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BGG랭킹
BGG전체 : 26069
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Frank DiCola
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아티스트
Frank DiCola
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인원
게임 소개
미스터 게임!은 가족 친화적인 파티 보드 게임으로 한 명의 플레이어가 게임 중에 영구적인 규칙을 만들 수 있는 힘을 가지고 있습니다.
기계: 플레이어는 보드를 탐색하기 위해 간단한 롤 앤 무브 시스템을 사용합니다 - 두 개의 4면 주사위를 굴리고 옵션 중 하나를 선택한 후 이동합니다. 만약 당신이 !가 있는 공간에 착지한다면, 당신은 게임의 혼란스러운 카드들의 단수 높은 스택에서 카드를 뽑는다. 골대에 착지하는 것이 게임의 궁극적인 목표지만 특별한 GOAL SWITCH 액션 카드를 뽑으면 경기 중간에 골이 바뀔 수 있다.
카드: 미스터 게임에는 세 종류의 카드가 있다! - 액션, 파워업, 그리고 배지. 액션을 그린 경우 즉시 재생하고 삭제해야 합니다. 파워업을 그린 경우에는 즉시 재생해야 하지만 플레이가 유지되어 캐릭터의 타고난 능력(때로는 긍정적으로, 때로는 부정적으로)에 영향을 미칩니다. 배지를 그리면 원할 때 언제든지 플레이할 수 있고 숨겨둘 수 있습니다.
타일: 많은 카드에서 타일을 사용할 수 있습니다. 이 작은 칩보드 사각형들은 본질적으로 보드의 어느 곳에나 놓을 수 있는 움직일 수 있는 공간이다. 그들은 게임 플레이가 시작되자마자 보드의 레이아웃을 변경하고, 공간을 추가하거나, 공간을 제거하거나, 우스꽝스럽고 게임을 바꿀 수 있는 효과를 내기 위해 공간을 바꿉니다. 그것들은 다른 공간처럼 단순할 수도 있고 널 가로질러 이동시키는 포탈처럼 미쳐있을 수도 있어!
게임을 시작하기 전에 누군가가 미스터 게임으로 자원해야 합니다. 플레이어들은 모든 질문을 미스터 게임에게 돌려야 합니다. 이 캐릭터는 필요에 따라 게임에 영구적인 규칙을 추가하는 역할을 합니다. 이 게임은 핵심 규칙을 통해 게임을 할 수 있지만 구체적인 세부 사항은 생략하도록 의도적으로 설계되었다. Mr. Game의 일은 게임이 진행되는 동안 이러한 세부 사항을 채우는 것입니다. Mr. Game이 창의적일수록, 모든 사람들은 더 즐거워집니다! 다른 참가자들에게 아이디어를 제안하도록 권유하지만 최종 결정권은 게임 씨에게 있습니다. 만약 그들이 어떻게 되는지가 싫다면, 아니면 그들이 미스터 게임이라는 핵심 교리 중 하나를 깨트린다면, 그들을 탄핵하라!
미스터 게임!은 배우기 쉽게 고안되었다. 만약 당신이 이 전체 설명을 읽었다면, 당신은 이미 어떻게 게임을 하는지 알 것이다! 아, 그리고 궁금한 게 있으면... 게임 씨에게 물어보세요!
기계: 플레이어는 보드를 탐색하기 위해 간단한 롤 앤 무브 시스템을 사용합니다 - 두 개의 4면 주사위를 굴리고 옵션 중 하나를 선택한 후 이동합니다. 만약 당신이 !가 있는 공간에 착지한다면, 당신은 게임의 혼란스러운 카드들의 단수 높은 스택에서 카드를 뽑는다. 골대에 착지하는 것이 게임의 궁극적인 목표지만 특별한 GOAL SWITCH 액션 카드를 뽑으면 경기 중간에 골이 바뀔 수 있다.
카드: 미스터 게임에는 세 종류의 카드가 있다! - 액션, 파워업, 그리고 배지. 액션을 그린 경우 즉시 재생하고 삭제해야 합니다. 파워업을 그린 경우에는 즉시 재생해야 하지만 플레이가 유지되어 캐릭터의 타고난 능력(때로는 긍정적으로, 때로는 부정적으로)에 영향을 미칩니다. 배지를 그리면 원할 때 언제든지 플레이할 수 있고 숨겨둘 수 있습니다.
타일: 많은 카드에서 타일을 사용할 수 있습니다. 이 작은 칩보드 사각형들은 본질적으로 보드의 어느 곳에나 놓을 수 있는 움직일 수 있는 공간이다. 그들은 게임 플레이가 시작되자마자 보드의 레이아웃을 변경하고, 공간을 추가하거나, 공간을 제거하거나, 우스꽝스럽고 게임을 바꿀 수 있는 효과를 내기 위해 공간을 바꿉니다. 그것들은 다른 공간처럼 단순할 수도 있고 널 가로질러 이동시키는 포탈처럼 미쳐있을 수도 있어!
