각은 서로 다른 규칙을 가진 단순한 미니 게임이지만, 각 건물은 다른 건물이 중단된다. 각 단계는 선수당 대략 10회전이다. 4단계는 다양한 경건한 활동과 관련이 있다.
창조 - 신들은 타일 배치 메커니즘을 사용하여 게임 세계를 건설합니다. 각 신은 연결된 가장자리 수와 완성된 지형 특징에 따라 점수를 매긴다.
인구 - 각각의 신은 경쟁적으로 한 번에 3-5개의 부족들을 배치하기 위해 40개의 부족들을 가지고 있습니다. 신의 손가락이 원점 네모난 곳에 닿으면 거기서 생명이 퍼진다. 지형적 특징은 한 지역에 들어갈 수 있는 부족의 수를 제한합니다. 점수는 지형을 채우는 방법에 따라 매겨집니다. 이 국면은 약간 바둑같다.
건설 - 세계가 거주하면서, 신들은 부족들을 함께 이주시킵니다. 정사각형 안에 충분한 공간이 있으면, 그들은 그들의 스택에 있는 어떤 신에게든 신전을 짓고 판자를 떠난다. 경쟁 부족들은 이 과정에 의해 잡히고 전환된다. 점수는 부족들을 이용하여 사원을 짓고, 라이벌 부족들을 개종시켜 점수를 매긴다. 이것은 마치 문명(원래)의 도시 건물 정비공 같은 느낌이 든다.
전쟁! - 세상은 지금 사원들로 가득 차 있다. 신들은 각각 그들의 신전에서 소환할 괴물들과 영웅들을 가지고 있다. 몬스터들은 라이벌 사원을 더럽히고 소환하기 어렵게 만듭니다. 영웅들은 라이벌 영웅들과 괴물들과 싸우러 가거나, 라이벌 사원을 부수러 간다. 점수는 살인, 명예훼손, 강탈에 대해 매겨집니다. 이 단계는 체스의 마지막 게임처럼 느껴질 수 있다.
각 단계마다 보너스 포인트를 획득하는 방법이 있습니다. 마지막 단계가 끝나면 신들은 승자를 결정하기 위해 점수를 합산한다.
창조 - 신들은 타일 배치 메커니즘을 사용하여 게임 세계를 건설합니다. 각 신은 연결된 가장자리 수와 완성된 지형 특징에 따라 점수를 매긴다.
인구 - 각각의 신은 경쟁적으로 한 번에 3-5개의 부족들을 배치하기 위해 40개의 부족들을 가지고 있습니다. 신의 손가락이 원점 네모난 곳에 닿으면 거기서 생명이 퍼진다. 지형적 특징은 한 지역에 들어갈 수 있는 부족의 수를 제한합니다. 점수는 지형을 채우는 방법에 따라 매겨집니다. 이 국면은 약간 바둑같다.
건설 - 세계가 거주하면서, 신들은 부족들을 함께 이주시킵니다. 정사각형 안에 충분한 공간이 있으면, 그들은 그들의 스택에 있는 어떤 신에게든 신전을 짓고 판자를 떠난다. 경쟁 부족들은 이 과정에 의해 잡히고 전환된다. 점수는 부족들을 이용하여 사원을 짓고, 라이벌 부족들을 개종시켜 점수를 매긴다. 이것은 마치 문명(원래)의 도시 건물 정비공 같은 느낌이 든다.
전쟁! - 세상은 지금 사원들로 가득 차 있다. 신들은 각각 그들의 신전에서 소환할 괴물들과 영웅들을 가지고 있다. 몬스터들은 라이벌 사원을 더럽히고 소환하기 어렵게 만듭니다. 영웅들은 라이벌 영웅들과 괴물들과 싸우러 가거나, 라이벌 사원을 부수러 간다. 점수는 살인, 명예훼손, 강탈에 대해 매겨집니다. 이 단계는 체스의 마지막 게임처럼 느껴질 수 있다.
각 단계마다 보너스 포인트를 획득하는 방법이 있습니다. 마지막 단계가 끝나면 신들은 승자를 결정하기 위해 점수를 합산한다.
In Terrenus, the players become gods playing a game with the mortal world. The game is player in four phases, each a simple mini-game with different rules, but each building where the other left off. Each phase is roughly ten turns per player. The four phases relate to various godly activities:
Creation - The gods build the game world, using a tile placement mechanism. Each god will place ten, and score points based on number of edges connected and terrain features completed.
Population - Each god has 40 tribes to competitively place on the board, usually 3-5 at a time. The finger of god touches an origin square, and life spreads from it. Terrain features limit how many tribes can fit in an area. Points are scored based on how terrain is filled. This phase feels a little like Go.
Construction - With the world populated, the gods migrate tribes together. When enough are in a square, they build a temple to whichever god has a majority in their stack, and leave the board. Rival tribes are captured and converted by this process. Points are scored by using tribes to build temples, and by converting rivals' tribes. This feels vaguely like the city building mechanic from Civilization (original).
War! - The world is now full of temples. The gods each have a monster and a hero to summon from their temples on their turn. Monsters seek to defile rival temples, making them more difficult to summon from. Heroes go to fight rival heroes and monsters, or just vandalize a rival temple. Points are scored for slaying, defiling and robbing. This phase can feel like the endgame of Chess.
Each phase has a method of earning bonus points. At the end of the last phase, the gods total their scores to determine a winner.
Creation - The gods build the game world, using a tile placement mechanism. Each god will place ten, and score points based on number of edges connected and terrain features completed.
Population - Each god has 40 tribes to competitively place on the board, usually 3-5 at a time. The finger of god touches an origin square, and life spreads from it. Terrain features limit how many tribes can fit in an area. Points are scored based on how terrain is filled. This phase feels a little like Go.
Construction - With the world populated, the gods migrate tribes together. When enough are in a square, they build a temple to whichever god has a majority in their stack, and leave the board. Rival tribes are captured and converted by this process. Points are scored by using tribes to build temples, and by converting rivals' tribes. This feels vaguely like the city building mechanic from Civilization (original).
War! - The world is now full of temples. The gods each have a monster and a hero to summon from their temples on their turn. Monsters seek to defile rival temples, making them more difficult to summon from. Heroes go to fight rival heroes and monsters, or just vandalize a rival temple. Points are scored for slaying, defiling and robbing. This phase can feel like the endgame of Chess.
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