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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
300-600 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Carl-Johan Strömwall
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아티스트
Blackwell Hird, Marc von Martial
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인원
게임 소개
섀도우 오버 유럽(Shadow over Europe)은 2인 또는 3인칭으로 구성된 게임으로, 제2차 세계 대전까지의 외교적, 경제적, 군사적 발전을 시뮬레이션한 게임이다.
선수들은 독일, 소련, 영국의 역할을 맡는다. 플레이어들은 세계에서 가장 거대한 투쟁에서 각 국가의 역사적 기록을 뛰어넘기 위해 노력한다. 이 게임은 1935년에 시작되어 1945년 여름에 자동 승리로 끝난다.
유럽의 그림자는 1935년부터 1945년까지 11년에 걸쳐 공연된다. 매년 3개의 순번(외교, 자원 수집 및 연구), 겨울 순번(육지 및 해군 순번), 여름 순번(육지 및 해군 순번)이 있다. 또한 각 턴은 여러 단계로 나뉜다.
게임 디자인의 근본적인 부분은 유닛이 아닌 액션이 적으로부터 숨겨지는 것이다. 이것은 전술적 수준이 아닌 전략적 수준을 반영하려는 게임의 야망을 포착한다. 제2차 세계 대전 당시 대규모 병력의 집결은 적에게 종종 알려졌지만, 전략적 의도는 알려지지 않았다.
부대에는 보병 및 기계화/기갑군, 지도자, 해상 급습기, 유보트 소함대, 호위대, 호위대가 있다. 공군은 각 전선마다 전투 수식어로 추상화된다.
이 게임은 두 가지 종류의 리소스를 지원합니다. 생산에 사용되는 광물과 작업에 사용되는 석유.
규칙집 및 플레이북:
20페이지 분량의 룰북에는 많은 예시와 디자이너 노트가 선명하게 적혀 있다. 14페이지 분량의 플레이북, 전략 힌트 및 카드 인덱스도 포함되어 있습니다.
선수들은 독일, 소련, 영국의 역할을 맡는다. 플레이어들은 세계에서 가장 거대한 투쟁에서 각 국가의 역사적 기록을 뛰어넘기 위해 노력한다. 이 게임은 1935년에 시작되어 1945년 여름에 자동 승리로 끝난다.
유럽의 그림자는 1935년부터 1945년까지 11년에 걸쳐 공연된다. 매년 3개의 순번(외교, 자원 수집 및 연구), 겨울 순번(육지 및 해군 순번), 여름 순번(육지 및 해군 순번)이 있다. 또한 각 턴은 여러 단계로 나뉜다.
게임 디자인의 근본적인 부분은 유닛이 아닌 액션이 적으로부터 숨겨지는 것이다. 이것은 전술적 수준이 아닌 전략적 수준을 반영하려는 게임의 야망을 포착한다. 제2차 세계 대전 당시 대규모 병력의 집결은 적에게 종종 알려졌지만, 전략적 의도는 알려지지 않았다.
부대에는 보병 및 기계화/기갑군, 지도자, 해상 급습기, 유보트 소함대, 호위대, 호위대가 있다. 공군은 각 전선마다 전투 수식어로 추상화된다.
이 게임은 두 가지 종류의 리소스를 지원합니다. 생산에 사용되는 광물과 작업에 사용되는 석유.
규칙집 및 플레이북:
20페이지 분량의 룰북에는 많은 예시와 디자이너 노트가 선명하게 적혀 있다. 14페이지 분량의 플레이북, 전략 힌트 및 카드 인덱스도 포함되어 있습니다.
Shadows over Europe is a two- or three-player game simulating the diplomatic, economic and military development leading up to and eventually being unfolded in World War II.
Players assume the roles of Germany, the Soviet Union and the United Kingdom. Players attempt to outperform each nation’s historical record in the world’s most gigantic struggle. The game starts in 1935 and ends by an automatic victory or in the summer of 1945.
Shadows of Europe is played over 11 years, 1935-1945. Each year is represented by three turns; a Between Years turn (diplomacy, resource collection and research), a Winter turn (land operations), and a Summer turn (land and naval operations). Further each turn is divided into several phases.
A fundamental part of the game design is that actions rather than units are hidden from the enemy. This captures the game’s ambition to reflect a strategic rather than tactical level. In WWII the concentration of larger forces was often known to the enemy, whereas their strategic intent was not.
Units are Infantry and Mechanized/Panzer armies, Leaders, Surface raiders, U-boat flotillas, Escort Groups and Convoys. Air forces are abstracted to a combat modifier for each front.
The game facilitates two kind of resources: Minerals used for production and Oil for operations.
Rulebook and Playbook:
The 20-page rulebook is clearly written with many examples and designer notes. Also included is a 14-page playbook with extended examples of play, strategy hints and a card index.
Players assume the roles of Germany, the Soviet Union and the United Kingdom. Players attempt to outperform each nation’s historical record in the world’s most gigantic struggle. The game starts in 1935 and ends by an automatic victory or in the summer of 1945.
Shadows of Europe is played over 11 years, 1935-1945. Each year is represented by three turns; a Between Years turn (diplomacy, resource collection and research), a Winter turn (land operations), and a Summer turn (land and naval operations). Further each turn is divided into several phases.
A fundamental part of the game design is that actions rather than units are hidden from the enemy. This captures the game’s ambition to reflect a strategic rather than tactical level. In WWII the concentration of larger forces was often known to the enemy, whereas their strategic intent was not.
Units are Infantry and Mechanized/Panzer armies, Leaders, Surface raiders, U-boat flotillas, Escort Groups and Convoys. Air forces are abstracted to a combat modifier for each front.
The game facilitates two kind of resources: Minerals used for production and Oil for operations.
Rulebook and Playbook:
The 20-page rulebook is clearly written with many examples and designer notes. Also included is a 14-page playbook with extended examples of play, strategy hints and a card index.
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