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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
0+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Mathew Rodgers
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아티스트
Ryan Yee
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인원
게임 소개
수년 간의 전쟁과 기근 이후 가까운 미래에, 세계적인 전염병이 전세계 인구의 대부분을 죽인다. 살아남은 자들은 바이러스에 의해 변형되어 잠재된 유전 암호를 풀어낸다. 이제, 세계는 지구의 세 가지 원래 종인 뱀파이어, 늑대인간, 그리고 슈퍼휴먼에 의해 지배되고 있다.
바네는 3인승 경쟁 카드 게임으로 슈트가 강력한 인종(인간, 뱀파이어, 늑대인간)을 대표해 서로 사냥하며 우세를 다투는 게임이다. 사냥 순서는 가위바위보와 비슷하다.
인간들은 늑대인간을 사냥한다.
늑대인간들이 뱀파이어를 사냥하다
뱀파이어가 인간을 사냥하다
카드를 보드에 대고 플레이하는 것을 약혼이라고 한다. 트릭 테이킹 게임과 마찬가지로, 모든 플레이어가 카드를 넣으면 사냥 순서를 사용하여 한 명의 승자가 결정된다. 카드에는 스피드라는 순위도 있습니다. 스페이드와 같은 다른 트릭 테이킹 게임과 달리 플레이어는 이미 플레이 중인 카드와 속도가 일치하는 카드를 할 수 없으므로 다른 플레이어를 '속도 차단'할 수 있다. 각 카드의 왼쪽 상단 모서리에 숫자로 표시된 8개의 속도가 있습니다.
예: 약혼 중에 모든 카드가 재생된 후 Bob은 자신의 팩 알파(Werewolf, Speed 1)가 가장 빠르다는 것을 알게 됩니다. 따라서 그는 뱀파이어가 있는 한 다른 선수로부터 트로피를 가져갈 수 있게 된다.
트로피를 가져간다는 것은 플레이어가 다른 선수 앞에서 얼굴을 숙이는 카드 풀 중에서 선택할 수 있다는 것을 의미한다.
라운드(사냥)는 한 명의 선수가 카드나 트로피를 모두 잃었을 때 종료된다. 이때 갑판이 뒤섞이고 새로운 헌트(원형)가 시작된다.
게임 승리:
각 플레이어는 자신의 점수를 추적합니다. 플레이어는 점수 트랙의 마스터 공간에 도달하고 마스터 공간에서도 상대 선수보다 더 많은 트로피를 획득함으로써 승리합니다.
게임에 맛을 더하는 다른 요소(스페셜 파워 카드, BANE 토큰)가 있다.
바네는 3인승 경쟁 카드 게임으로 슈트가 강력한 인종(인간, 뱀파이어, 늑대인간)을 대표해 서로 사냥하며 우세를 다투는 게임이다. 사냥 순서는 가위바위보와 비슷하다.
인간들은 늑대인간을 사냥한다.
늑대인간들이 뱀파이어를 사냥하다
뱀파이어가 인간을 사냥하다
카드를 보드에 대고 플레이하는 것을 약혼이라고 한다. 트릭 테이킹 게임과 마찬가지로, 모든 플레이어가 카드를 넣으면 사냥 순서를 사용하여 한 명의 승자가 결정된다. 카드에는 스피드라는 순위도 있습니다. 스페이드와 같은 다른 트릭 테이킹 게임과 달리 플레이어는 이미 플레이 중인 카드와 속도가 일치하는 카드를 할 수 없으므로 다른 플레이어를 '속도 차단'할 수 있다. 각 카드의 왼쪽 상단 모서리에 숫자로 표시된 8개의 속도가 있습니다.
예: 약혼 중에 모든 카드가 재생된 후 Bob은 자신의 팩 알파(Werewolf, Speed 1)가 가장 빠르다는 것을 알게 됩니다. 따라서 그는 뱀파이어가 있는 한 다른 선수로부터 트로피를 가져갈 수 있게 된다.
트로피를 가져간다는 것은 플레이어가 다른 선수 앞에서 얼굴을 숙이는 카드 풀 중에서 선택할 수 있다는 것을 의미한다.
라운드(사냥)는 한 명의 선수가 카드나 트로피를 모두 잃었을 때 종료된다. 이때 갑판이 뒤섞이고 새로운 헌트(원형)가 시작된다.
게임 승리:
각 플레이어는 자신의 점수를 추적합니다. 플레이어는 점수 트랙의 마스터 공간에 도달하고 마스터 공간에서도 상대 선수보다 더 많은 트로피를 획득함으로써 승리합니다.
게임에 맛을 더하는 다른 요소(스페셜 파워 카드, BANE 토큰)가 있다.
In the near-distant future, after years of war and famine, a global pandemic kills most of the world’s population. Those that survive are transformed by the virus, unlocking a latent genetic code. Now, the world is ruled by the three original species of planet earth: Vampires, Werewolves and super Humans.
BANE is a three-suited competitive card game, where the suits represent powerful races (humans, vampires and werewolves), each hunting another, locked in a conflict for dominance. The Order of Prey (who hunts who) is similar to rock-paper-scissors:
Humans hunt Werewolves
Werewolves hunt Vampires
Vampires hunt Humans
Cards are played to a board in what is called an engagement. Similar to a trick-taking game, once all players put a card into play one winner is determined using the Order of Prey (described above). Cards also have a ranking, called Speed. Unlike other trick-taking games (such as Spades) a player may not play a card whose speed matches that of a card already in play - thus allowing players to 'speed block' other players. There are eight speeds, represented by numbers in the upper-left corner of each card.
Example: After all cards are played during an engagement, Bob sees that his Pack Alpha (Werewolf, Speed 1) is the fastest. He will thus be able to take a trophy from another player, as long as there is a Vampire in play (because Werewolves hunt Vampires).
Taking a trophy means that the player may choose from a pool of face-down cards in front of another player.
The round (Hunt) ends when one player is out of cards or trophies. At that time, the deck is shuffled and a new Hunt (round) begins.
WINNING THE GAME:
Each player tracks their individual score. A Player wins by reaching the MASTERY space on the score track and having more trophies than opponents also in the MASTERY space.
There are other elements to the game that add flavor (Special Power cards, a BANE token).
BANE is a three-suited competitive card game, where the suits represent powerful races (humans, vampires and werewolves), each hunting another, locked in a conflict for dominance. The Order of Prey (who hunts who) is similar to rock-paper-scissors:
Humans hunt Werewolves
Werewolves hunt Vampires
Vampires hunt Humans
Cards are played to a board in what is called an engagement. Similar to a trick-taking game, once all players put a card into play one winner is determined using the Order of Prey (described above). Cards also have a ranking, called Speed. Unlike other trick-taking games (such as Spades) a player may not play a card whose speed matches that of a card already in play - thus allowing players to 'speed block' other players. There are eight speeds, represented by numbers in the upper-left corner of each card.
Example: After all cards are played during an engagement, Bob sees that his Pack Alpha (Werewolf, Speed 1) is the fastest. He will thus be able to take a trophy from another player, as long as there is a Vampire in play (because Werewolves hunt Vampires).
Taking a trophy means that the player may choose from a pool of face-down cards in front of another player.
The round (Hunt) ends when one player is out of cards or trophies. At that time, the deck is shuffled and a new Hunt (round) begins.
WINNING THE GAME:
Each player tracks their individual score. A Player wins by reaching the MASTERY space on the score track and having more trophies than opponents also in the MASTERY space.
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