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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
45-90 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Predrag Lazovic
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아티스트
Ognjan M. Petrovic
-
인원
게임 소개
사라토가(Saratoga)는 공중-해군 기동을 나타내는 보드게임이다. 각 플레이어는 4척의 함정(항공모함 1척, 순양함 2척, 구축함 1척), 12대의 제트기와 6기의 지대지 미사일을 보유하고 있다. 육지에는 공항, 항구, 미사일 발사대, 대공포가 있다.
게임보드가 정삼각형 그물로 덮인 것이 특징이다. 이 삼각형의 꼭짓점은 플레이어가 위치를 잡고 피규어를 움직이는 지점이다.
플레이어들은 상대방의 배와 비행기, 그리고 그들의 영토에 있는 목표물들을 쏘아야 하는 과제를 가지고 있다. 구축함은 한 발을 맞으면 침몰한다. 항공모함과 순양함은 세 발을 맞으면 침몰한다. 모든 표적의 각 명중점은 1점으로 계산된다. 게임은 플레이어들이 상대방을 향해 쏠 비행기, 배, 미사일을 가지고 있는 한 지속된다. 승자는 주고 받는 안타 비율이 가장 높은 선수다.
게임보드가 정삼각형 그물로 덮인 것이 특징이다. 이 삼각형의 꼭짓점은 플레이어가 위치를 잡고 피규어를 움직이는 지점이다.
플레이어들은 상대방의 배와 비행기, 그리고 그들의 영토에 있는 목표물들을 쏘아야 하는 과제를 가지고 있다. 구축함은 한 발을 맞으면 침몰한다. 항공모함과 순양함은 세 발을 맞으면 침몰한다. 모든 표적의 각 명중점은 1점으로 계산된다. 게임은 플레이어들이 상대방을 향해 쏠 비행기, 배, 미사일을 가지고 있는 한 지속된다. 승자는 주고 받는 안타 비율이 가장 높은 선수다.
Saratoga is a board game that represents air-naval military maneuvers. Each player has 4 ships (one aircraft carrier, two cruisers and one destroyer), 12 jets and 6 surface-to-surface missiles. On land area are airport, port, launchers of missiles and anti-aircraft guns.
The main characteristic is that the game board is covered with a net of equilateral triangles. Vertices of these triangles are points at which the players hold position and move figurines.
Players have task to shoot at the opponent's ships and planes, as well as targets on its territory. The destroyer is sunk when received one hit. The carrier and cruiser are sunk when they receive 3 hits. Each hit in any target counts as one point. The game lasts as long as players have airplanes, ships and missiles to shoot at opponent. The winner is the player who has the best ratio of given and received hits.
The main characteristic is that the game board is covered with a net of equilateral triangles. Vertices of these triangles are points at which the players hold position and move figurines.
Players have task to shoot at the opponent's ships and planes, as well as targets on its territory. The destroyer is sunk when received one hit. The carrier and cruiser are sunk when they receive 3 hits. Each hit in any target counts as one point. The game lasts as long as players have airplanes, ships and missiles to shoot at opponent. The winner is the player who has the best ratio of given and received hits.
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