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BGG랭킹
BGG전체 : 138
STRATEGY : 100
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
120-180 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.84 / 5
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디자이너
Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka
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아티스트
-
인원
게임 소개
오랫동안 잃어버렸던 헤라콘 은하단을 둘러싼 워프 폭풍의 움직임이 마침내 잦아들면서, 이 영역 내의 고대 보물들과 행성들은 은하계의 나머지 부분에도 개방되고 있습니다. 이제, 은하계의 거대한 파벌들은 그들의 함대를 동원하고 발판을 마련하기 위해 경쟁합니다. 성공적인 지배에 대한 보상은 다른 모든 관심사를 능가하며, 이 분야를 정복한 대가는 삶 속에서 지불될 것이다.
자금성은 우주 해병대의 울트라마린 지부, 크래프트월드 이얀덴의 엘다르, 이블 선즈 오크 클랜, 카오스 우주 해병대의 월드이터즈 워밴드 등 강력한 전투력을 얻기 위해 여러분과 최대 세 명의 플레이어에게 도전합니다. 각 파벌은 고유한 군대와 플레이 스타일을 제공하지만, 파벌에 대해 선택한 주요 목표를 달성하기 위한 목표는 동일하게 유지됩니다. 이 목표 토큰들은 헤라콘 은하단 전체에 흩어져 있지만, 당신의 적들은 당신에게서 당신의 목표를 방어할 것이 확실합니다. 당신은 당신의 적들을 능가하고 당신의 목적을 주장하기 위해 거대한 군대를 만들고 끝없는 전쟁에서 그들을 지휘해야 합니다. 헤라콘 성단을 차지하기 위한 싸움은 잔인하고 피비린내 나는 싸움입니다. 당신이 쓰러져 있는 적 &mdash의 시체를 향해 성큼성큼 나아가지 않으면, 그들이 당신에게도 똑같이 할 것입니다.
자금성의 각 라운드는 세 단계로 나뉜다. 계획 단계에서 플레이어들은 게임 보드를 구성하는 별도의 타일(시스템)에 순서 토큰을 번갈아 배치한다. 운영 단계에서 플레이어들은 토큰을 다음과 같이 공개한다.
우방 행성을 지배하고, 그들의 중요한 자원을 고갈시킨다.
주문 및 전투 능력을 업그레이드할 수 있는 카드 구매 전략 수립
도시, 공장, 요새 및 새로운 이동 장치 배치, 건설
전진하여 부대를 이동시키고 적을 공격합니다.
각 라운드의 마지막 단계는 재생 단계로 플레이어는 자신이 통제하는 행성에서 이익을 얻고, 넘길 수 없는 워프 스톰을 옮길 수 있는 이벤트 카드를 공개하며, 전투에서 부상당한 유닛을 치료한다.
게임의 3단계 구조 때문에 자금성에서의 전략은 단기적인 허풍과 장기간의 전술적인 군사 행동 사이에서 균형을 이룬다. 게임의 설정도 전략적 기회를 내포하고 있다. 플레이어는 헤라콘 클러스터 부분을 돌아가며 조립하고, 각자의 출발 병력과 방어해야 할 적의 목표와 함께 개별 시스템 타일을 배치하는 것으로 게임을 시작한다. 이 의도적인 구성은 게임의 네 파벌의 독특한 지배 능력과 함께 플레이어들이 상대의 약점을 이용하면서 자신의 힘의 장점을 가장 잘 활용하기 위해 일해야 한다는 것을 의미한다.
자금성은 우주 해병대의 울트라마린 지부, 크래프트월드 이얀덴의 엘다르, 이블 선즈 오크 클랜, 카오스 우주 해병대의 월드이터즈 워밴드 등 강력한 전투력을 얻기 위해 여러분과 최대 세 명의 플레이어에게 도전합니다. 각 파벌은 고유한 군대와 플레이 스타일을 제공하지만, 파벌에 대해 선택한 주요 목표를 달성하기 위한 목표는 동일하게 유지됩니다. 이 목표 토큰들은 헤라콘 은하단 전체에 흩어져 있지만, 당신의 적들은 당신에게서 당신의 목표를 방어할 것이 확실합니다. 당신은 당신의 적들을 능가하고 당신의 목적을 주장하기 위해 거대한 군대를 만들고 끝없는 전쟁에서 그들을 지휘해야 합니다. 헤라콘 성단을 차지하기 위한 싸움은 잔인하고 피비린내 나는 싸움입니다. 당신이 쓰러져 있는 적 &mdash의 시체를 향해 성큼성큼 나아가지 않으면, 그들이 당신에게도 똑같이 할 것입니다.
자금성의 각 라운드는 세 단계로 나뉜다. 계획 단계에서 플레이어들은 게임 보드를 구성하는 별도의 타일(시스템)에 순서 토큰을 번갈아 배치한다. 운영 단계에서 플레이어들은 토큰을 다음과 같이 공개한다.
우방 행성을 지배하고, 그들의 중요한 자원을 고갈시킨다.
