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BGG랭킹
BGG전체 : 13300
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인원
1-6 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.17 / 5
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디자이너
Jaime González García, Wah! Studio
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아티스트
Jaime González García, Wah! Studio
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인원
게임 소개
섹터 6은 1~4명이 플레이하는 추상 전략 게임으로, 플레이 시간은 30분이다. 각 플레이어는 우주 감옥의 구불구불한 미로를 통과하면서 두 명의 죄수를 조종하며, 상대방을 똑같이 부정하면서 생존할 수 있는 충분한 산소를 모으려고 노력한다. 목표는 육각형 타일로 형성된 미로 안에 위치한 가능한 한 많은 점(색상과 값이 다른 산소 타일로 표현)을 모으는 것이다. 선수들은 미로를 가로질러 그들의 경쟁자들은 전에 포인트를 수집하야 한다.
이 게임은 건설과 경쟁의 두 단계로 이루어져 있다. 건설 단계에서, 플레이어들은 돌아가면서 타일을 놓고 보드를 만든다. 그런 다음 경쟁 단계가 시작되는데, 플레이어들은 미로 주변을 움직이며 상대편보다 더 많은 점수(산소)를 모으려고 시도한다. 플레이어가 타일을 배치하는 곳은 건설 단계에서 전략적으로 가장 중요하다. 섹터 6´의 빌딩 시스템은 미로가 만들어지는 동안 전략적인 계획을 가능하게 합니다. 미리 정의된 구성이 없다면 각 게임은 완전히 새로운 보드에서 진행된다. 기본적으로 무한대의 설정 구성이 있으므로 재생 값이 높습니다.
하지만 좋은 미로를 만들고 빠르게 움직이는 것만으로는 승리를 거두기에 충분하지 않을 것입니다. 게임 중 섹터 6의 미로는 플레이어가 타일을 회전시켜 미로의 레이아웃을 변경할 수 있으므로 플레이어가 상대를 차단하거나 포인트에 더 빨리 도달할 수 있는 새로운 경로를 만들 수 있기 때문에 지속적으로 움직이게 된다. 그래서 가장 빨리 이기는 선수가 아니라, 미로의 복잡한 부분을 그들 자신의 이익과 상대편의 피해를 위해 가장 잘 사용하는 방법을 배우는 선수가 될 것이다!
이 게임은 건설과 경쟁의 두 단계로 이루어져 있다. 건설 단계에서, 플레이어들은 돌아가면서 타일을 놓고 보드를 만든다. 그런 다음 경쟁 단계가 시작되는데, 플레이어들은 미로 주변을 움직이며 상대편보다 더 많은 점수(산소)를 모으려고 시도한다. 플레이어가 타일을 배치하는 곳은 건설 단계에서 전략적으로 가장 중요하다. 섹터 6´의 빌딩 시스템은 미로가 만들어지는 동안 전략적인 계획을 가능하게 합니다. 미리 정의된 구성이 없다면 각 게임은 완전히 새로운 보드에서 진행된다. 기본적으로 무한대의 설정 구성이 있으므로 재생 값이 높습니다.
하지만 좋은 미로를 만들고 빠르게 움직이는 것만으로는 승리를 거두기에 충분하지 않을 것입니다. 게임 중 섹터 6의 미로는 플레이어가 타일을 회전시켜 미로의 레이아웃을 변경할 수 있으므로 플레이어가 상대를 차단하거나 포인트에 더 빨리 도달할 수 있는 새로운 경로를 만들 수 있기 때문에 지속적으로 움직이게 된다. 그래서 가장 빨리 이기는 선수가 아니라, 미로의 복잡한 부분을 그들 자신의 이익과 상대편의 피해를 위해 가장 잘 사용하는 방법을 배우는 선수가 될 것이다!
Sector 6 is an abstract strategy game for 1 to 4 players, with a playing time of 30 minutes. Each player controls two prisoners as they make their way through the winding labyrinth of a space prison, trying to collect enough oxygen to survive while denying their opponents the same. The goal is to collect as many points as possible (represented by oxygen tiles of different colors and values), located inside a maze formed by hexagonal tiles. Players must move across the maze and collect the points before their opponents.
The game has two phases: construction and competition. In the construction phase, players take turns placing tiles and creating the the board (maze). Then the competition phase begins, where players move around the maze attempting to collect more points (oxygen) than their opponents. Where players place their tiles is of utmost strategic importance in the construction phase: Sector 6´s building system allows strategic planning while the maze is being created. In the absence of a predefined configuration, each game takes place on an entirely new board. There are essentially an infinite amount of setup configurations which allows for high replay value.
But building a good maze and moving quickly will not be enough to achieve victory. During the game, Sector 6's maze will be in constant motion, as players can rotate the tiles, thereby changing the layout of the maze, potentially allowing players to block their opponents or create new pathways to reach the points faster. So it won't be the fastest player who wins, but the one who learns how to best use the intricacies of the maze to their own advantage and to the detriment of their opponents!
The game has two phases: construction and competition. In the construction phase, players take turns placing tiles and creating the the board (maze). Then the competition phase begins, where players move around the maze attempting to collect more points (oxygen) than their opponents. Where players place their tiles is of utmost strategic importance in the construction phase: Sector 6´s building system allows strategic planning while the maze is being created. In the absence of a predefined configuration, each game takes place on an entirely new board. There are essentially an infinite amount of setup configurations which allows for high replay value.
But building a good maze and moving quickly will not be enough to achieve victory. During the game, Sector 6's maze will be in constant motion, as players can rotate the tiles, thereby changing the layout of the maze, potentially allowing players to block their opponents or create new pathways to reach the points faster. So it won't be the fastest player who wins, but the one who learns how to best use the intricacies of the maze to their own advantage and to the detriment of their opponents!
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