-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Nathan A. Wright
-
아티스트
Vicente Sivera Catalá
-
인원
게임 소개
몇 년 후면 세계는 혼란에 빠질 것이다. 세계 각국은 패닉에 빠지고, 광범위한 혼란이 뒤따를 것이며, 시민들이 현대의 중요한 자원의 손실에 대처함에 따라 문명 사회는 사실상 하룻밤 사이에 변화할 것이다. 상업에 필요한 자원. 통신에 필요한 리소스입니다. 생명 유지 기술에 필요한 자원. 단순한 편안함에도 필요한 자원. 자원&helip;은 에너지입니다.
하지만 아직 시간이 안 됐어! 고맙게도, 여러분과 소수의 다른 진취적인 사람들은 벽에 적힌 글씨를 보았고 여러분은 다가오는 에너지 위기로부터 세상을 구하는 것이 여러분에게 달려있다는 것을 알고 있습니다! 물론 최근 수십억 달러 규모의 국제 에너지 공급 업체에 대한 유엔 계약 요청도 타격을 입지는 않는다.
계약을 따내기 위해 다른 업체들과 경쟁하고 여러분의 회사가 앞으로 수십 년 동안 세계 최고의 에너지 강국이 될 수 있도록 하세요! 유엔 이사회가 목표 달성을 위해 할당한 에너지 크레딧을 사용하여 정부 산업 허가를 얻으십시오. 귀사가 소유한 산업은 할당된 에너지 크레딧을 지속적으로 증가시키지만 회사에서 생성하는 에너지(테라와트 시간)도 증가시킵니다! 그리고 그것은 궁극적으로 이 분야에서 상대방을 능가하고 최적의 Terawt-hours를 달성함으로써 U.N. 계약을 따내고 게임에서 승리할 것입니다!
각 플레이어는 충분한 TWH(테라와트시)를 발생시켜 승리를 거두기 위해 자신의 자원과 보드에서 사용 가능한 육각형 영역을 최적으로 활용해야 할 뿐만 아니라 동료 플레이어보다 더 많은 TWh를 생성해야 한다. 매 라운드마다 각 선수가 한 바퀴씩 돌아가게 된다. 이 차례 동안, 당신은 카드를 뽑고, 에너지 크레딧을 받고, 영토를 굴릴 수 있으며, 산업계를 허가하거나 미리 투자를 받을 수 있습니다. 차례를 일찍 끝내고 싶으시면 다른 그리드 카드를 뽑으셔도 됩니다. 더 이상 조치를 취하지 않고 당신의 차례가 끝날 것입니다. 여기서 당신의 선택이 당신의 승률을 결정짓습니다!
격자 카드를 그릴 때, 그것은 여러분의 동료 선수들을 상대로 하는 비밀 무기가 될 수 있으므로 비밀로 하세요! 나중에 플레이하기 위해 그것들을 엎어 놓거나 즉시 플레이하세요.
당신은 충분한 에너지 크레딧을 모아서 더 많은 TWH 산업을 더 빨리 허용하기 위해 게임 초기에 에너지 크레딧 수익을 극대화하도록 노력하라. 물론, 게임을 하다 보면 알게 되겠지만, 이 계획은 말처럼 쉽지는 않을 수 있습니다!
추가 반전을 위해, 각 선수들은 그들이 경기 중에 사용할 수 있는 독특하고 특별한 능력을 가지고 있다. 이 능력은 각 플레이어가 게임을 시작할 때 선택한 인더스트리 캡틴 카드에 의해 부여된다. 당신의 능력을 자신에게 유리하게 사용하고 상대방을 압도하세요! 오직 한 선수만이 국제 연합 계약을 이길 수 있습니다!
그리고 선택적으로 카운트다운 다이 게임을 하게 되면 다른 플레이어와 경주하는 것뿐만 아니라 레이싱 타임도 함께 하게 된다. 이것은 또한 단독 플레이를 가능하게 합니다!
