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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
0-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-0 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Aaron Frias
-
아티스트
-
인원
게임 소개
8비트 배틀의 전설은 다음과 같습니다. 먼 나라에 강대국을 다스리는 왕이 살고 있었습니다. 그러나 아쉽게 왕국은 왕에 대항하는 파벌들이 형성되기 시작하면서 둘로 쪼개졌다. 이제 왕은 그의 가장 가까운 동맹국들을 이용해야만 한다. 그렇지 않으면 그는 왕국의 미래를 위해 그들과 싸울 것이다. 그것들은 다음과 같다: 왕, 전사, 마법사, 여왕, 도깨비 그리고 마을 사람들.
이 게임은 몇 가지 독특한 전략을 만듭니다. 승리를 보장하기 위해 쌓을 수 있지만 모든 전투에 참여할 수 없기 때문에 상대에게 자동 승리 포인트를 줄 위험을 감수하고 있는 아이템이나 캐릭터를 선택하십니까? 아니면 마법사처럼 혼자서도 승산이 높은 캐릭터로 가실 건가요? 아니면 당신이 결정을 내리기 전에 당신의 속성을 늘리거나 다른 플레이어 카드를 훔쳐봄으로써 이익을 얻기 위해 특별한 아이템을 사용할 것인가? 선택은 당신의 몫이지만 현명하게 선택하라 왜냐하면 당신이 내리는 모든 결정은 승리나 때아닌 종말을 초래할 것이기 때문이다.
세우다
8개의 문자 카드가 뒤섞여 두 선수 사이에 엎드린 채로 놓인다. 각 플레이어는 두 장의 카드를 뽑고, 둘 중 어떤 카드를 간직할지, 어떤 카드를 다시 넣을지 결정한다. 문자 카드가 두 개만 남을 때까지 섞고 반복합니다. 이 두 카드는 무작위로 배포됩니다.
각 플레이어가 세 개의 아이템 카드를 가지고 있는 경우를 제외하고 아이템 카드에 대해 위 단계를 반복합니다. 남은 아이템 카드는 이 라운드에서 더 이상 필요하지 않으므로 옆에 두세요.
게임 플레이
먼저 간 선수가 이제 공격수가 됐다. 그들은 캐릭터 카드 한 장과 아이템 카드 한 장을 선택해서 아래를 향하게 놓습니다.
이제 두 번째 선수가 수비수입니다. 그 플레이어는 캐릭터 카드를 위로, 아이템 카드를 위로 선택합니다. 카드가 추가 카드 재생을 허용하면 지금 재생됩니다.
그런 다음 공격자는 자신의 카드를 공개한다. 카드가 추가 카드 재생을 허용하면 지금 재생됩니다.
전투: 공격수의 공격 값이 수비수의 방어 값보다 높으면 공격자가 승리합니다. 그렇지 않으면 수비수가 이깁니다. 동점일 경우, 수비수가 승리합니다.
위너는 카드를 모두 가져다가 폐기 더미에 넣습니다. 플레이어가 플레이할 캐릭터가 부족하면, 다른 플레이어는 남은 카드를 폐기 더미에 넣는다.
플레이어는 폐기된 더미를 통해 체력 포인트(승리 포인트)를 세어냅니다. 해당 라운드에서 가장 많은 포인트를 획득한 플레이어가 라운드에서 승리합니다. 다음 라운드는 누가 먼저 가는지 승자가 결정한다. 3라운드 중 가장 좋은 라운드가 승리합니다.
이 게임은 몇 가지 독특한 전략을 만듭니다. 승리를 보장하기 위해 쌓을 수 있지만 모든 전투에 참여할 수 없기 때문에 상대에게 자동 승리 포인트를 줄 위험을 감수하고 있는 아이템이나 캐릭터를 선택하십니까? 아니면 마법사처럼 혼자서도 승산이 높은 캐릭터로 가실 건가요? 아니면 당신이 결정을 내리기 전에 당신의 속성을 늘리거나 다른 플레이어 카드를 훔쳐봄으로써 이익을 얻기 위해 특별한 아이템을 사용할 것인가? 선택은 당신의 몫이지만 현명하게 선택하라 왜냐하면 당신이 내리는 모든 결정은 승리나 때아닌 종말을 초래할 것이기 때문이다.
세우다
8개의 문자 카드가 뒤섞여 두 선수 사이에 엎드린 채로 놓인다. 각 플레이어는 두 장의 카드를 뽑고, 둘 중 어떤 카드를 간직할지, 어떤 카드를 다시 넣을지 결정한다. 문자 카드가 두 개만 남을 때까지 섞고 반복합니다. 이 두 카드는 무작위로 배포됩니다.
