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BGG랭킹
BGG전체 : 9738
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
1.80 / 5
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디자이너
Saashi
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아티스트
Takako Takarai
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인원
게임 소개
테이크 더 "A" 코드, 일명. "아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아아어아아아아아아아아아아아아
카드는 A-G 라벨이 붙은 5가지 색상으로 출시되며, 속임수로, 이전에 플레이한 카드와 같은 글자의 카드를 가지고 있지 않다면 동일한 수트 리드 & mdash의 카드를 연주해야 합니다. 왜 그런 짓을 해? 왜냐하면 게임 내에서 가장 높은 가치의 문자(예: C)가 무작위로 결정되기 때문에 다른 카드들은 C가 D보다 높고 G는 A보다 높기 때문이다. 다른 플레이어와 같은 코드 — 즉 문자 —를 재생할 때, 그 코드를 다음 트릭을 위해 새로운 가장 높은 값의 문자로 만듭니다.
게다가, 만약 여러분이 트릭&mdash를 시작한 플레이어와 같은 코드를 연주한다면, 즉, 여러분이 즉흥적으로 &mdash를 한다면, 그 트릭은 해결되지 않고, 여러분은 그 트릭의 승자와 함께 새로운 트릭을 시작하게 됩니다. 즉, 여러 즉흥 연주가 일어날 수 있기 때문입니다.
즉석에서 보너스를 얻지만, 장기적으로 점수가 깎이기 때문에 한 라운드에 너무 많은 트릭을 취하고 싶지는 않습니다. 점수를 잘 따고, 밴드를 이끈 다음, 다른 사람들이 너무 멀리 가지 않도록 비켜라. 여러 라운드를 거쳐 가장 많은 포인트를 획득한 플레이어가 승리합니다.
Take The " 2015년판2021년판에는 2-4인용과 더 큰 구성 요소를 포함하고 있다.
게시자 요약:
ジャズがテーマのトリックテイキングゲームです。プレイヤーはジャズミュージシャンとなって、和音コードの強弱で競います。 コードの強さが変わる転調がこのゲームの主導権を握る鍵です。勝利したトリック数によ
카드는 A-G 라벨이 붙은 5가지 색상으로 출시되며, 속임수로, 이전에 플레이한 카드와 같은 글자의 카드를 가지고 있지 않다면 동일한 수트 리드 & mdash의 카드를 연주해야 합니다. 왜 그런 짓을 해? 왜냐하면 게임 내에서 가장 높은 가치의 문자(예: C)가 무작위로 결정되기 때문에 다른 카드들은 C가 D보다 높고 G는 A보다 높기 때문이다. 다른 플레이어와 같은 코드 — 즉 문자 —를 재생할 때, 그 코드를 다음 트릭을 위해 새로운 가장 높은 값의 문자로 만듭니다.
게다가, 만약 여러분이 트릭&mdash를 시작한 플레이어와 같은 코드를 연주한다면, 즉, 여러분이 즉흥적으로 &mdash를 한다면, 그 트릭은 해결되지 않고, 여러분은 그 트릭의 승자와 함께 새로운 트릭을 시작하게 됩니다. 즉, 여러 즉흥 연주가 일어날 수 있기 때문입니다.
즉석에서 보너스를 얻지만, 장기적으로 점수가 깎이기 때문에 한 라운드에 너무 많은 트릭을 취하고 싶지는 않습니다. 점수를 잘 따고, 밴드를 이끈 다음, 다른 사람들이 너무 멀리 가지 않도록 비켜라. 여러 라운드를 거쳐 가장 많은 포인트를 획득한 플레이어가 승리합니다.
Take The " 2015년판2021년판에는 2-4인용과 더 큰 구성 요소를 포함하고 있다.
게시자 요약:
ジャズがテーマのトリックテイキングゲームです。プレイヤーはジャズミュージシャンとなって、和音コードの強弱で競います。 コードの強さが変わる転調がこのゲームの主導権を握る鍵です。勝利したトリック数によ
Take The "A" Chord, a.k.a. Aコードで行こう, is a trick-taking card game in which players become jazz musicians and compete in the strength of the chord.
Cards come in five suits (colors) labeled A-G, and in a trick, you must play a card of the same suit led — unless you have a card in the same letter as a card previously played, in which case you can play that. Why would you do that? Because initially the highest-valued letter in the game, e.g. C, is determined randomly, with the other cards being ranked lower in C in order: C is higher than D, which is higher than E, etc. with G higher than A. When you play the same chord — that is, letter — as another player, you make that chord the new highest-valued letter for subsequent tricks.
What's more, if you play the same chord as the player who started the trick — that is, if you improvise — not only do you change the highest-ranking chord, that trick goes unresolved and you start a new trick with the winner of that trick taking all tricks played since multiple instances of improvisation can take place.
You score a bonus for improvisation, but you don't want to take too many tricks in a round as that will cost you points in the long run. Score well, lead the band, then step aside for others to (possibly) take things too far. After multiple rounds, the player with the most points wins.
The 2015 edition of Take The "A" Chord included rules only for three and four players, while the 2021 edition contains larger components and rules for 2-4 players.
Publisher's summary:
ジャズがテーマのトリックテイキングゲームです。プレイヤーはジャズミュージシャンとなって、和音コードの強弱で競います。 コードの強さが変わる転調がこのゲームの主導権を握る鍵です。勝利したトリック数によって得点をえることが目的ですが、あまり勝ちすぎてもいけません。
Cards come in five suits (colors) labeled A-G, and in a trick, you must play a card of the same suit led — unless you have a card in the same letter as a card previously played, in which case you can play that. Why would you do that? Because initially the highest-valued letter in the game, e.g. C, is determined randomly, with the other cards being ranked lower in C in order: C is higher than D, which is higher than E, etc. with G higher than A. When you play the same chord — that is, letter — as another player, you make that chord the new highest-valued letter for subsequent tricks.
What's more, if you play the same chord as the player who started the trick — that is, if you improvise — not only do you change the highest-ranking chord, that trick goes unresolved and you start a new trick with the winner of that trick taking all tricks played since multiple instances of improvisation can take place.
You score a bonus for improvisation, but you don't want to take too many tricks in a round as that will cost you points in the long run. Score well, lead the band, then step aside for others to (possibly) take things too far. After multiple rounds, the player with the most points wins.
The 2015 edition of Take The "A" Chord included rules only for three and four players, while the 2021 edition contains larger components and rules for 2-4 players.
Publisher's summary:
ジャズがテーマのトリックテイキングゲームです。プレイヤーはジャズミュージシャンとなって、和音コードの強弱で競います。 コードの強さが変わる転調がこのゲームの主導権を握る鍵です。勝利したトリック数によって得点をえることが目的ですが、あまり勝ちすぎてもいけません。
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