플레이어가 TWh 임계값에 도달하면 현재 플레이 라운드가 종료되고 가장 많은 TWh를 생성하는 플레이어가 Game of Energy를 획득합니다!
하지만 아직 시간이 안 됐어! 고맙게도, 여러분과 소수의 다른 진취적인 사람들은 벽에 적힌 글씨를 보았고 여러분은 다가오는 에너지 위기로부터 세상을 구하는 것이 여러분에게 달려있다는 것을 알고 있습니다! 물론 최근 수십억 달러 규모의 국제 에너지 공급 업체에 대한 유엔 계약 요청도 타격을 입지는 않는다.
계약을 따내기 위해 다른 업체들과 경쟁하고 여러분의 회사가 앞으로 수십 년 동안 세계 최고의 에너지 강국이 될 수 있도록 하세요! 유엔 이사회가 목표 달성을 위해 할당한 에너지 크레딧을 사용하여 정부 산업 허가를 얻으십시오. 귀사가 소유한 산업은 할당된 에너지 크레딧을 지속적으로 증가시키지만 회사에서 생성하는 에너지(테라와트 시간)도 증가시킵니다! 그리고 그것은 궁극적으로 이 분야에서 상대방을 능가하고 최적의 Terawt-hours를 달성함으로써 U.N. 계약을 따내고 게임에서 승리할 것입니다!
각 플레이어는 충분한 TWH(테라와트시)를 발생시켜 승리를 거두기 위해 자신의 자원과 보드에서 사용 가능한 육각형 영역을 최적으로 활용해야 할 뿐만 아니라 동료 플레이어보다 더 많은 TWh를 생성해야 한다. 매 라운드마다 각 선수가 한 바퀴씩 돌아가게 된다. 이 차례 동안, 당신은 카드를 뽑고, 에너지 크레딧을 받고, 영토를 굴릴 수 있으며, 산업계를 허가하거나 미리 투자를 받을 수 있습니다. 차례를 일찍 끝내고 싶으시면 다른 그리드 카드를 뽑으셔도 됩니다. 더 이상 조치를 취하지 않고 당신의 차례가 끝날 것입니다. 여기서 당신의 선택이 당신의 승률을 결정짓습니다!
격자 카드를 그릴 때, 그것은 여러분의 동료 선수들을 상대로 하는 비밀 무기가 될 수 있으므로 비밀로 하세요! 나중에 플레이하기 위해 그것들을 엎어 놓거나 즉시 플레이하세요.
당신은 충분한 에너지 크레딧을 모아서 더 많은 TWH 산업을 더 빨리 허용하기 위해 게임 초기에 에너지 크레딧 수익을 극대화하도록 노력하라. 물론, 게임을 하다 보면 알게 되겠지만, 이 계획은 말처럼 쉽지는 않을 수 있습니다!
추가 반전을 위해, 각 선수들은 그들이 경기 중에 사용할 수 있는 독특하고 특별한 능력을 가지고 있다. 이 능력은 각 플레이어가 게임을 시작할 때 선택한 인더스트리 캡틴 카드에 의해 부여된다. 당신의 능력을 자신에게 유리하게 사용하고 상대방을 압도하세요! 오직 한 선수만이 국제 연합 계약을 이길 수 있습니다!
그리고 선택적으로 카운트다운 다이 게임을 하게 되면 다른 플레이어와 경주하는 것뿐만 아니라 레이싱 타임도 함께 하게 된다. 이것은 또한 단독 플레이를 가능하게 합니다!
플레이어가 TWh 임계값에 도달하면 현재 플레이 라운드가 종료되고 가장 많은 TWh를 생성하는 플레이어가 Game of Energy를 획득합니다!
In just a few years, the world will be plunged into turmoil. Countries around the world will panic, widespread chaos will ensue, and civilized society will change virtually overnight as citizens cope with the loss of a modern-day vital resource. A resource needed for commerce. A resource needed for communication. A resource needed for life-sustaining technology. A resource needed for even simple comfort. The resource… is energy.
