-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
1940년 6월 12일, 리비아-이집트 국경의 국경 초소: 이탈리아군은 솔룸 근처의 해안에서 남쪽으로 150마일 떨어진 자라부브 오아시스까지 리비아-이집트 국경을 따라 국경선을 구축했다. 6월 12일, 후사르 제11연대와 KRRC의 순찰대가 재빨리 철조망을 뚫었다. 새벽과 떠오르는 태양을 공격한 후사르군은 기관총 초소가 영국군의 박격포 사격과 영국군의 장갑차와 비커스 전차의 근거리 기관총 사격으로 진압되는 것을 지켜본 이탈리아 수비대를 놀라게 하고 혼란스럽게 했다. 영국 제7기갑사단이 이집트에서 재장착을 위해 소집될 때까지 1940년 6월과 7월 내내 이러한 공습이 계속되었다. 이 공습으로 많은 이탈리아 차량이 파괴되었고, 상당한 양의 탄약과 휘발유가 보급되었으며, 상당한 양의 물 저장고가 파괴되었다. 25명의 이탈리아 장교와 500명의 다른 계급이 포로로 잡혔다. 이 일련의 공습은 또한 그들의 전차 장갑의 부족과 효과적인 대전차 무기와 탄약의 부족이 명백해짐에 따라 이탈리아의 전반적인 사기 저하를 나타냈다.
ASLComp AFRIKORP: 프론티어 워는 북아프리카 전쟁에 대한 이야기를 담고 있는 상세하고 새로운 ASLComp 변형이다. 1975년 Hal Hock의 토브룩에 의해 탄생된 사막 전쟁의 좋은 점들을 볼 때마침... 애슬레틱스 게임 테이블로 옮겨졌죠 그리고 지금은, 큰 면에서 그렇다.
세트피스의 8번째 부분은 ASLComp AFRIKORP: 프론티어 전쟁이며 1940년 작열하는 뜨거운 여름 동안의 영국의 강행군을 묘사하고 있다. 이탈리아는 무솔리니가 그의 동료 독재자들과 함께 유럽의 전리품에 대한 협곡에 동참하기로 결정함에 따라 영국에 전쟁을 선포할 힘을 얻었다. 일 뒤스는 토미 앳킨스와 그의 지휘관들의 투지를 고려하지 못했다. 그 결과 수적으로 우세한 이탈리아 병사들이 서부 사막에서 대규모 공세를 펼치지 못했다. 대신, 영국의 탐사선들은 공격이 되었다. 공격은 공세가 되었다. 그리고 이 모든 일은 무솔리니의 이탈리아에게 주요한 문제가 되었고 아프리카 대륙에서의 더 쉬운 정복이 꿈입니다. 이 8가지 시나리오는 1940년 6월 12일 국경에서 그라지아니의 공세에 의한 습격과 몇 달 후 이집트 알람 엘 답 서쪽 해안도로를 따라 사막 전쟁의 첫 번째 약탈을 가져온 것이다.
당신은 8가지 시나리오 세트를 받게 되는데, 이 8가지 시나리오들은 모두 흥미진진한 공세로 인한 행동들을 묘사하고, 연합된 무기들의 행동들로 가득 차 있습니다. 네, 플레이 가능성을 목표로 하고 있습니다. 때려눕히고, 때려내고, 다시 해봐요. 그리고 또. 야유 좀 하고 소리 좀 질러봐 적어도 당신이 '예스'를 굴릴 때(혹은 다른 사람이 '박스카'를 굴릴 때)요.
ASLComp AFRIKORP: 프론티어 워는 북아프리카 전쟁에 대한 이야기를 담고 있는 상세하고 새로운 ASLComp 변형이다. 1975년 Hal Hock의 토브룩에 의해 탄생된 사막 전쟁의 좋은 점들을 볼 때마침... 애슬레틱스 게임 테이블로 옮겨졌죠 그리고 지금은, 큰 면에서 그렇다.
세트피스의 8번째 부분은 ASLComp AFRIKORP: 프론티어 전쟁이며 1940년 작열하는 뜨거운 여름 동안의 영국의 강행군을 묘사하고 있다. 이탈리아는 무솔리니가 그의 동료 독재자들과 함께 유럽의 전리품에 대한 협곡에 동참하기로 결정함에 따라 영국에 전쟁을 선포할 힘을 얻었다. 일 뒤스는 토미 앳킨스와 그의 지휘관들의 투지를 고려하지 못했다. 그 결과 수적으로 우세한 이탈리아 병사들이 서부 사막에서 대규모 공세를 펼치지 못했다. 대신, 영국의 탐사선들은 공격이 되었다. 공격은 공세가 되었다. 그리고 이 모든 일은 무솔리니의 이탈리아에게 주요한 문제가 되었고 아프리카 대륙에서의 더 쉬운 정복이 꿈입니다. 이 8가지 시나리오는 1940년 6월 12일 국경에서 그라지아니의 공세에 의한 습격과 몇 달 후 이집트 알람 엘 답 서쪽 해안도로를 따라 사막 전쟁의 첫 번째 약탈을 가져온 것이다.
