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BGG랭킹
BGG전체 : 6448
STRATEGY : 2106
FAMILYGAMES : 1759 -
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
25-50 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.12 / 5
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디자이너
Corné van Moorsel
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아티스트
Philip Kustov, Josh T. McDowell
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인원
게임 소개
역사를 거슬러 올라가서 사마라라고 불리는 정착지로 가보세요. 그곳에서 건축업자들을 이끌죠. 게임이 시작될 때, 그들은 모래성, 동굴, 오두막만 지을 수 있습니다. 더 복잡한 건물의 경우, 먼저 기술, 힘 또는 새로운 직원에 시간을 투자합니다. 특별한 프로젝트를 만드는 것은 당신에게 이익을 주거나 당신의 모든 경쟁자들을 다치게 합니다. 결국 당신은 가장 명망 있는 건물을 갖길 원합니다.
작업자 시간표가 핵심 메커니즘입니다. 각각의 선택에는 여러 달 동안 일하는 직원들이 필요합니다. 직원들은 다음과 같은 작업에 시간을 할애할 수 있습니다.
나무(톱 도구), 돌(트롤 도구) 및 유리(블로우 도구)로 빌드하는 스킬 향상.
집을 짓거나 특별한 프로젝트를 하는 것.
더 강한 직원이 되기 위해 새로운 직원을 구하거나 운동을 합니다.
휴가 가다.
게임보드의 공백에 따라 몇 개월(맨 아래 보드 축에 1~9) 동안 얼마나 많은 작업자가 점유하는지(왼쪽 보드 축에 1~4) 결정됩니다. 선수들은 근로자들이 언제 투자할지, 언제 위신을 쌓을지를 선택하며 효과적으로 시간을 보낼 수 있도록 할 계획이다. 누가 사마라의 최고의 십장이냐에 따라 명성이 결정됩니다.
작업자 시간표가 핵심 메커니즘입니다. 각각의 선택에는 여러 달 동안 일하는 직원들이 필요합니다. 직원들은 다음과 같은 작업에 시간을 할애할 수 있습니다.
나무(톱 도구), 돌(트롤 도구) 및 유리(블로우 도구)로 빌드하는 스킬 향상.
집을 짓거나 특별한 프로젝트를 하는 것.
더 강한 직원이 되기 위해 새로운 직원을 구하거나 운동을 합니다.
휴가 가다.
게임보드의 공백에 따라 몇 개월(맨 아래 보드 축에 1~9) 동안 얼마나 많은 작업자가 점유하는지(왼쪽 보드 축에 1~4) 결정됩니다. 선수들은 근로자들이 언제 투자할지, 언제 위신을 쌓을지를 선택하며 효과적으로 시간을 보낼 수 있도록 할 계획이다. 누가 사마라의 최고의 십장이냐에 따라 명성이 결정됩니다.
Travel back through history to a settlement called Samara, where you lead a group of builders. At the start of the game, they can build only a sandcastle, cave or huts. For more complex buildings, you first invest time in skills, strength, or new workers. Building special projects gives you benefits or hurts all your rivals. In the end you want to have the most prestigious buildings.
The worker timetrack is the key mechanism. Each of your choices costs a number of your workers a number of months. Your workers can spend time on:
Improving skills to build with wood (saw tool), stone (trowel tool) and glass (blowing tool).
Building houses or special projects.
Getting a new worker or exercising to become a stronger worker.
Going on vacation.
The spaces on the game board determine how many workers (1-4 on the left board axis) are occupied how many months (1-9 on the bottom board axis). Players plan to let their workers spend time effectively, choosing when to invest and when to build for prestige. The prestige points determine who is the best foreman of Samara.
The worker timetrack is the key mechanism. Each of your choices costs a number of your workers a number of months. Your workers can spend time on:
Improving skills to build with wood (saw tool), stone (trowel tool) and glass (blowing tool).
Building houses or special projects.
Getting a new worker or exercising to become a stronger worker.
Going on vacation.
The spaces on the game board determine how many workers (1-4 on the left board axis) are occupied how many months (1-9 on the bottom board axis). Players plan to let their workers spend time effectively, choosing when to invest and when to build for prestige. The prestige points determine who is the best foreman of Samara.
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