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BGG랭킹
BGG전체 : 3579
FAMILYGAMES : 1156
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인원
3-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.86 / 5
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디자이너
Curt Covert
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아티스트
Hannah Kennedy
-
인원
게임 소개
조심해서 지나가세요...
권력으로 가는 길은 많다. 무차별적인 힘, 미묘한 속임수, 교활한 속임수. 네가 패를 쥐고...하지만 다 가질 순 없어 당신은 개인적인 이익을 위해 무엇을 모으기로 결정하실 건가요? 파괴하기 위해 포기하려는 게 뭐죠? 레이븐이 모이고 있는데, 그들 중 다수는 라이벌이었다. 권좌에 오를 것인가 아니면 그저...전혀요.
네버모어는 캐주얼 스타일의 카드 드로잉 게임으로 라운드마다 빠르게 손을 만들어 원하는 카드를 모아 사용할 수 없을 것 같은 카드를 건네 상대의 손을 중독시키는 게임입니다. 주어진 수트를 가장 많이 가진 자는 수트의 힘을 얻고, 치유하며, 빛 또는 그림자 마술을 획득하고, 승리 포인트를 획득합니다.
당신은 당신의 모든 경쟁자들을 까마귀&mdash로 바꿀 것인가; 아니면 그들이 승리를 거두기 위해 제때에 인간의 모습을 되찾을 수 있는가?
네버모어는 5분 이내에 가르쳐질 수 있지만, 플레이어들이 상대방을 앞지르려고 하기 때문에 전략에서 놀라운 깊이를 숨긴다. 플레이어 ‘transformation’는 플레이어 제거를 대체하여 마지막 순간까지 모든 플레이어가 게임에 참여할 수 있도록 하지만 여전히 게임 중 더 나은 플레이어를 보상한다. 왜냐하면 레이븐이 된 플레이어는 다시 변신할 방법을 찾을 때까지 이길 수 없지만, 다른 플레이어들을 파멸시키고 인간이 되기 위해 특정한 두 손 중 한 손(모든 슈트 중 하나)을 모으려고 하기 때문이다.
짧은 게임 길이는 세션당 여러 플레이를 할 수 있도록 하며, 모든 스킬 수준의 플레이어들에게 어필한다.
재생 개요:
플레이어에게는 5장의 카드가 지급되지만 모든 카드를 보관하지는 않습니다.
드래프트 단계에서 선수들은 왼쪽에 있는 선수에게 그 카드들 중 세 장을 건네야 한다. 그들의 새로운 다섯 세트 중에서, 그들은 왼쪽으로 두 세트를 지나쳐야 합니다. 마지막으로, 그들은 한 장의 카드를 남겨두고, 최종 초안인 다섯 장의 패로 드래프트 단계를 마칩니다. 그들은 이 패를 가장 많이 가지고 있는 선수가 되기 위해 특정한 슈트(또는 두 명)로부터 카드를 수집하려고 시도하고 또한 그들이 상대에게 패스하는 것을 주의 깊게 관리하여 너무 강력한 패가 되지 않도록 할 것이다.
해결 단계에서는 각 소송이 한 번에 하나씩 호출됩니다. 모든 플레이어가 동시에 그 슈트의 카드를 보여줍니다. 수트의 힘을 가장 많이 얻은 플레이어가 수트의 힘을 얻고 능력의 힘은 수트의 두 번째로 높은 총계를 뺍니다. 예: 어택 카드 세 장 가지고 있어요. 다른 두 명의 선수가 각각 하나의 공격 카드를 가지고 있습니다. (3-1=2) 저는 제가 선택한 선수에게 2점 공격을 합니다. 힐링, 빅토리 포인트 및 래디언스(두 번째로 높은 금액을 뺀 각각의 라이트 매직 카드를 뽑음)는 모두 동일한 방식으로 작동합니다. 당신 손에 있는 다른 슈트의 카드를 죽이는 레이븐스를 제외하고요 예: 나는 승리 3개, 공격 1개, 까마귀 1개를 가지고 있다. 나는 그들이 해결되었으므로 내 손에서 1개의 공격과 1개의 승리 카드 중 하나를 희생해야 합니다. 특정 특수 손은 추가 혜택 및/또는 승리 포인트를 제공합니다.
5체력 포인트가 0으로 떨어지면 레이븐이 되지만 다시 변신할 때까지 이길 수 없습니다.
승자는 마지막으로 서 있는 인간 플레이어이거나 6개의 승리 포인트를 획득한 첫 번째 플레이어입니다.