주문 및 전투 능력을 업그레이드할 수 있는 카드 구매 전략 수립
도시, 공장, 요새 및 새로운 이동 장치 배치, 건설
전진하여 부대를 이동시키고 적을 공격합니다.
각 라운드의 마지막 단계는 재생 단계로 플레이어는 자신이 통제하는 행성에서 이익을 얻고, 넘길 수 없는 워프 스톰을 옮길 수 있는 이벤트 카드를 공개하며, 전투에서 부상당한 유닛을 치료한다.
게임의 3단계 구조 때문에 자금성에서의 전략은 단기적인 허풍과 장기간의 전술적인 군사 행동 사이에서 균형을 이룬다. 게임의 설정도 전략적 기회를 내포하고 있다. 플레이어는 헤라콘 클러스터 부분을 돌아가며 조립하고, 각자의 출발 병력과 방어해야 할 적의 목표와 함께 개별 시스템 타일을 배치하는 것으로 게임을 시작한다. 이 의도적인 구성은 게임의 네 파벌의 독특한 지배 능력과 함께 플레이어들이 상대의 약점을 이용하면서 자신의 힘의 장점을 가장 잘 활용하기 위해 일해야 한다는 것을 의미한다.
The shifting Warp Storms that surround the long lost Herakon Cluster have finally abated, leaving the ancient treasures and planets within this sector open to the rest of the galaxy. Now, the great factions of the galaxy mobilize their fleets and race to establish a foothold. The reward for successful domination surpasses all other concerns, and the price for conquering this sector will be paid in lives.
Forbidden Stars challenges you and up to three other players to take command of a mighty fighting force: the Ultramarines chapter of Space Marines, the Eldar of Craftworld Iyanden, the Evil Sunz Ork clan, or the World Eaters Warband of the Chaos Space Marines. Each faction offers unique armies and play styles, but your goal remains the same — to claim the key objectives selected for your faction. These objective tokens are scattered throughout the Herakon Cluster, but your opponents are sure to defend your objectives against you. You need to build massive armies and command them in unending war to best your enemies and claim your objectives. The fight for the Herakon Cluster is brutal and bloody, and either you will stride triumphant over the bodies of your fallen foes — or they will do the same to you.
Each round in Forbidden Stars is divided into three phases. In the planning phase, players take turns placing order tokens face down on the separate tiles (systems) that make up the game board; the four types of order tokens that players can place correspond to four types of actions that players can resolve in the second phase of play. In the operations phase, players reveal their tokens to:
Dominate, draining friendly planets of their important resources
Strategize, purchasing cards that can upgrade their orders and combat abilities
Deploy, building cities, factories, bastions, and new mobile units
Advance, moving units and attacking their enemies.
The last phase of each round is the refresh phase, during which players profit from the planets they control, reveal event cards to move the impassable Warp Storms, and heal any units wounded in battle.
Because of the game's three-phase structure, strategy in Forbidden Stars is balanced between short-term bluffing and long-term tactical military action. The game's set-up also poses strategic opportunities. Players start the game by taking turns assembling sections of the Herakon Cluster, placing individual system tiles along with their own starting forces and the enemy objectives that they must defend. This intentional construction, along with the unique domination abilities of the game's four factions, means that players must work to best utilize their own force's strengths while exploiting the weaknesses of their opponents.
Forbidden Stars challenges you and up to three other players to take command of a mighty fighting force: the Ultramarines chapter of Space Marines, the Eldar of Craftworld Iyanden, the Evil Sunz Ork clan, or the World Eaters Warband of the Chaos Space Marines. Each faction offers unique armies and play styles, but your goal remains the same — to claim the key objectives selected for your faction. These objective tokens are scattered throughout the Herakon Cluster, but your opponents are sure to defend your objectives against you. You need to build massive armies and command them in unending war to best your enemies and claim your objectives. The fight for the Herakon Cluster is brutal and bloody, and either you will stride triumphant over the bodies of your fallen foes — or they will do the same to you.
Each round in Forbidden Stars is divided into three phases. In the planning phase, players take turns placing order tokens face down on the separate tiles (systems) that make up the game board; the four types of order tokens that players can place correspond to four types of actions that players can resolve in the second phase of play. In the operations phase, players reveal their tokens to:
Dominate, draining friendly planets of their important resources
Strategize, purchasing cards that can upgrade their orders and combat abilities
Deploy, building cities, factories, bastions, and new mobile units
Advance, moving units and attacking their enemies.
The last phase of each round is the refresh phase, during which players profit from the planets they control, reveal event cards to move the impassable Warp Storms, and heal any units wounded in battle.
Because of the game's three-phase structure, strategy in Forbidden Stars is balanced between short-term bluffing and long-term tactical military action. The game's set-up also poses strategic opportunities. Players start the game by taking turns assembling sections of the Herakon Cluster, placing individual system tiles along with their own starting forces and the enemy objectives that they must defend. This intentional construction, along with the unique domination abilities of the game's four factions, means that players must work to best utilize their own force's strengths while exploiting the weaknesses of their opponents.
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