당신은 8가지 시나리오 세트를 받게 되는데, 이 8가지 시나리오들은 모두 흥미진진한 공세로 인한 행동들을 묘사하고, 연합된 무기들의 행동들로 가득 차 있습니다. 네, 플레이 가능성을 목표로 하고 있습니다. 때려눕히고, 때려내고, 다시 해봐요. 그리고 또. 야유 좀 하고 소리 좀 질러봐 적어도 당신이 '예스'를 굴릴 때(혹은 다른 사람이 '박스카'를 굴릴 때)요.
FRONTIER POST, LIBYAN-EGYPTIAN BORDER, 12 JUNE 1940: The frontier wire was some 12 feet wide and 16 feet high; the Italians had built it along the Libya-Egypt border from the coast near Sollum to the oasis of Jarabub, 150 miles to the south. On 12 June patrols from the 11th Hussars and the KRRC quickly breached the wire. Attacking at dawn and out of the rising sun, the Hussars surprised and confused the Italian defenders, who watched as their machinegun posts were suppressed by British mortar fire and their tankettes destroyed by British armored cars and close-range machinegun fire from Vickers tanks. These raids continued through the rest of June and July of 1940, until the British 7th Armoured Division was recalled for a refit in Egypt. The raids destroyed many Italian vehicles, considerable supplies of ammunition and petrol, and significant water storage. Twenty-five Italian officers (including a general of engineers) and five hundred other ranks were captured. This series of raids also marked the beginning of an overall erosion of Italian morale, as the inadequacy of their tank armor and the scarcity of effective antitank weapons and ammunition became apparent....
ASLComp AFRIKAKORPS: Frontier War is a detailed new ASLComp VARIANT that tells the story of the War in North Africa. It's about time the desert warfare goodness that was spawned by Hal Hock's seminal work TOBRUK back in 1975... was brought to the gaming tables of ASLers. And now it is, in a big way.
The eighth portion of the set-piece is ASLComp AFRIKAKORPS: Frontier War and depicts the British push forward during the blazing hot summer of 1940. Italy had the meatballs to declare war on Great Britain as Mussolini decided to join his fellow dictators and gorge on Europe's spoils. Il Duce failed to take into account the fighting spirit of Tommy Atkins and his commanders. The result was anything but a massive offensive by numerically superior Italian soldiers in the Western Desert. Instead, British probes became attacks. Attacks became offensives. And the entire affair became a major problem for Mussolini's Italy and dreams of more easy conquests on the African Continent. This batch of 8 scenarios takes things from the frontier raid of 12 June 1940 through Graziani's offensive and the "first haul of booty of the desert war" along the coastal road west of Alam el Dab, Egypt some months later.
You receive a set of 8 scenarios, all depicting actions from the exciting offensive, rife with combined-arms actions. And yes, these are aimed at playability. Slap them down, bang them out, do it again. And again. Please do a little hooting and hollering while you're at it... at least when you roll 'snakeyes' (or the other guy rolls 'boxcars').
ASLComp AFRIKAKORPS: Frontier War is a detailed new ASLComp VARIANT that tells the story of the War in North Africa. It's about time the desert warfare goodness that was spawned by Hal Hock's seminal work TOBRUK back in 1975... was brought to the gaming tables of ASLers. And now it is, in a big way.
The eighth portion of the set-piece is ASLComp AFRIKAKORPS: Frontier War and depicts the British push forward during the blazing hot summer of 1940. Italy had the meatballs to declare war on Great Britain as Mussolini decided to join his fellow dictators and gorge on Europe's spoils. Il Duce failed to take into account the fighting spirit of Tommy Atkins and his commanders. The result was anything but a massive offensive by numerically superior Italian soldiers in the Western Desert. Instead, British probes became attacks. Attacks became offensives. And the entire affair became a major problem for Mussolini's Italy and dreams of more easy conquests on the African Continent. This batch of 8 scenarios takes things from the frontier raid of 12 June 1940 through Graziani's offensive and the "first haul of booty of the desert war" along the coastal road west of Alam el Dab, Egypt some months later.
You receive a set of 8 scenarios, all depicting actions from the exciting offensive, rife with combined-arms actions. And yes, these are aimed at playability. Slap them down, bang them out, do it again. And again. Please do a little hooting and hollering while you're at it... at least when you roll 'snakeyes' (or the other guy rolls 'boxcars').
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
537
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
436
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
377
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
342
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18