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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-60 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Spence C. Millard
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아티스트
R. Steven Brown
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인원
게임 소개
미라클은 투 제너럴 게임즈의 미드웨이 전투 게임이다.
두 선수 각각 다른 종류의 항공기, 배, 심지어 날씨까지 나타내는 16개의 카운터(게임피스)가 있다. 다만 오리지널 배틀과 마찬가지로 선수마다 가지고 있는 유닛(게임피스)의 종류가 다르다.
미라클은 주사위를 사용하지 않기 때문에 체스나 스트라테고와 비슷할 수 있습니다. 그러나 이 두 게임은 추상적인 반면, 이것은 두 총사령관의 관점에서 역사적 전투를 전략적으로 시뮬레이션한 것이다. 일본 제국 해군의 야마모토 제독과 체스터 니미츠 제독이 파견한 미 해군. 게다가 체스와 스트라테고 모두 양쪽이 정확히 같다 - 여기서 각각의 선수들은 역사적 상황에 근거한 자산과 부채를 가지고 있다. 예를 들어, 미국은 일본보다 적은 수의 항공모함을 보유하고 있지만, 미드웨이 섬에는 가라앉지 않는 (하지만 움직일 수 없는) 공군기지가 있다.
앞서 언급한 두 게임처럼 - 그리고 대부분의 워게임과 달리 - 우리는 주사위나 다른 임의의 발생기를 사용하지 않는다. 이것은 게임이 각각의 선수들에게 자신의 목표를 달성하기 위한 전략과 전술의 기술을 강조하거나 최소한 다른 선수의 목표를 부정한다는 것을 의미한다.
수첩에 들어갈 만큼 작은 물과 번짐 방지 비닐 지도 위에서 미라클이 일어난다. 우리는 조각들을 위한 지퍼락 비닐봉투와 지도를 위한 다시 밀봉할 수 있는 플라스틱 덮개까지 공급하고 있어 매우 휴대성이 좋은 게임입니다. 규칙은 2페이지로 짧고 인쇄본을 가져오지 않을 경우 항상 온라인 상태가 됩니다. 전체 게임을 35분에서 45분 이내에 실행할 수 있습니다. 점심시간에 게임을 하고, 끝내고, 편을 바꿔서 다시 하는 것도 꽤 가능해요.
규칙을 익히기 쉽고 경기 진행이 빠르지만, 경기는 미묘하게 진행되며 실수는 비용이 많이 든다. 병력 잘 챙기세요! 원래의 전투처럼, 작은 실수라도 결과를 잃을 수 있습니다!
두 선수 각각 다른 종류의 항공기, 배, 심지어 날씨까지 나타내는 16개의 카운터(게임피스)가 있다. 다만 오리지널 배틀과 마찬가지로 선수마다 가지고 있는 유닛(게임피스)의 종류가 다르다.
미라클은 주사위를 사용하지 않기 때문에 체스나 스트라테고와 비슷할 수 있습니다. 그러나 이 두 게임은 추상적인 반면, 이것은 두 총사령관의 관점에서 역사적 전투를 전략적으로 시뮬레이션한 것이다. 일본 제국 해군의 야마모토 제독과 체스터 니미츠 제독이 파견한 미 해군. 게다가 체스와 스트라테고 모두 양쪽이 정확히 같다 - 여기서 각각의 선수들은 역사적 상황에 근거한 자산과 부채를 가지고 있다. 예를 들어, 미국은 일본보다 적은 수의 항공모함을 보유하고 있지만, 미드웨이 섬에는 가라앉지 않는 (하지만 움직일 수 없는) 공군기지가 있다.
앞서 언급한 두 게임처럼 - 그리고 대부분의 워게임과 달리 - 우리는 주사위나 다른 임의의 발생기를 사용하지 않는다. 이것은 게임이 각각의 선수들에게 자신의 목표를 달성하기 위한 전략과 전술의 기술을 강조하거나 최소한 다른 선수의 목표를 부정한다는 것을 의미한다.
수첩에 들어갈 만큼 작은 물과 번짐 방지 비닐 지도 위에서 미라클이 일어난다. 우리는 조각들을 위한 지퍼락 비닐봉투와 지도를 위한 다시 밀봉할 수 있는 플라스틱 덮개까지 공급하고 있어 매우 휴대성이 좋은 게임입니다. 규칙은 2페이지로 짧고 인쇄본을 가져오지 않을 경우 항상 온라인 상태가 됩니다. 전체 게임을 35분에서 45분 이내에 실행할 수 있습니다. 점심시간에 게임을 하고, 끝내고, 편을 바꿔서 다시 하는 것도 꽤 가능해요.
규칙을 익히기 쉽고 경기 진행이 빠르지만, 경기는 미묘하게 진행되며 실수는 비용이 많이 든다. 병력 잘 챙기세요! 원래의 전투처럼, 작은 실수라도 결과를 잃을 수 있습니다!
Miracle is Two Generals Games' game on the Battle of Midway.
There are 16 counters (game pieces) representing different kinds of aircraft, ships and even weather for each of the two players. As in the original battle, however, the kinds of units (game pieces) that each player has is different.
Since Miracle does not use dice, it may resemble Chess or perhaps Stratego to you. But both those games are abstract, while this is a strategic simulation of an historical battle from the point of view of the two overall commanders: Admiral Yamamoto for the Imperial Japanese Navy, and U.S. Navy forces sent by Admiral Chester Nimitz. Plus the sides are exactly equal in both Chess and Stratego - here each player has assets and liabilities based on the historical situation. For example, the US has fewer aircraft carriers than the Japanese, but has the unsinkable (but unmovable) Midway Island airbase.
Like both those games previously mentioned - and unlike most wargames - we do not use dice or any other random generator. This means the game emphasizes each players skills in strategy and in tactics to attain his own goals, or at least deny the other player his.
Miracle takes place on a water- and smudge-resistant vinyl map small enough to fit in a notebook. We even supply a ziplock plastic bag for the pieces and a resealable plastic cover for the map, making this a very portable game. The rules are short - two pages - and they're online at all times in case you forget to bring a printed copy. An entire game can be played in 35-45 minutes or less. It's quite possible to play a game during lunch, finish it, and switch sides and play it again.
It's easy to learn the rules and quick to play, but the game plays subtly and mistakes are costly. Take care with your forces! As in the original battle, the slightest mistake can cost you the outcome!
There are 16 counters (game pieces) representing different kinds of aircraft, ships and even weather for each of the two players. As in the original battle, however, the kinds of units (game pieces) that each player has is different.
Since Miracle does not use dice, it may resemble Chess or perhaps Stratego to you. But both those games are abstract, while this is a strategic simulation of an historical battle from the point of view of the two overall commanders: Admiral Yamamoto for the Imperial Japanese Navy, and U.S. Navy forces sent by Admiral Chester Nimitz. Plus the sides are exactly equal in both Chess and Stratego - here each player has assets and liabilities based on the historical situation. For example, the US has fewer aircraft carriers than the Japanese, but has the unsinkable (but unmovable) Midway Island airbase.
Like both those games previously mentioned - and unlike most wargames - we do not use dice or any other random generator. This means the game emphasizes each players skills in strategy and in tactics to attain his own goals, or at least deny the other player his.
Miracle takes place on a water- and smudge-resistant vinyl map small enough to fit in a notebook. We even supply a ziplock plastic bag for the pieces and a resealable plastic cover for the map, making this a very portable game. The rules are short - two pages - and they're online at all times in case you forget to bring a printed copy. An entire game can be played in 35-45 minutes or less. It's quite possible to play a game during lunch, finish it, and switch sides and play it again.
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