-
BGG랭킹
BGG전체 : 16702
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
-
디자이너
Elree Ellis, William Elree Hilburn
-
아티스트
Bob Kehl, Anna Victorovna Lepeshkina
-
인원
게임 소개
이 두 플레이어 게임에서 플레이어들은 시각적으로 놀랍고 추상적인 서사시 하이 판타지의 세계에 잠기게 된다.
새로운 부족 지도자로 지명된 플레이어들은 위대한 지도자에게 부담을 주는 모든 어려움으로 인해 어려움을 겪고 있습니다. 어디를 고향이라고 부를 것인가...누구를 정복해야 할지...언제 평화를 이룰지...
시티커스 주사위 게임은 문명을 테마로 한 전략적인 지역 통제 게임으로, 사려 깊은 정착지와 운명적인 주사위 굴리기가 있다. 플레이어들은 다양한 도메인과 각각의 이점을 주장하기 위해 거주지를 배치하고 개발한다. 승리를 담보하기 위해서는 선수들이 균형 잡힌 국가를 길러야 한다. 기술, 정착촌 및 농장, 시장 및 외생물은 물론 사원 및 성지가 풍부한 도시입니다.
구체적으로, 플레이어들은 캠프를 만들고, 캠프를 마을로 업그레이드하고, 궁극적으로는 대도시로 업그레이드함으로써 도메인을 주장한다. 다양한 정착 유형은 도메인에 대한 영향의 정도를 다르게 투영한다. 도메인을 제어함으로써 플레이어들은 다양한 승리 포인트 승수(농장, 시장, 사원, 성지 포함)를 획득하게 된다. 또한 플레이어는 거주지를 사용하여 세 가지 종류의 자원 주사위(숲, 산, 사막 주사위)를 제어할 수 있습니다. 각각의 주사위 종류들은 자원 조달을 위한 독특한 확률들을 제공한다. (숲 주사위는 많은 나무, 약간의 점토, 그리고 때때로 이국적인 재화를 제공한다; 산 주사위는 많은 돌, 약간의 금속, 그리고 때때로 이국적인 재화를 제공한다; 마지막으로 사막 주사위는 나무, 돌, 점토, 그리고 금속의 동등한 확률들을 제공한다.)
게임 내내, 선수들은 4개의 트랙에서 승리 포인트를 얻기 위해 노력할 것이다.
생계(정산점수[정산점수 = 1, 도시 = 3])
상업(시장 x 엑소틱스)
신학(사원 x 성지)
기술(단점, 승수 없음)
6차례의 득점(6세대) 과정 동안 선수들은 최종 최고 점수를 놓고 경쟁하게 된다.
새로운 부족 지도자로 지명된 플레이어들은 위대한 지도자에게 부담을 주는 모든 어려움으로 인해 어려움을 겪고 있습니다. 어디를 고향이라고 부를 것인가...누구를 정복해야 할지...언제 평화를 이룰지...
시티커스 주사위 게임은 문명을 테마로 한 전략적인 지역 통제 게임으로, 사려 깊은 정착지와 운명적인 주사위 굴리기가 있다. 플레이어들은 다양한 도메인과 각각의 이점을 주장하기 위해 거주지를 배치하고 개발한다. 승리를 담보하기 위해서는 선수들이 균형 잡힌 국가를 길러야 한다. 기술, 정착촌 및 농장, 시장 및 외생물은 물론 사원 및 성지가 풍부한 도시입니다.
구체적으로, 플레이어들은 캠프를 만들고, 캠프를 마을로 업그레이드하고, 궁극적으로는 대도시로 업그레이드함으로써 도메인을 주장한다. 다양한 정착 유형은 도메인에 대한 영향의 정도를 다르게 투영한다. 도메인을 제어함으로써 플레이어들은 다양한 승리 포인트 승수(농장, 시장, 사원, 성지 포함)를 획득하게 된다. 또한 플레이어는 거주지를 사용하여 세 가지 종류의 자원 주사위(숲, 산, 사막 주사위)를 제어할 수 있습니다. 각각의 주사위 종류들은 자원 조달을 위한 독특한 확률들을 제공한다. (숲 주사위는 많은 나무, 약간의 점토, 그리고 때때로 이국적인 재화를 제공한다; 산 주사위는 많은 돌, 약간의 금속, 그리고 때때로 이국적인 재화를 제공한다; 마지막으로 사막 주사위는 나무, 돌, 점토, 그리고 금속의 동등한 확률들을 제공한다.)
