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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-300 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Brett Ludsen
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아티스트
Brett Ludsen
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인원
게임 소개
코르시카는 루이스 E를 기반으로 한 팬 디자인 전략 보드 게임입니다. 맥시퍼의 브리타니아.
코르시카의 일반적인 게임에서, 16라운드 동안 플레이어들은 고대 그리스인들이 처음으로 알레리아에 정착했던 기원전 556년에서 1796년 사이에 코르시카가 프랑스의 지배하에 있던 다른 나라들을 지휘하게 된다. 따라서 코르시카에서 이용 가능한 국가는 코르시카 고대 부족(각 3명), 그리스인, 카르타고인, 에트루리아인, 로마인, 반달족, 동고트족, 비잔티움인, 사라세네, 롬바르드족, 프랑크족, 아라곤족, 바티칸 국가, 피산, 토스카나, 제노아족, 현대 코르세족 등이다.
더군다나 코르시카는 오리지널 게임에 2차 세계대전 갈등을 더하는 확장과 함께 17번째 게임 라운드를 제공한다.
각 게임 라운드의 시작 부분에서 침입이 발생하며, 각 플레이어들의 목표는 먼저 섬을 침공한 후 새로운 침략자들과 가능한 오랫동안 싸우면서 자신의 나라의 오브제(objet)를 달성하는 것입니다.
브리타니아 오리지널 게임을 최대한 고수하려고 노력하는 동안, 이 새로운 버전은 게임플레이와 게임 느낌을 이 새로운 지중해적 맥락에 더하기 위해 몇 가지 사소한 그리고 주요한 변화를 겪었다.
코르시카의 일반적인 게임 라운드는 다음과 같은 단계로 구성된다. 침공 단계(새로운 침략자들이 섬을 공격하고 정착시키는 단계), 외교 단계(현재 게임 라운드에 대해 최대 4개의 협정을 체결할 수 있는 단계), 내부 투쟁 단계(코르시카에 정착한 모든 국가들이 서로 싸우는 단계), 구두점 게임에서는 구두점을 돌린다.
기병은 코르시카 지리학적으로 무용지물이 되어 게임에서 제외되었지만 역사적으로 코르시카 주변 해역의 지배력이 컸기 때문에 함대와 해상 전투가 가능해졌다. 도로, 요새, 망루와 같은 다른 개념들이 추가되었고, 섬이 브리타니아보다 훨씬 작기 때문에 (육지와 바다 모두) 움직임이 완화되어 보다 역동적인 게임 경험을 하게 되었을지도 모른다.
코르시카는 유럽 관광객들에게 해안과 내륙의 아름다움과 고요함으로 잘 알려져 있다. 그러나 방문객들이 알지 못할 수도 있는 것은, 오늘날 목욕을 하는 바로 그 해변에, 피에 굶주리고, 지중해를 둘러싼 모든 나라의 사나운 전사들이 수 세기 동안 그들의 마음속에 오직 하나의 생각만을 가지고 상륙해 왔다는 것이다: 섬을 완전히 장악한다는 것이다!
1500년 동안 지속된 갈등의 역사를 묘사하는 게임인 코르시카에 오신 것을 환영합니다.
코르시카의 일반적인 게임에서, 16라운드 동안 플레이어들은 고대 그리스인들이 처음으로 알레리아에 정착했던 기원전 556년에서 1796년 사이에 코르시카가 프랑스의 지배하에 있던 다른 나라들을 지휘하게 된다. 따라서 코르시카에서 이용 가능한 국가는 코르시카 고대 부족(각 3명), 그리스인, 카르타고인, 에트루리아인, 로마인, 반달족, 동고트족, 비잔티움인, 사라세네, 롬바르드족, 프랑크족, 아라곤족, 바티칸 국가, 피산, 토스카나, 제노아족, 현대 코르세족 등이다.
더군다나 코르시카는 오리지널 게임에 2차 세계대전 갈등을 더하는 확장과 함께 17번째 게임 라운드를 제공한다.
각 게임 라운드의 시작 부분에서 침입이 발생하며, 각 플레이어들의 목표는 먼저 섬을 침공한 후 새로운 침략자들과 가능한 오랫동안 싸우면서 자신의 나라의 오브제(objet)를 달성하는 것입니다.
브리타니아 오리지널 게임을 최대한 고수하려고 노력하는 동안, 이 새로운 버전은 게임플레이와 게임 느낌을 이 새로운 지중해적 맥락에 더하기 위해 몇 가지 사소한 그리고 주요한 변화를 겪었다.
코르시카의 일반적인 게임 라운드는 다음과 같은 단계로 구성된다. 침공 단계(새로운 침략자들이 섬을 공격하고 정착시키는 단계), 외교 단계(현재 게임 라운드에 대해 최대 4개의 협정을 체결할 수 있는 단계), 내부 투쟁 단계(코르시카에 정착한 모든 국가들이 서로 싸우는 단계), 구두점 게임에서는 구두점을 돌린다.
