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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    15-45 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

이 게임은 반란 전쟁의 본질을 매우 추상적으로 묘사합니다. 게임은 국가(국가 또는 조직의 기존 정부 또는 지도부를 나타냄)와 반란군(정부 또는 지도부에 대한 반대를 나타냄)의 두 명의 플레이어를 대상으로 한다. 국가는 강력한 힘을 가지고 있지만 정보는 거의 없다; 반란군은 완전한 정보를 가지고 있지만 실질적인 힘은 거의 없다. 어느 한쪽이 불리함을 극복하는 것은 반란군에 대한 정보를 얻고 그들을 죽임으로써, 반란군은 국가 권력의 중심에 침투하여 승리한다.

수도를 점령하면 반란군이 승리합니다. 이것은 플레이어 턴이 끝날 때 반란군 조각들이 내부 서클의 네 개의 연결된 공간(즉, 내부 서클에 하나 또는 두 개의 다른 반란군 점령 공간과 경계를 공유하는 최소 네 개의 반란군 점령 공간)을 차지하거나 Tw 중 여섯 개를 점유함으로써 달성된다.이너 서클의 공간을 요정합니다.

스테이트 플레이어는 반란군의 12개의 조각을 죽임으로써 승리합니다(따라서 반란군의 승리를 불가능하게 만듭니다).

원래 마이클 프리먼의 아이디어로 2011년 온라인 게임 사이트를 위해 디자인되었습니다.
This game depicts, in a very abstract way, the essence of insurgent warfare. The game is for two players, the State (representing the existing government or leadership of a country or organization) and the Insurgent (representing the opposition to that government or leadership). The State has powerful forces but little information; the Insurgent has complete information but little actual power. Whichever side overcomes its disadvantage wins (the State by gaining information on the Insurgents and killing them; the Insurgents by penetrating to the centre of State power).

The Insurgent wins by capturing the Capital. This is accomplished by having, at the end of any his player-turns, Insurgent pieces occupying either four connected spaces in the Inner Circle (that is, there are at least four Insurgent-occupied spaces in the Inner Circle that also share a border with one or two other Insurgent-occupied spaces in the Inner Circle), or occupying any six of the twelve spaces of the Inner Circle.

The State player wins by killing 12 Insurgent pieces (so making an Insurgent victory impossible).

Originally designed in 2011 for an online game site, from an idea by Michael Freeman.

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