But that time is not here yet! Thankfully, you and a handful of other enterprising individuals have seen the writing on the wall, and you know it is up to you to save the world from the upcoming energy crisis! Of course, the recent United Nations Contract request for a global energy provider worth BILLIONS of dollars doesn’t hurt, either…
Compete with other players to win the contract and ensure that your company will become the #1 global energy power for decades to come! Obtain government industry permits by using energy credits allotted by the United Nations Council for aligning yourself to their objectives. Industries you own constantly increase the energy credits you are allotted, but they also increase the terawatt-hours (energy) generated by your company! And it is ultimately out-performing your opponents in this area and hitting the optimal level of terawatt-hours that will win you the U.N. contract, and win you the game!
Each player must make optimum use of their resources and the available hexagonal areas on the board to not only achieve a victory with generating enough terawatt-hours (TWh), but must also generate more TWh than their fellow players. In every round of play, each player will take a single turn. During this turn, you will draw a card, be “paid” in energy credits, allowed to roll the territory die, and either permit industries or take an investment beforehand. If you ever wish to end your turn early, you may draw another grid card. This will end your turn without taking further action. Your choices in actions determine your odds of victory here!
When drawing a grid card, keep it secret, as it can be your secret weapon against your fellow players! Place them face-down in front of you to play later, or play them immediately.
Because you get paid every turn, try to maximize your energy credit return early on in the game so that you can permit multiple, higher TWh industries quicker by amassing enough energy credits. Of course, as you’ll see when you play the game, this plan can be easier said than done!
For an added twist, each player has a unique and special ability with which they can use during the course of the game. This ability is granted by the Captain of Industry card each player selected at the beginning of the game. Use your ability to your advantage and out-maneuver your opponents! Only one player can win the United Nations Contract!
And if you optionally play with the countdown die, you’ll not only be racing other players, but racing time as well… This also makes solo play possible!
When a player reaches the TWh threshold, the current round of play is finished, and the player generating the most TWh wins Game of Energy!
But that time is not here yet! Thankfully, you and a handful of other enterprising individuals have seen the writing on the wall, and you know it is up to you to save the world from the upcoming energy crisis! Of course, the recent United Nations Contract request for a global energy provider worth BILLIONS of dollars doesn’t hurt, either…
Compete with other players to win the contract and ensure that your company will become the #1 global energy power for decades to come! Obtain government industry permits by using energy credits allotted by the United Nations Council for aligning yourself to their objectives. Industries you own constantly increase the energy credits you are allotted, but they also increase the terawatt-hours (energy) generated by your company! And it is ultimately out-performing your opponents in this area and hitting the optimal level of terawatt-hours that will win you the U.N. contract, and win you the game!
Each player must make optimum use of their resources and the available hexagonal areas on the board to not only achieve a victory with generating enough terawatt-hours (TWh), but must also generate more TWh than their fellow players. In every round of play, each player will take a single turn. During this turn, you will draw a card, be “paid” in energy credits, allowed to roll the territory die, and either permit industries or take an investment beforehand. If you ever wish to end your turn early, you may draw another grid card. This will end your turn without taking further action. Your choices in actions determine your odds of victory here!
When drawing a grid card, keep it secret, as it can be your secret weapon against your fellow players! Place them face-down in front of you to play later, or play them immediately.
Because you get paid every turn, try to maximize your energy credit return early on in the game so that you can permit multiple, higher TWh industries quicker by amassing enough energy credits. Of course, as you’ll see when you play the game, this plan can be easier said than done!
For an added twist, each player has a unique and special ability with which they can use during the course of the game. This ability is granted by the Captain of Industry card each player selected at the beginning of the game. Use your ability to your advantage and out-maneuver your opponents! Only one player can win the United Nations Contract!
And if you optionally play with the countdown die, you’ll not only be racing other players, but racing time as well… This also makes solo play possible!
When a player reaches the TWh threshold, the current round of play is finished, and the player generating the most TWh wins Game of Energy!
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
263
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
852
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
9
-
543
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
9
-
485
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
448
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
652
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
671
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
810
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
977
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1045
-
2024-11-13
-
Lv.11