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BGG랭킹
BGG전체 : 15988
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-5+ 명 -
게임시간
10-30 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Dylan Shearer, Aaron Sparke
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아티스트
Jonatan Cantero, Melissa Pennock
-
인원
게임 소개
술집 명성은 강한 술과 장황한 이야기의 게임입니다.
플레이어들은 동료 영웅들과 경쟁하여 술을 마시고, 허세를 부리며, 주변 후원자들의 마음과 마음에 들어가는 방식을 죽인다.
태번 페임은 2-5명의 플레이어에게 주어지는 프레스 유어 럭 입찰 게임으로, 각 플레이어마다 최근 모험에서 얼마나 많은 적을 죽였는지 자랑하는 하이 판타지 캐릭터를 배정한다.
가장 먼저 10명의 후원자에게 도달한 플레이어 또는 후원자 풀이 소진되었을 때 가장 많은 후원자를 가진 플레이어가 게임에서 승리합니다.
각 플레이어는 3명의 단골손님, 2개의 음료수, 1개의 캐릭터 카드로 시작합니다.
매 턴마다, 활동 중인 플레이어들은 다른 플레이어들을 위해 음료수 풀에서 음료수를 한 잔씩 사들인 다음, 적이 무엇인지, 적의 체력이 무엇인지, 플레이어가 성공적인 살육을 할 때 받는 보상이 적힌 적군 카드를 뒤집는다. 그들은 얼마나 많은 적을 죽였는지 말하면서 라운드의 입찰을 시작합니다. 라운드는 각 플레이어가 입찰자를 믿거나 더 높은 금액을 입찰하는 방식으로 계속된다. 그러나 언제든지 어떤 플레이어라도 입찰자를 부를 수 있다.
만약 아무도 입찰을 더 이상 올리고 싶지 않다면, 입찰자는 이제 그들의 캐릭터의 힘으로 주사위 풀, 그들이 끌어낸 적에 대해 가지고 있는 보너스, 그리고 한 잔이 한 잔의 주사위와 같은 음료를 소비함으로써 적들을 죽여야 한다. 적의 체력과 같거나 더 큰 주사위 결과는 모두 한 번의 성공적인 살인이에요. 입찰자가 입찰한 적수보다 적을 경우, 호출자는 그들의 후원자 중 한 명을 얻게 된다. 입찰자가 입찰한 적보다 더 많은 적을 죽이면 성공하여 전화를 건 사람으로부터 후원자 중 한 명을 받을 뿐만 아니라 적 카드에 기재된 음료수와 후원자를 얻게 된다. 만약 그들이 입찰한 금액과 정확히 같은 금액을 죽이면, 그들은 그들의 캐릭터 카드에 적들의 보상과 전화를 건 사람의 후원자는 물론 완벽한 블러프 보너스를 작동시킨다.
마지막 라운드의 승자(입찰자 또는 호출자)는 다음 라운드의 활성 플레이어이다.
플레이어들은 동료 영웅들과 경쟁하여 술을 마시고, 허세를 부리며, 주변 후원자들의 마음과 마음에 들어가는 방식을 죽인다.
태번 페임은 2-5명의 플레이어에게 주어지는 프레스 유어 럭 입찰 게임으로, 각 플레이어마다 최근 모험에서 얼마나 많은 적을 죽였는지 자랑하는 하이 판타지 캐릭터를 배정한다.
가장 먼저 10명의 후원자에게 도달한 플레이어 또는 후원자 풀이 소진되었을 때 가장 많은 후원자를 가진 플레이어가 게임에서 승리합니다.
각 플레이어는 3명의 단골손님, 2개의 음료수, 1개의 캐릭터 카드로 시작합니다.
매 턴마다, 활동 중인 플레이어들은 다른 플레이어들을 위해 음료수 풀에서 음료수를 한 잔씩 사들인 다음, 적이 무엇인지, 적의 체력이 무엇인지, 플레이어가 성공적인 살육을 할 때 받는 보상이 적힌 적군 카드를 뒤집는다. 그들은 얼마나 많은 적을 죽였는지 말하면서 라운드의 입찰을 시작합니다. 라운드는 각 플레이어가 입찰자를 믿거나 더 높은 금액을 입찰하는 방식으로 계속된다. 그러나 언제든지 어떤 플레이어라도 입찰자를 부를 수 있다.
