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BGG랭킹
BGG전체 : 4875
STRATEGY : 1844
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
90-120 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.84 / 5
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디자이너
Morten Andersen, Tina Christensen, Robert Bonde Jensen, Lone Gram Larsen, Troels Vastrup
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아티스트
Bo Jørgensen
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인원
게임 소개
봉건적 유럽에서 결혼 동맹, 전쟁, 음모를 통해 가장 강력하고 권위 있는 가문 왕조를 세우세요.
노블 중에는 봉건 유럽에 가문을 세우고 확장하는 카드 게임이 있다. 각 플레이어는 조상 대왕의 부인으로 시작한다. 게임 전반에 걸쳐 새로운 가족 구성원들이 탄생과 결혼을 통해 추가된다. 고령으로 맏세대가 고사하는 세 세대교체가 일어난다.
플레이어들은 자신의 캐릭터나 커플 중 하나를 교대로 활성화합니다. 활성화 기능을 사용하면 캐릭터의 수평 행에서 일련의 작업을 선택할 수 있습니다. 아내의 행동이 남편’s에 추가되기 때문에 커플을 활성화하는 것이 단일 문자를 활성화하는 것보다 더 효율적일 수 있다.
플레이어들은 전쟁을 벌이고, 금메달을 획득하며, 가족을 확장함으로써 게임에서 자신의 영향력을 발전시킨다. 경기가 진행될수록 더 강력한 귀족들이 등장하게 된다. 붉은 귀족들은 지휘관이다: 전쟁에 강하다. 청색 귀족들은 독실하다: 경건 행위에 강하다. 황색 귀족들은 무역업자다. 상업 활동에 강하다. 녹색 귀족들은 특별한 능력이나 음모를 가진 협상가들이다.
금은 추가적인 행동을 사고, 결혼 잔치를 위한 비용을 지불하고, 군대를 소집하고, 남자 후계자들의 교육과 더 나은 양육을 위한 비용을 지불하는데 사용된다. 군대는 먼 지방으로부터 부와 위신을 되찾으며 전쟁을 치르는데 익숙하다. 프레스티지 포인트는 사회에 대한 당신의 영향력의 척도입니다. 마지막에 가장 많은 위신 포인트를 획득한 플레이어가 게임에서 승리합니다.
대부분의 딸들이 다른 가족과 결혼하는 반면, 그 아들들은 독자 분의 혈통을 이어받습니다. 올바른 결혼과 잘못된 결혼으로 인해 게임이 이기고 질 수 있습니다.
노블 중에는 봉건 유럽에 가문을 세우고 확장하는 카드 게임이 있다. 각 플레이어는 조상 대왕의 부인으로 시작한다. 게임 전반에 걸쳐 새로운 가족 구성원들이 탄생과 결혼을 통해 추가된다. 고령으로 맏세대가 고사하는 세 세대교체가 일어난다.
플레이어들은 자신의 캐릭터나 커플 중 하나를 교대로 활성화합니다. 활성화 기능을 사용하면 캐릭터의 수평 행에서 일련의 작업을 선택할 수 있습니다. 아내의 행동이 남편’s에 추가되기 때문에 커플을 활성화하는 것이 단일 문자를 활성화하는 것보다 더 효율적일 수 있다.
플레이어들은 전쟁을 벌이고, 금메달을 획득하며, 가족을 확장함으로써 게임에서 자신의 영향력을 발전시킨다. 경기가 진행될수록 더 강력한 귀족들이 등장하게 된다. 붉은 귀족들은 지휘관이다: 전쟁에 강하다. 청색 귀족들은 독실하다: 경건 행위에 강하다. 황색 귀족들은 무역업자다. 상업 활동에 강하다. 녹색 귀족들은 특별한 능력이나 음모를 가진 협상가들이다.
금은 추가적인 행동을 사고, 결혼 잔치를 위한 비용을 지불하고, 군대를 소집하고, 남자 후계자들의 교육과 더 나은 양육을 위한 비용을 지불하는데 사용된다. 군대는 먼 지방으로부터 부와 위신을 되찾으며 전쟁을 치르는데 익숙하다. 프레스티지 포인트는 사회에 대한 당신의 영향력의 척도입니다. 마지막에 가장 많은 위신 포인트를 획득한 플레이어가 게임에서 승리합니다.
대부분의 딸들이 다른 가족과 결혼하는 반면, 그 아들들은 독자 분의 혈통을 이어받습니다. 올바른 결혼과 잘못된 결혼으로 인해 게임이 이기고 질 수 있습니다.
Establish the most powerful and prestigious family dynasty through marriage alliances, warfare and intrigue in feudal Europe.
Among Nobles is a card game where players establish and expand a family dynasty in feudal Europe. Each player starts with a married couple, the ancestral lord and his lady. Throughout the game new family members are added through birth and marriage. Three generational changes occur where the oldest generation perishes due to old age.
The players take turns activating one of their characters or couples. An activation lets you pick a series of actions in a horizonal row on the character. Since a wife’s actions are added to her husband’s, activating couples can be more efficient than activating single characters.
Players advance their influence in the game by waging war, earning gold and expanding their family. As the game progresses, more powerful nobles come into play. Red nobles are commanders: strong on warfare actions. Blue nobles are devout: strong on piety actions. Yellow nobles are tradesmen: strong on commerce actions. Green nobles are negotiators with special abilities or intrigue actions.
Gold is used to buy extra actions, pay for wedding feasts, muster armies and pay for the education and finer upbringing of male heirs. Armies are used to wage war, bringing riches and prestige back from distant provinces. Prestige points are a measure of your influence on society. The player with the most prestige points at the end wins the game.
While most daughters get married off to other families, the sons continue your family’s bloodline. Games can be won and lost because of the right or wrong marriages.
Among Nobles is a card game where players establish and expand a family dynasty in feudal Europe. Each player starts with a married couple, the ancestral lord and his lady. Throughout the game new family members are added through birth and marriage. Three generational changes occur where the oldest generation perishes due to old age.
The players take turns activating one of their characters or couples. An activation lets you pick a series of actions in a horizonal row on the character. Since a wife’s actions are added to her husband’s, activating couples can be more efficient than activating single characters.
Players advance their influence in the game by waging war, earning gold and expanding their family. As the game progresses, more powerful nobles come into play. Red nobles are commanders: strong on warfare actions. Blue nobles are devout: strong on piety actions. Yellow nobles are tradesmen: strong on commerce actions. Green nobles are negotiators with special abilities or intrigue actions.
Gold is used to buy extra actions, pay for wedding feasts, muster armies and pay for the education and finer upbringing of male heirs. Armies are used to wage war, bringing riches and prestige back from distant provinces. Prestige points are a measure of your influence on society. The player with the most prestige points at the end wins the game.
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