각 플레이어가 세 개의 아이템 카드를 가지고 있는 경우를 제외하고 아이템 카드에 대해 위 단계를 반복합니다. 남은 아이템 카드는 이 라운드에서 더 이상 필요하지 않으므로 옆에 두세요.
게임 플레이
먼저 간 선수가 이제 공격수가 됐다. 그들은 캐릭터 카드 한 장과 아이템 카드 한 장을 선택해서 아래를 향하게 놓습니다.
이제 두 번째 선수가 수비수입니다. 그 플레이어는 캐릭터 카드를 위로, 아이템 카드를 위로 선택합니다. 카드가 추가 카드 재생을 허용하면 지금 재생됩니다.
그런 다음 공격자는 자신의 카드를 공개한다. 카드가 추가 카드 재생을 허용하면 지금 재생됩니다.
전투: 공격수의 공격 값이 수비수의 방어 값보다 높으면 공격자가 승리합니다. 그렇지 않으면 수비수가 이깁니다. 동점일 경우, 수비수가 승리합니다.
위너는 카드를 모두 가져다가 폐기 더미에 넣습니다. 플레이어가 플레이할 캐릭터가 부족하면, 다른 플레이어는 남은 카드를 폐기 더미에 넣는다.
플레이어는 폐기된 더미를 통해 체력 포인트(승리 포인트)를 세어냅니다. 해당 라운드에서 가장 많은 포인트를 획득한 플레이어가 라운드에서 승리합니다. 다음 라운드는 누가 먼저 가는지 승자가 결정한다. 3라운드 중 가장 좋은 라운드가 승리합니다.
The legend of the 8-bit battle goes as follows. In a distant kingdom lived a King who ruled over a mighty nation. But alas, the kingdom was torn in two as factions began to form against the King. Now the king must draw upon his closest allies else he will battle against them for the future of the kingdom. They are: The King, The Warrior, The Wizard, The Queen, The Goblin and The Villagers.
This game creates several unique strategies. Do you choose items or characters that you can stack up to ensure victory, but at the risk of letting your opponent have automatic victory points because you cannot engage in every battle? Or will you go with special characters like the wizard who have a high probability of victory on their own? Or will you use special items to gain the advantage by increasing your attributes or peeking at the other players cards before you have to make a decision. The choice is yours, but choose wisely, because every decision you make will lead to victory or your untimely demise.
Setup
The 8 character cards are shuffled and placed between the two players, face down. Each player draws two cards, then decides which of the two to keep and which to put back. Shuffle and repeat until there are only two character cards left. These two cards are randomly distributed.
Repeat these steps for the item cards except stop once each player has three item cards. Place the remaining item cards to the side as they will no longer be needed this round.
Game Play
The player who went first is now the attacker. They select one character card and one item card and place them face down.
The second player is now the defender. That player selects a character card face up and an item card face up. If a card allows additional cards to be played, it is played now.
The attacker then reveals their cards. If a card allows additional cards to be played, it is played now.
The battle: If the attacker's Attack value is higher than the defender's Defense value, the attacker wins. Else the defender wins. In the event of a tie, the defender wins.
Winner takes all of the cards and puts them in their discard pile. Once a player is out of characters to play with, the other player places the rest of their cards into their discard pile.
Players go through their discard pile and count up the Health Points (which are victory points). Player with the most points that round wins the round. Winner decides who goes first for the next round. Best of 3 rounds wins the game.
This game creates several unique strategies. Do you choose items or characters that you can stack up to ensure victory, but at the risk of letting your opponent have automatic victory points because you cannot engage in every battle? Or will you go with special characters like the wizard who have a high probability of victory on their own? Or will you use special items to gain the advantage by increasing your attributes or peeking at the other players cards before you have to make a decision. The choice is yours, but choose wisely, because every decision you make will lead to victory or your untimely demise.
Setup
The 8 character cards are shuffled and placed between the two players, face down. Each player draws two cards, then decides which of the two to keep and which to put back. Shuffle and repeat until there are only two character cards left. These two cards are randomly distributed.
Repeat these steps for the item cards except stop once each player has three item cards. Place the remaining item cards to the side as they will no longer be needed this round.
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The attacker then reveals their cards. If a card allows additional cards to be played, it is played now.
The battle: If the attacker's Attack value is higher than the defender's Defense value, the attacker wins. Else the defender wins. In the event of a tie, the defender wins.
Winner takes all of the cards and puts them in their discard pile. Once a player is out of characters to play with, the other player places the rest of their cards into their discard pile.
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