-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
100-100 분
-
연령
16+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
5.00 / 5
-
디자이너
Christopher Fasulo
-
아티스트
Kyle Gebhardt
-
인원
게임 소개
DRK-Das Reich는 DRK-IISS 게임 세트의 캡스톤 게임입니다. 그것이 3게임 세트의 마지막 게임입니다. 이 게임은 세트의 첫 번째 2인 DRK-토텐코프, DRK-라이브스탠다르트를 기반으로 합니다. 이 게임은 돌출부 남부의 다스 라이히 지역에 초점을 맞추고 있습니다. 좋은 출발과 빠른 이동 후에 전선의 이 구역은 조용해졌다. 다스 라이히는 7월 8일부터 공격을 거의 하지 않았다. 이 게임을 하려면 최소한 DRK-토텐코프(DRK-Leibstandarte 권장)가 필요합니다. 이 게임 시스템은 독일군은 소대 및 배터리 레벨, 붉은 군대는 중대 및 배터리 레벨로 부대를 표현한다. DRK-Totenkopf 및 DRK-Leibstandarte와 마찬가지로 명령 및 제어 기능 향상과 화재 지원 기능이 이 게임에 내장되어 있습니다. 지휘통제 강화는 독일군을 위한 중대 규모의 대체부대를 제공하며, 통신상태가 나쁠 때 본부와 본부가 주도적으로 대응할 수 있는 능력을 나타낸다. 화력지원강화에는 포병부대 임무인 직접지원, 일반지원, 화력강화 등이 있다. 이것은 게임에서 포격을 실생활에서 일어나는 것과 더 비슷한 것으로 제한하는 데 도움이 된다. 포병들은 공격이나 방어전을 지원하기 위해 지도 주변에서 모일 수 없다. 그것은 계획되어야 한다.
앞의 두 게임 모두 7월 9일부터 배틀을 시작합니다. 이 게임은 7월 4일부터 IISS 전선에서 배틀 스타트를 제공한다. DRK-토텐코프와 DRK-라이브스탠다르트의 동일한 게임 디자인 기능이 이 게임에 포함되어 있다.
22개의 시나리오가 포함되어 있습니다. 여기에는 7월 9일부터 13일까지의 다스 라이히 시나리오와 7월 4일부터 7월 8일까지의 일일 시나리오가 포함된다. 진짜 액션으로 괴물이 가득 찼어요.
앞의 두 게임 모두 7월 9일부터 배틀을 시작합니다. 이 게임은 7월 4일부터 IISS 전선에서 배틀 스타트를 제공한다. DRK-토텐코프와 DRK-라이브스탠다르트의 동일한 게임 디자인 기능이 이 게임에 포함되어 있다.
22개의 시나리오가 포함되어 있습니다. 여기에는 7월 9일부터 13일까지의 다스 라이히 시나리오와 7월 4일부터 7월 8일까지의 일일 시나리오가 포함된다. 진짜 액션으로 괴물이 가득 찼어요.
DRK-Das Reich is the capstone game for the DRK-IISS game set. That is the final game in the 3 game set. This game builds on the first 2 in the set, DRK-Totenkopf and DRK-Leibstandarte. This game focuses on the Das Reich sector of the southern part of the salient. After a good start and rapid movement this sector of the front became quiet. Das Reich, from 8 July, did little in the way of attacking. DRK-Totenkopf, at a minimum (and DRK-Leibstandarte is recommended), is required to play this game. The game system features the representation of units at Platoon and Battery level for the Germans and Company and Battery level for the Red Army. The Command and Control and Fire Support Enhancements are built into this game, just as they are for DRK-Totenkopf and DRK-Leibstandarte. The Command and Control Enhancement provides Company sized replacement units for the Germans and the representation of communications between HQ (the concept of Radio Line of Sight is used) and the HQ ability to respond on its own initiative when commo is bad. The Fire Support Enhancement provides for artillery unit missions of Direct Support, General Support, and Reinforcing fires. This helps to restrict the fire of artillery in the game to something more like what happens in real life. Artillery cannot be gathered from around the map to support attacks or defense engagements. It must be planned.
Both of the previous 2 games start the battle from 9 July. This game does that and also provides a battle start, along the entire IISS front, from 4 July. The same game design features, from DRK-Totenkopf and DRK-Leibstandarte, are included in this game.
There are 22 scenarios included. These include the Das Reich scenarios for 9-13 July plus a couple of smaller regimental scenarios, and daily scenarios for each day from 4-8 July for all 3 divisions. A real action packed monster.
Both of the previous 2 games start the battle from 9 July. This game does that and also provides a battle start, along the entire IISS front, from 4 July. The same game design features, from DRK-Totenkopf and DRK-Leibstandarte, are included in this game.
There are 22 scenarios included. These include the Das Reich scenarios for 9-13 July plus a couple of smaller regimental scenarios, and daily scenarios for each day from 4-8 July for all 3 divisions. A real action packed monster.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
516
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18