게임 내내, 선수들은 4개의 트랙에서 승리 포인트를 얻기 위해 노력할 것이다.
생계(정산점수[정산점수 = 1, 도시 = 3])
상업(시장 x 엑소틱스)
신학(사원 x 성지)
기술(단점, 승수 없음)
6차례의 득점(6세대) 과정 동안 선수들은 최종 최고 점수를 놓고 경쟁하게 된다.
In this two player game, the players find themselves submerged in a visually stunning, abstract world of epic high fantasy; a vast and expansive world, set at the very dawn of civilization.
As newly ascribed tribal leaders, the players are challenged with all of the difficulties which burden any great leader --Where to call home...who to conquer...when to make peace...
Civicus Dice Game is a civilization-themed, strategic area-control game of thoughtful settlement placement and fateful dice rolls. Players take turns placing and developing settlements in order to claim a variety of domains and their respective advantages. In order to secure victory, the players must cultivate a well balanced nation. One rich in technology, settlements & farms, markets & exotics, as well as, temples & sacred sites.
Specifically, the players claim domains by building camps, upgrading those camps to villages, and ultimately into great cities. The various settlement types project varying degrees of influence over the domains. By controlling the domains,the players will earn a number of different victory point multipliers (including farms, markets, temples, and sacred sites). In addition the players will use their settlements to control three kinds of resource dice (forest, mountain, and desert dice). Each respective dice type offers a unique set of odds for resource procurement (forest dice offer much wood, some clay, and an occasional exotic good; mountain dice offer much stone, some metal, and an occasional exotic good; finally desert dice offer equal odds of wood, stone, clay, and metal, with a greater chance for exotic goods.
Throughout the game, the players will strive to attain victory points on 4 tracks:
Subsistence (farms x settlement score [village = 1, city = 3]).
Commerce (markets x exotics)
Theology (temples x sacred sites)
Technology (single score, no multiplier)
Over the course of six rounds of scoring (six generations), the players will compete for the highest final score.
As newly ascribed tribal leaders, the players are challenged with all of the difficulties which burden any great leader --Where to call home...who to conquer...when to make peace...
Civicus Dice Game is a civilization-themed, strategic area-control game of thoughtful settlement placement and fateful dice rolls. Players take turns placing and developing settlements in order to claim a variety of domains and their respective advantages. In order to secure victory, the players must cultivate a well balanced nation. One rich in technology, settlements & farms, markets & exotics, as well as, temples & sacred sites.
Specifically, the players claim domains by building camps, upgrading those camps to villages, and ultimately into great cities. The various settlement types project varying degrees of influence over the domains. By controlling the domains,the players will earn a number of different victory point multipliers (including farms, markets, temples, and sacred sites). In addition the players will use their settlements to control three kinds of resource dice (forest, mountain, and desert dice). Each respective dice type offers a unique set of odds for resource procurement (forest dice offer much wood, some clay, and an occasional exotic good; mountain dice offer much stone, some metal, and an occasional exotic good; finally desert dice offer equal odds of wood, stone, clay, and metal, with a greater chance for exotic goods.
Throughout the game, the players will strive to attain victory points on 4 tracks:
Subsistence (farms x settlement score [village = 1, city = 3]).
Commerce (markets x exotics)
Theology (temples x sacred sites)
Technology (single score, no multiplier)
Over the course of six rounds of scoring (six generations), the players will compete for the highest final score.
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
268
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
860
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
9
-
552
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
9
-
491
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
452
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
655
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
672
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
810
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
978
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1045
-
2024-11-13
-
Lv.11