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BGG랭킹
BGG전체 : 24132
WARGAMES : 4171
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인원
2-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.04 / 5
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디자이너
Sean Hayes, J. Stephen Peek
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아티스트
Mike Williford
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인원
게임 소개
알파 오메가에서 플레이어는 인간, 드라이브, 라일시 우주 함대의 지휘관 역할을 맡는다. 이 게임은 초기 인간 우주 제국의 내전부터 드로브족의 첫 번째 외계인 침공, 인간과 라일시족의 대결 및 동맹 등 먼 미래의 가상 환경을 연대순으로 설정했다.
드로브와 휴먼/릴시 파벌은 서로 다른 기술을 가지고 있어 부대가 이동하는 방식과 서로를 파괴해야 하는 무기에 영향을 미친다. 양측은 전투기, 강습함, 구축함, 항공모함, 전투순양함, 기타 다양한 함정을 배치할 수 있다. 기뢰는 전초 기지와 스타 기지를 방어하기 위해 배치될 수 있지만, 지뢰 제거기는 쓸어버릴 수 있다. 화물을 포획할 수 있고 센서가 걸려 은폐된 선박이 더 깊이 침투할 수 있다.
각 시나리오(전투)는 다음과 같이 해결됩니다. 첫 번째 단계에서, 각 플레이어는 비밀리에 자신의 부대의 움직임과 행동을 적습니다. 그런 다음 양측의 순서는 다음 단계에서 동시에 해결됩니다. 움직임과 행동이 해결된 후, 선수들은 비밀리에 순서를 짜고 공개적으로 제정하는 사이클을 반복한다. 전투 행동은 주사위를 굴리고 테이블에서 효과를 살펴봄으로써 해결됩니다. 플레이는 시나리오의 지속 시간이 경과하거나 각 팀의 승리 조건이 충족될 때까지 계속된다.
드로브와 휴먼/릴시 파벌은 서로 다른 기술을 가지고 있어 부대가 이동하는 방식과 서로를 파괴해야 하는 무기에 영향을 미친다. 양측은 전투기, 강습함, 구축함, 항공모함, 전투순양함, 기타 다양한 함정을 배치할 수 있다. 기뢰는 전초 기지와 스타 기지를 방어하기 위해 배치될 수 있지만, 지뢰 제거기는 쓸어버릴 수 있다. 화물을 포획할 수 있고 센서가 걸려 은폐된 선박이 더 깊이 침투할 수 있다.
각 시나리오(전투)는 다음과 같이 해결됩니다. 첫 번째 단계에서, 각 플레이어는 비밀리에 자신의 부대의 움직임과 행동을 적습니다. 그런 다음 양측의 순서는 다음 단계에서 동시에 해결됩니다. 움직임과 행동이 해결된 후, 선수들은 비밀리에 순서를 짜고 공개적으로 제정하는 사이클을 반복한다. 전투 행동은 주사위를 굴리고 테이블에서 효과를 살펴봄으로써 해결됩니다. 플레이는 시나리오의 지속 시간이 경과하거나 각 팀의 승리 조건이 충족될 때까지 계속된다.
In Alpha Omega, players assume the roles of the commanders of the Human, Drove and Rhylsh space fleets. The game features scenarios set chronologically in the fictional distant future setting: from the civil wars of the fledgling Human space empire, to the first alien invasion by the Droves, and the confrontation and eventual alliance between the Humans and the Rhylsh.
The Droves and the Human/Rhylsh factions have different technologies between them, affecting the way their units move and the weapons they have to destroy each other with. Both sides can deploy fighters, assault ships, destroyers, carriers, battle cruisers, and various other vessels. Mines can be laid to defend outposts and star bases, but can be swept aside with mine sweepers. Cargo can be captured, and sensors can be jammed to help cloaked ships infiltrate further.
Each scenario (battle) is resolved as follows. In the first phase, each player secretly writes down the movement and actions of his units. The orders of both sides are then simultaneously resolved in the following phases. After the moves and actions have been resolved, the players repeat the cycle, secretly plotting their orders and openly enacting them. Combat actions are resolved by rolling dice and consulting the effects from tables. Play goes on until the scenario's duration has elapsed or a side's Victory Conditions have been met.
The Droves and the Human/Rhylsh factions have different technologies between them, affecting the way their units move and the weapons they have to destroy each other with. Both sides can deploy fighters, assault ships, destroyers, carriers, battle cruisers, and various other vessels. Mines can be laid to defend outposts and star bases, but can be swept aside with mine sweepers. Cargo can be captured, and sensors can be jammed to help cloaked ships infiltrate further.
Each scenario (battle) is resolved as follows. In the first phase, each player secretly writes down the movement and actions of his units. The orders of both sides are then simultaneously resolved in the following phases. After the moves and actions have been resolved, the players repeat the cycle, secretly plotting their orders and openly enacting them. Combat actions are resolved by rolling dice and consulting the effects from tables. Play goes on until the scenario's duration has elapsed or a side's Victory Conditions have been met.
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