권력으로 가는 길은 많다. 무차별적인 힘, 미묘한 속임수, 교활한 속임수. 네가 패를 쥐고...하지만 다 가질 순 없어 당신은 개인적인 이익을 위해 무엇을 모으기로 결정하실 건가요? 파괴하기 위해 포기하려는 게 뭐죠? 레이븐이 모이고 있는데, 그들 중 다수는 라이벌이었다. 권좌에 오를 것인가 아니면 그저...전혀요.
네버모어는 캐주얼 스타일의 카드 드로잉 게임으로 라운드마다 빠르게 손을 만들어 원하는 카드를 모아 사용할 수 없을 것 같은 카드를 건네 상대의 손을 중독시키는 게임입니다. 주어진 수트를 가장 많이 가진 자는 수트의 힘을 얻고, 치유하며, 빛 또는 그림자 마술을 획득하고, 승리 포인트를 획득합니다.
당신은 당신의 모든 경쟁자들을 까마귀&mdash로 바꿀 것인가; 아니면 그들이 승리를 거두기 위해 제때에 인간의 모습을 되찾을 수 있는가?
네버모어는 5분 이내에 가르쳐질 수 있지만, 플레이어들이 상대방을 앞지르려고 하기 때문에 전략에서 놀라운 깊이를 숨긴다. 플레이어 ‘transformation’는 플레이어 제거를 대체하여 마지막 순간까지 모든 플레이어가 게임에 참여할 수 있도록 하지만 여전히 게임 중 더 나은 플레이어를 보상한다. 왜냐하면 레이븐이 된 플레이어는 다시 변신할 방법을 찾을 때까지 이길 수 없지만, 다른 플레이어들을 파멸시키고 인간이 되기 위해 특정한 두 손 중 한 손(모든 슈트 중 하나)을 모으려고 하기 때문이다.
짧은 게임 길이는 세션당 여러 플레이를 할 수 있도록 하며, 모든 스킬 수준의 플레이어들에게 어필한다.
재생 개요:
플레이어에게는 5장의 카드가 지급되지만 모든 카드를 보관하지는 않습니다.
드래프트 단계에서 선수들은 왼쪽에 있는 선수에게 그 카드들 중 세 장을 건네야 한다. 그들의 새로운 다섯 세트 중에서, 그들은 왼쪽으로 두 세트를 지나쳐야 합니다. 마지막으로, 그들은 한 장의 카드를 남겨두고, 최종 초안인 다섯 장의 패로 드래프트 단계를 마칩니다. 그들은 이 패를 가장 많이 가지고 있는 선수가 되기 위해 특정한 슈트(또는 두 명)로부터 카드를 수집하려고 시도하고 또한 그들이 상대에게 패스하는 것을 주의 깊게 관리하여 너무 강력한 패가 되지 않도록 할 것이다.
해결 단계에서는 각 소송이 한 번에 하나씩 호출됩니다. 모든 플레이어가 동시에 그 슈트의 카드를 보여줍니다. 수트의 힘을 가장 많이 얻은 플레이어가 수트의 힘을 얻고 능력의 힘은 수트의 두 번째로 높은 총계를 뺍니다. 예: 어택 카드 세 장 가지고 있어요. 다른 두 명의 선수가 각각 하나의 공격 카드를 가지고 있습니다. (3-1=2) 저는 제가 선택한 선수에게 2점 공격을 합니다. 힐링, 빅토리 포인트 및 래디언스(두 번째로 높은 금액을 뺀 각각의 라이트 매직 카드를 뽑음)는 모두 동일한 방식으로 작동합니다. 당신 손에 있는 다른 슈트의 카드를 죽이는 레이븐스를 제외하고요 예: 나는 승리 3개, 공격 1개, 까마귀 1개를 가지고 있다. 나는 그들이 해결되었으므로 내 손에서 1개의 공격과 1개의 승리 카드 중 하나를 희생해야 합니다. 특정 특수 손은 추가 혜택 및/또는 승리 포인트를 제공합니다.
5체력 포인트가 0으로 떨어지면 레이븐이 되지만 다시 변신할 때까지 이길 수 없습니다.
승자는 마지막으로 서 있는 인간 플레이어이거나 6개의 승리 포인트를 획득한 첫 번째 플레이어입니다.
Pass with care...
Many are the paths to power: brute force, subtle deception, cunning trickery. You hold the cards...but you can't keep them all. What will you decide to collect for personal gain? And what are you willing to give up in order to destroy? The Ravens are gathering, many of whom used to be rivals. Will you rise to power or simply be...nevermore.
Nevermore is a casual-style, card-drafting game in which you quickly build your hand each round, collecting cards you want and poisoning your opponent's hand by passing along cards you think they can't use. Whoever holds the most of a given suit, gains the power of that suit to attack, heal, acquire Light or Shadow magicks and score victory points.