만약 아무도 입찰을 더 이상 올리고 싶지 않다면, 입찰자는 이제 그들의 캐릭터의 힘으로 주사위 풀, 그들이 끌어낸 적에 대해 가지고 있는 보너스, 그리고 한 잔이 한 잔의 주사위와 같은 음료를 소비함으로써 적들을 죽여야 한다. 적의 체력과 같거나 더 큰 주사위 결과는 모두 한 번의 성공적인 살인이에요. 입찰자가 입찰한 적수보다 적을 경우, 호출자는 그들의 후원자 중 한 명을 얻게 된다. 입찰자가 입찰한 적보다 더 많은 적을 죽이면 성공하여 전화를 건 사람으로부터 후원자 중 한 명을 받을 뿐만 아니라 적 카드에 기재된 음료수와 후원자를 얻게 된다. 만약 그들이 입찰한 금액과 정확히 같은 금액을 죽이면, 그들은 그들의 캐릭터 카드에 적들의 보상과 전화를 건 사람의 후원자는 물론 완벽한 블러프 보너스를 작동시킨다.
마지막 라운드의 승자(입찰자 또는 호출자)는 다음 라운드의 활성 플레이어이다.
Tavern Fame is the game of strong ale and tall tales.
Players compete with their fellow heroes to drink, bluff and slay your way into the hearts and minds of the patrons around you.
Tavern Fame is a press-your-luck bidding game for 2-5 players where each player is assigned a high-fantasy character that is boasting about how many enemies they recently killed on their adventures.
The first player to get to 10 patrons, or the player with the most patrons when the patron pool runs out, wins the game.
Each player starts with 3 patrons, 2 drinks and a character card.
Each turn, the active players buys a round of drinks from the drink pool for the other players and then flips the top Enemy card, which lists what the enemy is, the enemy's health, and the rewards a player gets on a successful slay. They start the round's bid, stating how many enemies they killed. The round continues with each player either believing the bidder, or bidding a higher number. At any time, though, any player can call out the bidder.
If no one wants to up the bid further, the bidder now has to slay the enemies by building a dice pool out of their character's strength, any bonuses they have against the drawn enemy, and spent drinks, where one drink equals one extra dice. Every dice result that is equal to, or greater than the enemy's health, is one successful kill. If the bidder less enemies than they bidded, the caller gets one of their patrons. If the bidder kills more enemies than they bidded, they succeed and not only get one of the patrons from the caller, but they also get the drinks and patrons listed on the enemy card. If they kill exactly the same amount that they bidded, they activate the perfect bluff bonus on their character card, as well as the enemy's reward and the caller's patron.
The winner of the last round (either the bidder or the caller) is the active player for the next.
Players compete with their fellow heroes to drink, bluff and slay your way into the hearts and minds of the patrons around you.
Tavern Fame is a press-your-luck bidding game for 2-5 players where each player is assigned a high-fantasy character that is boasting about how many enemies they recently killed on their adventures.
The first player to get to 10 patrons, or the player with the most patrons when the patron pool runs out, wins the game.
Each player starts with 3 patrons, 2 drinks and a character card.
Each turn, the active players buys a round of drinks from the drink pool for the other players and then flips the top Enemy card, which lists what the enemy is, the enemy's health, and the rewards a player gets on a successful slay. They start the round's bid, stating how many enemies they killed. The round continues with each player either believing the bidder, or bidding a higher number. At any time, though, any player can call out the bidder.
If no one wants to up the bid further, the bidder now has to slay the enemies by building a dice pool out of their character's strength, any bonuses they have against the drawn enemy, and spent drinks, where one drink equals one extra dice. Every dice result that is equal to, or greater than the enemy's health, is one successful kill. If the bidder less enemies than they bidded, the caller gets one of their patrons. If the bidder kills more enemies than they bidded, they succeed and not only get one of the patrons from the caller, but they also get the drinks and patrons listed on the enemy card. If they kill exactly the same amount that they bidded, they activate the perfect bluff bonus on their character card, as well as the enemy's reward and the caller's patron.
The winner of the last round (either the bidder or the caller) is the active player for the next.
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