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BGG랭킹
BGG전체 : 13797
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
15-90 분
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연령
7+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Max Bane
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아티스트
Vincent Van Hoof
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인원
게임 소개
Dreary Hamlet에서 당신은 그들의 가장 약한 순간에 붙잡힌 모험가로 연기할 것입니다. 중세 영국의 시대는 힘들고, 당신의 가족을 먹여살리기 위해 당신은 햄릿이라는 작은 마을을 괴롭히고 있는 것 같은 신비한 짐승들을 죽이기를 바라는 시골로 트레킹을 할 수 밖에 없을 것이다. 여러분은 햄릿모에서 부활한 가련한 생물들에 대한 이야기를 들어봤을 것입니다. 여행자들은 그들의 공포를 외치지만, 그들은 또한 그들의 내면에서 발견될지도 모르는 보물에 대해 수많은 입술을 통해 속삭입니다.
게임의 목적은 간단하다. 모든 플레이어가 죽으면 가장 많은 전리품을 가진 플레이어가 된다. 하지만 그곳까지의 여정은 그렇게 간단한 여정은 아닙니다.
게임플레이의 각 라운드는 주간과 야간 단계로 구성된다. 생물은 갑판에서 끌어내어 테이블 중앙에 있는 격자에 배치되며, 낮 동안에는 플레이어가 마주 볼 대상을 선택할 수 있다. 탄약 종류, 생물의 체력, 방어력, 공격 횟수, 플레이어 체력과 아이템 등 많은 것들이 전투 결과에 영향을 미친다. 싸움은 주사위 굴리기를 통해 해결되며, 플레이어가 살아남으면 전리품 보상을 받을 수 있다. 이러한 보상은 금을 위해 팔거나, 미래에 더 가치가 있을 더 좋은 아이템으로 만들거나, 죽음을 피하기 위해 먹을 수 있다.
플레이어들이 낮 동안 통제권을 가지고 있는 동안, 해가 지고 해가 지면, 놀이 속의 생물들은 불운한 모험가들을 향해 그들을 따라 캠프로 돌아간다. 밤의 혼란기에는 어떤 약탈물도 얻을 수 없으며 생존만이 성공적인 방어를 위한 유일한 보상이 된다.
동시에 모든 선수들이 최고의 부자 영웅이 되기 위해 경쟁하고 있기 때문에 뒷통수치기, 배신, 절도, 살인 등이 풍성할 것이다. 기억해야 할 가장 중요한 것은 죽음은 피할 수 없다는 것이다. 그러니 친구의 고통에 기쁨을 느끼고, 그들을 다른 쪽에서 만나기 위해 경주하라!
게임의 목적은 간단하다. 모든 플레이어가 죽으면 가장 많은 전리품을 가진 플레이어가 된다. 하지만 그곳까지의 여정은 그렇게 간단한 여정은 아닙니다.
게임플레이의 각 라운드는 주간과 야간 단계로 구성된다. 생물은 갑판에서 끌어내어 테이블 중앙에 있는 격자에 배치되며, 낮 동안에는 플레이어가 마주 볼 대상을 선택할 수 있다. 탄약 종류, 생물의 체력, 방어력, 공격 횟수, 플레이어 체력과 아이템 등 많은 것들이 전투 결과에 영향을 미친다. 싸움은 주사위 굴리기를 통해 해결되며, 플레이어가 살아남으면 전리품 보상을 받을 수 있다. 이러한 보상은 금을 위해 팔거나, 미래에 더 가치가 있을 더 좋은 아이템으로 만들거나, 죽음을 피하기 위해 먹을 수 있다.
플레이어들이 낮 동안 통제권을 가지고 있는 동안, 해가 지고 해가 지면, 놀이 속의 생물들은 불운한 모험가들을 향해 그들을 따라 캠프로 돌아간다. 밤의 혼란기에는 어떤 약탈물도 얻을 수 없으며 생존만이 성공적인 방어를 위한 유일한 보상이 된다.
동시에 모든 선수들이 최고의 부자 영웅이 되기 위해 경쟁하고 있기 때문에 뒷통수치기, 배신, 절도, 살인 등이 풍성할 것이다. 기억해야 할 가장 중요한 것은 죽음은 피할 수 없다는 것이다. 그러니 친구의 고통에 기쁨을 느끼고, 그들을 다른 쪽에서 만나기 위해 경주하라!
In Dreary Hamlet you will play as an adventurer caught in their weakest moment. In medieval England times are hard, and to feed your family you will be forced to trek into the countryside, where you hope to slay the mysterious beasts that seem to be plaguing the tiny town of Hamlet. You have heard tales of the wretched creatures regurgitated from the Hamletsmaw, and though travellers shout of their horror, they also whisper through drink-numbed lips of the treasures that may be found within their guts.
The aim of the game is simple; be the player with the most loot once every player is dead. The journey there is not such a simple one though.
Each round of gameplay consists of a day and night phase. Creatures are drawn from a deck and placed in a grid at the centre of the table, where during the day players will choose which to face. Many things will affect the outcome of this combat, such as ammunition type equipped, creature health, defence, and number of attacks, and player health and items. Combat is resolved through dice rolls, and if the player survives they may receive a loot reward. These rewards can be sold for gold, crafted into better items that will be worth more in the future, or eaten to stave off death.
While players have control during the day, once the sun sets and night settles across the land, the creatures in play will follow them back to camp, setting upon the doomed adventurers. No loot can be won during the chaos of night, leaving survival the only reward to a successful defence.
At the same time, all players are competing to become the richest hero, so back-stabbing, betrayal, theft, and murder will be in abundance. The most important thing to remember is that death is inevitable, so take joy in your friend's suffering, and race to meet them on the other side!
The aim of the game is simple; be the player with the most loot once every player is dead. The journey there is not such a simple one though.
Each round of gameplay consists of a day and night phase. Creatures are drawn from a deck and placed in a grid at the centre of the table, where during the day players will choose which to face. Many things will affect the outcome of this combat, such as ammunition type equipped, creature health, defence, and number of attacks, and player health and items. Combat is resolved through dice rolls, and if the player survives they may receive a loot reward. These rewards can be sold for gold, crafted into better items that will be worth more in the future, or eaten to stave off death.
While players have control during the day, once the sun sets and night settles across the land, the creatures in play will follow them back to camp, setting upon the doomed adventurers. No loot can be won during the chaos of night, leaving survival the only reward to a successful defence.
At the same time, all players are competing to become the richest hero, so back-stabbing, betrayal, theft, and murder will be in abundance. The most important thing to remember is that death is inevitable, so take joy in your friend's suffering, and race to meet them on the other side!
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