기병은 코르시카 지리학적으로 무용지물이 되어 게임에서 제외되었지만 역사적으로 코르시카 주변 해역의 지배력이 컸기 때문에 함대와 해상 전투가 가능해졌다. 도로, 요새, 망루와 같은 다른 개념들이 추가되었고, 섬이 브리타니아보다 훨씬 작기 때문에 (육지와 바다 모두) 움직임이 완화되어 보다 역동적인 게임 경험을 하게 되었을지도 모른다.
코르시카는 유럽 관광객들에게 해안과 내륙의 아름다움과 고요함으로 잘 알려져 있다. 그러나 방문객들이 알지 못할 수도 있는 것은, 오늘날 목욕을 하는 바로 그 해변에, 피에 굶주리고, 지중해를 둘러싼 모든 나라의 사나운 전사들이 수 세기 동안 그들의 마음속에 오직 하나의 생각만을 가지고 상륙해 왔다는 것이다: 섬을 완전히 장악한다는 것이다!
1500년 동안 지속된 갈등의 역사를 묘사하는 게임인 코르시카에 오신 것을 환영합니다.
Corsica is a fan-designed strategic board game for 4 players based on Lewis E. Pulsipher's Britannia.
In a typical game of Corsica, during 16 game rounds players will take command of the different nations that invaded and partially or fully controlled the island between 556 b.C., when the Ancient Greeks first settled the spot of Aleria, and 1796 a.D., when the island definitelly fell under French control. Therefore, nations available in Corsica include the autochthonous Corsican Ancient tribes (3 each player), Greeks, Carthagenese, Etrurians, Romans, Vandals, Ostrogoths, Byzantines, Sarracenes, Lombards, Franks, Aragonese, Vatican State, Pisan, Tuscan, Genoese, modern Corse people (2 different factions), Ottoman, English and French.
Furthermore, Corsica comes with and expansion that adds the II World War conflict to the original game, and a 17th game round.
Invasions take place at the beginning of each game round, and the goal for each player will be to first invade the island and then try to hold control of it fighting the new invaders as long as possible, while trying to accomplish his own nation's objetives.
While trying to stick as much as possible to the original game of Britannia, this new version has undergone some minor and major changes in order to addapt the gameplay and game feeling to this new Mediterranean context:
A typical game round of Corsica consists of the following phases: The invasion phase (in which the new invaders attack and settle the island), the diplomacy phase (in which nations can seal up to 4 pacts for the current game round), the internal struggle phase (in which all nations settled on Corsica fight each other), and during punctuation game rounds the punctuation phase.
Cavalry has been removed from the game, as Corsican geography makes it useless, but fleets and sea combat have been enabled, as historically the control of the waters around Corsica has been of great influence. Other concepts like roads, fortifications or watchtowers have been added, and as the island is much smaller than Britannia, movement (both land and sea) has been eased, maybe resulting in a more dynamic game experience.
Corsica is well known to European tourists for the beauty and quietness of its coasts and inlands. But what visitors may not know, is that on the same beaches where they do bath today, blood-thirsty, fierce warriors of all nations around the Mediterranean Sea have been landing during centuries with an only idea on their minds: taking full control of the island!
Be welcome to Corsica: a game that portraits the history of a 1500 years long conflict.
In a typical game of Corsica, during 16 game rounds players will take command of the different nations that invaded and partially or fully controlled the island between 556 b.C., when the Ancient Greeks first settled the spot of Aleria, and 1796 a.D., when the island definitelly fell under French control. Therefore, nations available in Corsica include the autochthonous Corsican Ancient tribes (3 each player), Greeks, Carthagenese, Etrurians, Romans, Vandals, Ostrogoths, Byzantines, Sarracenes, Lombards, Franks, Aragonese, Vatican State, Pisan, Tuscan, Genoese, modern Corse people (2 different factions), Ottoman, English and French.
Furthermore, Corsica comes with and expansion that adds the II World War conflict to the original game, and a 17th game round.
Invasions take place at the beginning of each game round, and the goal for each player will be to first invade the island and then try to hold control of it fighting the new invaders as long as possible, while trying to accomplish his own nation's objetives.
While trying to stick as much as possible to the original game of Britannia, this new version has undergone some minor and major changes in order to addapt the gameplay and game feeling to this new Mediterranean context:
A typical game round of Corsica consists of the following phases: The invasion phase (in which the new invaders attack and settle the island), the diplomacy phase (in which nations can seal up to 4 pacts for the current game round), the internal struggle phase (in which all nations settled on Corsica fight each other), and during punctuation game rounds the punctuation phase.
Cavalry has been removed from the game, as Corsican geography makes it useless, but fleets and sea combat have been enabled, as historically the control of the waters around Corsica has been of great influence. Other concepts like roads, fortifications or watchtowers have been added, and as the island is much smaller than Britannia, movement (both land and sea) has been eased, maybe resulting in a more dynamic game experience.
Corsica is well known to European tourists for the beauty and quietness of its coasts and inlands. But what visitors may not know, is that on the same beaches where they do bath today, blood-thirsty, fierce warriors of all nations around the Mediterranean Sea have been landing during centuries with an only idea on their minds: taking full control of the island!
Be welcome to Corsica: a game that portraits the history of a 1500 years long conflict.
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