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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Harry M. Mishler
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아티스트
Mike Gilbert (I), Dave Haugh, Dana Lombardy
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인원
게임 소개
네뷸라 19(Nebular 19)는 3차원 지도와 동시 움직임 및 전투가 특징인 전투 지향 우주 게임이다.
지도에는 X축과 Y축을 따라 숫자가 있는 정사각형 격자가 있으며, 각 별과 성운에는 Z축에 위치하는 숫자(성운의 경우 숫자)가 있다. Z축 위치를 표시하기 위해 선박과 함께 배치되는 많은 번호 카운터가 제공됩니다.
2인용 또는 팀 게임의 플레이어들이 지도 상의 선박 카운터를 동시에 이동할 수 있도록 두 개의 맵 복사본이 제공된다. 움직임이 끝나면 플레이어는 자신의 지도를 비교하여 적의 함선이 사정거리에 있는지 확인한 다음 사격과 방패 사용 명령을 적으며, 이 명령도 동시에 해결된다. 무기와 방패를 사용하는 것은 에너지를 소모하며, 결국 본거지에서 또는 다른 배에서 빌려서 보충해야 한다.
몇 가지 수준의 플레이가 제공됩니다. 기본 게임은 설명과 같습니다. 표준 게임에는 추적(선박은 지도에 거꾸로 배치되고 성공적으로 조사되었을 때만 드러남), 하이퍼 스페이스 이동(지도에서 벗어난 상태), 항공모함 등 여러 가지 기능이 추가된다. 고급 게임에는 몇 가지 기능, 특히 보급점이 추가되며, 더 중요한 것은 플레이어들이 자신만의 배 디자인을 만들 수 있게 한다는 것이다.
최대 4명의 플레이어까지 사용할 수 있는 몇 가지 옵션 시나리오가 있다. 4명의 플레이어가 표준 게임 시나리오와 고급 게임 시나리오로 팀을 나누어 플레이할 수도 있다.
게임의 오리지널 버전은 1971년에 출시되었다. 두 번째 개정판은 1977년에 출판되었다.
네뷸라 19는 "의 평가를 받았다.스페이스 게이머 잡지의 1979년 게임 서베이에서 최고의 SF 우주 전술 게임&인용.
지도에는 X축과 Y축을 따라 숫자가 있는 정사각형 격자가 있으며, 각 별과 성운에는 Z축에 위치하는 숫자(성운의 경우 숫자)가 있다. Z축 위치를 표시하기 위해 선박과 함께 배치되는 많은 번호 카운터가 제공됩니다.
2인용 또는 팀 게임의 플레이어들이 지도 상의 선박 카운터를 동시에 이동할 수 있도록 두 개의 맵 복사본이 제공된다. 움직임이 끝나면 플레이어는 자신의 지도를 비교하여 적의 함선이 사정거리에 있는지 확인한 다음 사격과 방패 사용 명령을 적으며, 이 명령도 동시에 해결된다. 무기와 방패를 사용하는 것은 에너지를 소모하며, 결국 본거지에서 또는 다른 배에서 빌려서 보충해야 한다.
몇 가지 수준의 플레이가 제공됩니다. 기본 게임은 설명과 같습니다. 표준 게임에는 추적(선박은 지도에 거꾸로 배치되고 성공적으로 조사되었을 때만 드러남), 하이퍼 스페이스 이동(지도에서 벗어난 상태), 항공모함 등 여러 가지 기능이 추가된다. 고급 게임에는 몇 가지 기능, 특히 보급점이 추가되며, 더 중요한 것은 플레이어들이 자신만의 배 디자인을 만들 수 있게 한다는 것이다.
최대 4명의 플레이어까지 사용할 수 있는 몇 가지 옵션 시나리오가 있다. 4명의 플레이어가 표준 게임 시나리오와 고급 게임 시나리오로 팀을 나누어 플레이할 수도 있다.
게임의 오리지널 버전은 1971년에 출시되었다. 두 번째 개정판은 1977년에 출판되었다.
네뷸라 19는 "의 평가를 받았다.스페이스 게이머 잡지의 1979년 게임 서베이에서 최고의 SF 우주 전술 게임&인용.
Nebula 19 is a combat-oriented space game which features a three-dimensional map and simultaneous movement and combat.
The map has a square grid with numbers along the X and Y axes, and each star and nebula has a number (numbers in the case of nebulae) which gives its position on the Z axis. Many numbered counters are provided to place with ships to show their Z-axis positions.
Two copies of the map are provided, allowing players in a two-player or team game to move their ship counters on the map simultaneously. After movement players compare their maps to determine which enemy ships are in range, and then write down firing and shield usage orders, which are again resolved simultaneously. Using weapons and shields costs energy, which must eventually be replenished at a home base or by borrowing from another ship.
Several levels of play are provided. The basic game is as described. The standard game adds several features - tracking (ships are placed face-down on the map and only revealed when successfully probed), hyperspace movement (conducted off-map), carrier ships, etc. The advanced game adds a few more features, notably supply points, and more importantly allows players to create their own ship designs (ships in the advanced game have 21 different components, allowing for considerably customization).
There are a few optional scenarios, including one which allows for up to four individual players (this requires either additional copies of the map, or some players to write down their moves). Four players can also play the standard and advanced game scenarios in teams, as the forces each contain two different groups of ships.
The original version of the game was published in 1971. A second, presumably revised version was published in 1977.
Nebula 19 was rated "Best SF Space Tactical Game" by The Space Gamer magazine's 1979 Game Survey.
The map has a square grid with numbers along the X and Y axes, and each star and nebula has a number (numbers in the case of nebulae) which gives its position on the Z axis. Many numbered counters are provided to place with ships to show their Z-axis positions.
Two copies of the map are provided, allowing players in a two-player or team game to move their ship counters on the map simultaneously. After movement players compare their maps to determine which enemy ships are in range, and then write down firing and shield usage orders, which are again resolved simultaneously. Using weapons and shields costs energy, which must eventually be replenished at a home base or by borrowing from another ship.
Several levels of play are provided. The basic game is as described. The standard game adds several features - tracking (ships are placed face-down on the map and only revealed when successfully probed), hyperspace movement (conducted off-map), carrier ships, etc. The advanced game adds a few more features, notably supply points, and more importantly allows players to create their own ship designs (ships in the advanced game have 21 different components, allowing for considerably customization).
There are a few optional scenarios, including one which allows for up to four individual players (this requires either additional copies of the map, or some players to write down their moves). Four players can also play the standard and advanced game scenarios in teams, as the forces each contain two different groups of ships.
The original version of the game was published in 1971. A second, presumably revised version was published in 1977.
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