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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-360 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Roberto Chiavini
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아티스트
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인원
게임 소개
로드 투 매드니스(Road to Madness)는 대학 농구에서 발행하는 카드 게임으로, 디비전 I의 모든 팀과 NCAA 토너먼트 브래킷의 데이터가 포함된 개별 졸업앨범을 특징으로 한다.
각 팀은 공격과 수비의 등급을 매기고 상대 팀의 가치를 비교하고 결과 테이블에 6면 주사위를 두어 개 굴리는데, 시즌이나 토너먼트의 실제 성적에 따라 활성화되거나 아예 활성화되지 않을 수 있는 수식어가 붙는다. 패배한 팀보다 무작정 수식어를 가동할 가능성이 높지만 약체에게는 승산이 있다.
대부분의 TCS 게임 스포츠 디자인이 그렇듯, 게임은 깊이와 전략보다 쉽고 빠른 플레이를 특권한다(결국 단독 게임이며, 선수가 양쪽을 모두 차지하기 때문에 어떤 결정도 내릴 필요가 없다).
1977/78년 및 1978/79년 2개의 졸업앨범 제공
각 팀은 공격과 수비의 등급을 매기고 상대 팀의 가치를 비교하고 결과 테이블에 6면 주사위를 두어 개 굴리는데, 시즌이나 토너먼트의 실제 성적에 따라 활성화되거나 아예 활성화되지 않을 수 있는 수식어가 붙는다. 패배한 팀보다 무작정 수식어를 가동할 가능성이 높지만 약체에게는 승산이 있다.
대부분의 TCS 게임 스포츠 디자인이 그렇듯, 게임은 깊이와 전략보다 쉽고 빠른 플레이를 특권한다(결국 단독 게임이며, 선수가 양쪽을 모두 차지하기 때문에 어떤 결정도 내릴 필요가 없다).
1977/78년 및 1978/79년 2개의 졸업앨범 제공
Road to Madness is a print & play, solitaire statistical replay game on College Basketball, featuring individual yearbooks with data for all Division I teams and also for the entire NCAA Tournament brackets.
Each team is rated for offense and defense and the game is resolved comparing the opposing team values and rolling a couple of 6-sided dice on a Result table, with modifiers given by a random die modifier, that could be activated or not activated at all, according to real performance during the season or the tournament (a team with a winning record has more chance to activate the random modifier than a team with a losing record, but there is the possibility to the underdog to win a match).
As most of TCS Games sport design, the game privileges easiness and speed of play than deepness and strategy (is a solo game after all, and the player takes both sides, so he doesn't have to make any decision).
Two yearbooks available till now: 1977/78 and 1978/79
Each team is rated for offense and defense and the game is resolved comparing the opposing team values and rolling a couple of 6-sided dice on a Result table, with modifiers given by a random die modifier, that could be activated or not activated at all, according to real performance during the season or the tournament (a team with a winning record has more chance to activate the random modifier than a team with a losing record, but there is the possibility to the underdog to win a match).
As most of TCS Games sport design, the game privileges easiness and speed of play than deepness and strategy (is a solo game after all, and the player takes both sides, so he doesn't have to make any decision).
Two yearbooks available till now: 1977/78 and 1978/79
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