Will you transform all your rivals into ravens — or can they regain their human form in time to score enough victory to win?
Nevermore can be taught in less than five minutes, yet hides a surprising amount of depth in strategy, as players try to outwit and outmaneuver their opponents. Player ‘transformation’ replaces player elimination, keeping everyone in the game until the last moment, yet still rewards players who have performed better during the game. That's because a player who has become a Raven cannot win until they can find a way to transform back, but they still play, helping to doom other players and trying to collect one of two specific hands (all of one suit - or - one of every suit) to become human again.
Short game length encourages multiple plays per session and appeals to players of all skill levels – with plenty of underhanded plotting and backstabby goodness.
Play Overview:
Players are dealt a hand of 5 cards - but they will not keep them all.
During the drafting phase, players must pass three of those cards to the player on their left. From their new set of five, they must then pass two to the left. Lastly, they will pass one card left - ending the drafting phase with a final drafted hand of five cards. They will have attempted to collect cards from a certain suit (or two) trying to be the player who has the most of that suit this hand - and also carefully managing what they are passing to their opponent, to make sure they don't end up with too powerful a hand.
During the resolution phase, each suit is called for, one at a time. All players show cards from that suit simultaneously. The player with the most gains the power of the suit - and the strength of the ability is determined by subtracting the second highest total of that suit. Example: I hold three Attack cards. Two other players each hold one Attack card. (3-1=2) I do a 2 point attack on a player I choose. Healing, Victory points and Radiance (which draws a Light Magick card for each you have minus the second highest amount) all work the same way. All but Ravens, who kill cards of other suits in your hand. Example: I have 3 Victory, 1 Attack and 1 Raven. I must choose to sacrifice either 1 Attack or 1 Victory card from my hand as they are Resolved. Certain special hands give additional benefits and/or Victory points.
If your 5 Health points drop to 0, you become a Raven, still in the game, but unable to win until you can transform back.
The winner is either the last human player standing - or the first to score 6 Victory points.
Many are the paths to power: brute force, subtle deception, cunning trickery. You hold the cards...but you can't keep them all. What will you decide to collect for personal gain? And what are you willing to give up in order to destroy? The Ravens are gathering, many of whom used to be rivals. Will you rise to power or simply be...nevermore.
Nevermore is a casual-style, card-drafting game in which you quickly build your hand each round, collecting cards you want and poisoning your opponent's hand by passing along cards you think they can't use. Whoever holds the most of a given suit, gains the power of that suit to attack, heal, acquire Light or Shadow magicks and score victory points.
Will you transform all your rivals into ravens — or can they regain their human form in time to score enough victory to win?
Nevermore can be taught in less than five minutes, yet hides a surprising amount of depth in strategy, as players try to outwit and outmaneuver their opponents. Player ‘transformation’ replaces player elimination, keeping everyone in the game until the last moment, yet still rewards players who have performed better during the game. That's because a player who has become a Raven cannot win until they can find a way to transform back, but they still play, helping to doom other players and trying to collect one of two specific hands (all of one suit - or - one of every suit) to become human again.
Short game length encourages multiple plays per session and appeals to players of all skill levels – with plenty of underhanded plotting and backstabby goodness.
Play Overview:
Players are dealt a hand of 5 cards - but they will not keep them all.
During the drafting phase, players must pass three of those cards to the player on their left. From their new set of five, they must then pass two to the left. Lastly, they will pass one card left - ending the drafting phase with a final drafted hand of five cards. They will have attempted to collect cards from a certain suit (or two) trying to be the player who has the most of that suit this hand - and also carefully managing what they are passing to their opponent, to make sure they don't end up with too powerful a hand.
During the resolution phase, each suit is called for, one at a time. All players show cards from that suit simultaneously. The player with the most gains the power of the suit - and the strength of the ability is determined by subtracting the second highest total of that suit. Example: I hold three Attack cards. Two other players each hold one Attack card. (3-1=2) I do a 2 point attack on a player I choose. Healing, Victory points and Radiance (which draws a Light Magick card for each you have minus the second highest amount) all work the same way. All but Ravens, who kill cards of other suits in your hand. Example: I have 3 Victory, 1 Attack and 1 Raven. I must choose to sacrifice either 1 Attack or 1 Victory card from my hand as they are Resolved. Certain special hands give additional benefits and/or Victory points.
If your 5 Health points drop to 0, you become a Raven, still in the game, but unable to win until you can transform back.
The winner is either the last human player standing - or the first to score 6 Victory points.
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