게임을 시작하기 전에 누군가가 미스터 게임으로 자원해야 합니다. 플레이어들은 모든 질문을 미스터 게임에게 돌려야 합니다. 이 캐릭터는 필요에 따라 게임에 영구적인 규칙을 추가하는 역할을 합니다. 이 게임은 핵심 규칙을 통해 게임을 할 수 있지만 구체적인 세부 사항은 생략하도록 의도적으로 설계되었다. Mr. Game의 일은 게임이 진행되는 동안 이러한 세부 사항을 채우는 것입니다. Mr. Game이 창의적일수록, 모든 사람들은 더 즐거워집니다! 다른 참가자들에게 아이디어를 제안하도록 권유하지만 최종 결정권은 게임 씨에게 있습니다. 만약 그들이 어떻게 되는지가 싫다면, 아니면 그들이 미스터 게임이라는 핵심 교리 중 하나를 깨트린다면, 그들을 탄핵하라!
미스터 게임!은 배우기 쉽게 고안되었다. 만약 당신이 이 전체 설명을 읽었다면, 당신은 이미 어떻게 게임을 하는지 알 것이다! 아, 그리고 궁금한 게 있으면... 게임 씨에게 물어보세요!
Mr. Game! is a family-friendly party board game where one player has the power to create permanent rules during the game.
MECHANICS: Players use a simple roll-and-move system to navigate the board - roll two four-sided dice, choose one of the options, and move. If you land on a space with an ! on it, you draw a card from the game's singular tall stack of chaotic cards. The ultimate goal of the game is to land on the goal, but the goal can change places during the middle of the game if a special GOAL SWITCH Action card is drawn.
CARDS: There are three kinds of cards in Mr. Game! - Actions, Powerups, and Badges. If you draw an Action, you must play it immediately and discard it. If you draw a Powerup, you must play it immediately, but it stays in play and affects your character's natural abilities (sometimes positively, sometimes negatively). If you draw a Badge, you may play it whenever you want, and you are allowed to keep it concealed.
TILES: Many cards will bring Tiles into play. These small chipboard squares are essentially movable spaces that can be placed anywhere on the board. They change the layout of the board as soon as the enter play, adding spaces, removing spaces, or transfiguring spaces to have ridiculous, game-altering effects! They can be as simple as another ! space, or they can be as crazy as a Portal that transports you across the board!
MR. GAME: Before the game begins, someone must volunteer to be Mr. Game. (They can change their title, but the default is Mr. Game) Players must direct all questions to Mr. Game. This character is in charge of adding permanent rules to the game if the need arises. The game is purposely designed so that the core rules allow you to play but leave out specific details. Mr. Game's job is to fill in these details as the game goes on. The more creative Mr. Game is, the more fun everyone has! Other players at the table are encouraged to suggest ideas, but Mr. Game has the final say. If you don't like how they are "Mr. Game-ing", or they break one of the core tenets of being Mr. Game, just impeach them!
Mr. Game! is designed to be simple to learn. If you just read this entire description, you already know how to play! Oh, and if you have a question... well, ask Mr. Game!
MECHANICS: Players use a simple roll-and-move system to navigate the board - roll two four-sided dice, choose one of the options, and move. If you land on a space with an ! on it, you draw a card from the game's singular tall stack of chaotic cards. The ultimate goal of the game is to land on the goal, but the goal can change places during the middle of the game if a special GOAL SWITCH Action card is drawn.
CARDS: There are three kinds of cards in Mr. Game! - Actions, Powerups, and Badges. If you draw an Action, you must play it immediately and discard it. If you draw a Powerup, you must play it immediately, but it stays in play and affects your character's natural abilities (sometimes positively, sometimes negatively). If you draw a Badge, you may play it whenever you want, and you are allowed to keep it concealed.
TILES: Many cards will bring Tiles into play. These small chipboard squares are essentially movable spaces that can be placed anywhere on the board. They change the layout of the board as soon as the enter play, adding spaces, removing spaces, or transfiguring spaces to have ridiculous, game-altering effects! They can be as simple as another ! space, or they can be as crazy as a Portal that transports you across the board!
MR. GAME: Before the game begins, someone must volunteer to be Mr. Game. (They can change their title, but the default is Mr. Game) Players must direct all questions to Mr. Game. This character is in charge of adding permanent rules to the game if the need arises. The game is purposely designed so that the core rules allow you to play but leave out specific details. Mr. Game's job is to fill in these details as the game goes on. The more creative Mr. Game is, the more fun everyone has! Other players at the table are encouraged to suggest ideas, but Mr. Game has the final say. If you don't like how they are "Mr. Game-ing", or they break one of the core tenets of being Mr. Game, just impeach them!
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