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게임 소개

디자이너의 메모에서 추출:

스페이스 마린스는 성간 시대의 육상 전투를 시뮬레이션하기 위해 고안된 게임이다. 소규모 유닛 작전을 기반으로 한 게임이기 때문에 이러한 규칙 안에서 큰 전투가 일어날 수 없습니다. [...]

우주 해병대에서 사용되는 두 가지 다른 척도가 있는데, 실제로는 두 가지 다른 게임이 있습니다. 기본 게임은 한 바퀴당 20초의 시간 척도와 25미터에 해당하는 1인치의 일반적인 지상 척도를 사용한다. 스키미시 규칙에서 시간 척도는 회전당 10초이고, 그라운드 척도는 1인치로 12.5m이다. 기본 척도는 선수들이 상당한 숫자의 숫자(선수당 10~20명)를 가지고 있을 것으로 가정한다. 교전 규칙은 선수당 두세 명 이하의 매우 적은 숫자를 대상으로 한다. 교전규칙은 역할극에 거의 도입되고 있다. 비록 완전한 역할극은 아니지만, 단지 전투체계에 불과하다.
Extract from the designer's notes :

Space Marines is a game designed to simulate land combat in the interstellar era. It is a game based on small unit operations so that large battles cannot take place within the context of these rules. [...]

There are two different scales used in Space Marines, in effect, there are two different games here. The basic game uses a time scale of twenty seconds per turn and a normal ground scale of one inch equaling twenty-five meters. In the 'skirmish' rules the time scale is ten seconds per turn and a ground scale of one inch equaling 12.5 meters. The basic scale assumes that the players will have a significant number of figures on the table, possibly ten to twenty per player. The skirmish rules are intended for very small numbers of figures per player, no more than two or three under normal circumstances. The skirmish rules are almost entering into role-playing, although they do not constitute a full role playing system, just a combat system. [...]

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