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  • 인원

    4-6 명

    BGG추천: 5-6 명
  • 게임시간

    15-30 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    1.00 / 5

게임 소개

주먹다짐!은 더 너돌로그가 만든 무료 격투 카드 게임으로, 여러분이 잘 모르지만 완전히 친구가 될 수 있는 많은 사람들이다. 4~6명의 선수들이 광란의 정점을 찍고 한 명이 승리할 때까지 끊임없이 정면 전투를 벌인다.

다른 1920년대를 배경으로 한 세계 최고의 파이터들의 다양한 컬렉션은 관대한 레기날드 피스트커핑턴 스마이트 남작의 단독 수상 비행선에 탑승하여 서로 맞붙는다. 새로운 초원소 하이드로리움(Hydrolium)의 발명가 바론 스미스가 자신의 "인용어 수상작을 발표합니다.Fistuffs Bouts " 그들의 마음이 가장 원하는 것이 무엇이든 간에 하나의 소원을 들어주는 것. 살아남은 파이터가 그들의 소원을 이룰 것이다 – 그리고 주먹다짐의 챔피언이 될 것이다!

게임 방식은 간단합니다. 각 플레이어는 각자의 배경 스토리와 특별한 움직임을 가진 우리의 캐릭터 캐스팅에서 파이터를 선택합니다. 투사의 마구간에는 하늘 해적, 플래퍼, 색소 마술사, 살해당한 시카고 시장의 아들, 그리고 남작 스미스가 직접 만든 로봇이 있다. 모든 플레이어가 가장 격렬한 함성을 지르며, 최고가 누구든 게임을 시작합니다.

각 플레이어는 펀치 카드 덱에서 5장의 카드를 가지고 시작합니다. 이 펀치들은 파이터’의 공격과 수비가 될 것입니다. 플레이어’의 차례가 되면 상대방에게 펀치를 던지지만, 같은 이름의 펀치를 들고 있으면 해당 플레이어가 차단할 수 있습니다. 이렇게 하면 공격 플레이어가 카운터에게 열려 있어 방어 플레이어가 자신의 블록과 같은 색상의 펀치로 공격을 할 수 있습니다.

펀치가 차단 해제되거나 차단 해제될 때까지 전투가 계속됩니다. 공격이 성공하면 방어자는 체력을 잃는다. 모두 12시에 시작해서 0이 되면 남은 경기 동안 녹아웃이 됩니다. 남은 모든 선수들은 라운드마다 한 번씩 돌아가게 된다.

모든 선수가 한 바퀴를 돌면 파이터는 각자의 코너로 돌아간다. 이때 새로운 펀치 카드를 뽑고 라운드 카드를 획득하면 더 많은 공격을 하거나, 적의 방어를 약화시키거나, 전투 중에 필요한 우위를 확보하여 전술적 이점을 얻을 수 있습니다. 마지막 라운드를 시작한 사람의 왼쪽에서 새로운 라운드가 시작됩니다.

라운드는 두 명의 권투 선수가 남아있을 때까지 계속 진행되며, 그 시점에서 그들은 더 이상 라운드를 하지 않고 라운드 카드도 없이 단지 두 명의 권투 선수가 하나의 꿈을 위해 싸운다. 남아 있는 파이터가 싸움의 승자이자 피스커프의 챔피언입니다!
Fisticuffs! is a free-for-brawl fighting card game created by The Nerdologues, a bunch of people you don’t know but could totally be friends with. Four to six players engage in head-to-head (-to-head-to-head) constant combat until the frenzy peaks and one player emerges victorious.

Set in an alternate 1920s, an eclectic collection of some of the world’s greatest fighters are pitted against each other by the magnanimous Baron Reginald Fistcuffington Smythe aboard his monolithic floating airship. Baron Smythe, inventor of the new super-element Hydrolium, offers the winner of his "Fisticuffs Bouts" the granting of a single wish, whatever their heart desires most. The surviving fighter will get their wish fulfilled - and become champion of Fisticuffs!

Gameplay is simple. Each player picks a fighter from our cast of characters, each with their own backstory and special move. The stable of fighters include a sky pirate, a flapper, a saxo-magician, the son of a slain Chicago mayor, and a robot built by Baron Smythe himself. Every player gives their fiercest battle cry, and whoever’s is best begins the game.

Each player starts with five cards from the Punch Card deck. These Punches will be a fighter’s offense and defense. On a player’s turn, they throw a Punch against any opponent - but that player can Block if they are holding a Punch of the same name. This leaves the attacking player open for a Counter, allowing the defending player to attack with a Punch that is the same color as their Block.

Combat continues until a Punch goes un-Blocked or a Block goes un-Countered. When an attack successfully lands, the defending player loses health. Everybody starts at 12, and when they reach 0, they’re knocked out for the rest of the match. Every remaining player gets a turn each round.

Once a full round (one turn for everybody) has been completed, the fighters return to their corner. This is when you draw new Punch Cards - and when you get a Round Card, a special action that will help provide a tactical advantage by giving you more attacks, depleting an opponent’s defenses, or giving you the edge you need in the middle of combat. The new round begins to the left of the person who started the last round.

The rounds keep going until there are two boxers left, at which point they enter Close Combat - no more rounds, no more Round Cards, just two boxers fighting over one dream. The fighter that is left standing is the winner of the bout and the champion of Fisticuffs!

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