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BGG랭킹
BGG전체 : 4745
FAMILYGAMES : 1405
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.19 / 5
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디자이너
Steffen Benndorf, Reinhard Staupe
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아티스트
Oliver Freudenreich, Sandra Freudenreich
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인원
게임 소개
Träxx의 각 플레이어들은 지우기가 가능한 게임 보드를 가지고 있는데, 이 보드는 더 큰 육각형 모양으로 생겼으며, 숫자 2-10이 이 플레이 영역에 흩어져 있다. 모든 플레이어 보드에서 색상과 번호 배치는 동일하지만, 시작점은 보드마다 다릅니다. (Träxx 2판에는 지우기가 가능한 보드 대신 개별 스코어 시트 패드가 포함되어 있습니다.)
게임을 하기 위해서는, 15장의 카드를 섞은 다음, 상단 카드를 공개하면, 4개 또는 5개의 색깔의 육각형으로 보일 것이다. 동시에 플레이하는 각 플레이어는 지우개 펜을 들고 게임 보드 &mdash에 경로를 그리며, 이 경로는 표시된 만큼 최대 6각형을 포함하며, 카드에 표시된 색상과 일치하는 6각형의 색상과 함께 자신의 보드 &mdash는 카드에 표시된 색상과 일치한다. 따라서 카드에 회색 육각형 두 개와 파란색, 빨간색, 노란색 각각 하나씩이 표시되면 경로에는 최대 두 개의 회색 육각형과 파란색, 빨간색, 노란색 각각 하나씩이 포함될 수 있습니다.
모든 플레이어가 경로를 그렸으면 다음 카드를 공개하여 어느 방향으로든 경로를 계속하고 해당 카드에 표시된 색상의 6각형만 덮습니다. 길은 스스로 넘을 수 없다.
당신의 경로가 숫자와 교차할 때, 그 번호를 불러주세요. 가장 먼저 도달한 사람은 게임 종료 시 그만큼의 점수를 획득하고, 다른 사람이 먼저 도달한 경우에는 반올림하여 절반의 점수를 획득합니다. 15장의 카드를 모두 완료하면 게임이 종료되며, 각 칸마다 1점을 잃게 됩니다. 가장 높은 점수를 받은 사람이 이기는 거야!
게임을 하기 위해서는, 15장의 카드를 섞은 다음, 상단 카드를 공개하면, 4개 또는 5개의 색깔의 육각형으로 보일 것이다. 동시에 플레이하는 각 플레이어는 지우개 펜을 들고 게임 보드 &mdash에 경로를 그리며, 이 경로는 표시된 만큼 최대 6각형을 포함하며, 카드에 표시된 색상과 일치하는 6각형의 색상과 함께 자신의 보드 &mdash는 카드에 표시된 색상과 일치한다. 따라서 카드에 회색 육각형 두 개와 파란색, 빨간색, 노란색 각각 하나씩이 표시되면 경로에는 최대 두 개의 회색 육각형과 파란색, 빨간색, 노란색 각각 하나씩이 포함될 수 있습니다.
모든 플레이어가 경로를 그렸으면 다음 카드를 공개하여 어느 방향으로든 경로를 계속하고 해당 카드에 표시된 색상의 6각형만 덮습니다. 길은 스스로 넘을 수 없다.
당신의 경로가 숫자와 교차할 때, 그 번호를 불러주세요. 가장 먼저 도달한 사람은 게임 종료 시 그만큼의 점수를 획득하고, 다른 사람이 먼저 도달한 경우에는 반올림하여 절반의 점수를 획득합니다. 15장의 카드를 모두 완료하면 게임이 종료되며, 각 칸마다 1점을 잃게 됩니다. 가장 높은 점수를 받은 사람이 이기는 거야!
Each player in Träxx has an erasable game board that features lots of colored hexagons shaped into a larger hexagon, with the numbers 2-10 being scattered across this playing area. While the color and number arrangement is the same on all player boards, the starting point differs on each board. (The second edition of Träxx includes a pad of individual score sheets instead of erasable boards.)
To play, shuffle the deck of fifteen cards, then reveal the top card, which will show four or five colored hexagons. Playing at the same time, each player takes an erasable pen and draws a path on their game board — with this path starting at or at least passing through the starting point on their board — that covers up to as many hexagons as were revealed, with the colors of the hexagons in your path matching those shown on the card. Thus, if the card shows two gray hexagons and one each of blue, red and yellow, then your path can cover at most two gray hexagons and one each of blue, red and yellow.
Once all players have drawn their path, reveal the next card, continuing the path in either direction and covering only as many hexagons of the proper colors as is shown on that card. A path cannot cross itself.
When your path crosses a number, call out that number. If you're the first one to reach it, you'll score that many points at game end; if others have reached it first, you score half this many points, rounded up. Once you've finished all fifteen cards, the game ends and you lose one point for each space not covered. Whoever has the highest score wins!
To play, shuffle the deck of fifteen cards, then reveal the top card, which will show four or five colored hexagons. Playing at the same time, each player takes an erasable pen and draws a path on their game board — with this path starting at or at least passing through the starting point on their board — that covers up to as many hexagons as were revealed, with the colors of the hexagons in your path matching those shown on the card. Thus, if the card shows two gray hexagons and one each of blue, red and yellow, then your path can cover at most two gray hexagons and one each of blue, red and yellow.
Once all players have drawn their path, reveal the next card, continuing the path in either direction and covering only as many hexagons of the proper colors as is shown on that card. A path cannot cross itself.
When your path crosses a number, call out that number. If you're the first one to reach it, you'll score that many points at game end; if others have reached it first, you score half this many points, rounded up. Once you've finished all fifteen cards, the game ends and you lose one point for each space not covered. Whoever has the highest score wins!
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