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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-180 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Robert Mattox
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아티스트
Justin Land
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인원
게임 소개
희망도시는 3~6명이 함께 하는 협동 보드게임입니다. 시민들께서 함께 목표를 달성하고, 도시 부지를 만들고, 희망도시를 건설하기 위해 힘을 합친다. 그러나 펑크족은 공격하고, 부패하며, 목표를 달성하기 어렵게 만든다. 시민들이 부패하게 되면 그들은 나쁜 것을 깨뜨릴 수 있습니다. 만약 그들이 목표를 달성하지 못한다면, 도시 병충해가 나타날 수 있습니다! 시민들은 7년 안에 희망도시를 건설할 수 있습니다. 그렇지 않으면 혼란이 도시를 파멸시킬 수도 있습니다!
시민들은 그들이 객관적인 카드를 시도하기 위해 사용하는 자원을 모읍니다. 목표를 달성하기 위해 충족되어야 하는 조건도 있습니다. 때로는 투표를 하거나, 주사위를 굴리거나, 다른 도시로 이사하거나, 펑크를 제거하거나, 가방에서 적절한 자원을 꺼내야 한다. 모든 목표에는 성공에 대한 보상이나 실패에 대한 결과가 있습니다. 주요 목표는 항상 "을 통해 성공을 보상한다.도시 부지를 1개 건설합니다." 하지만 비용이 많이 들고 협업이 필요합니다. 이 보상을 제공하는 더 저렴한 목표들이 있지만, 더 많은 행운이 필요합니다.
시민들은 재능과 유혹을 행동으로 가지고 있습니다. 유혹은 성공적인 펑크 공격처럼 시민들을 타락시킵니다. 시민이 부패를 너무 많이 취하면 안 좋게 부서지고 팀에 해를 끼칠 수 있다. 하지만 시민들은 다시 착해질 수 있다.
시민들은 그들이 객관적인 카드를 시도하기 위해 사용하는 자원을 모읍니다. 목표를 달성하기 위해 충족되어야 하는 조건도 있습니다. 때로는 투표를 하거나, 주사위를 굴리거나, 다른 도시로 이사하거나, 펑크를 제거하거나, 가방에서 적절한 자원을 꺼내야 한다. 모든 목표에는 성공에 대한 보상이나 실패에 대한 결과가 있습니다. 주요 목표는 항상 "을 통해 성공을 보상한다.도시 부지를 1개 건설합니다." 하지만 비용이 많이 들고 협업이 필요합니다. 이 보상을 제공하는 더 저렴한 목표들이 있지만, 더 많은 행운이 필요합니다.
시민들은 재능과 유혹을 행동으로 가지고 있습니다. 유혹은 성공적인 펑크 공격처럼 시민들을 타락시킵니다. 시민이 부패를 너무 많이 취하면 안 좋게 부서지고 팀에 해를 끼칠 수 있다. 하지만 시민들은 다시 착해질 수 있다.
Hope City is a cooperative board game for 3-6 players. The Citizens work together to achieve objectives, construct City Sites, and build Hope City. But Punks attack, corrupt, and make objectives harder to achieve. If Citizens become corrupt, they can break bad. If they fail objectives, Urban Blights can emerge! The Citizens have 7 years to build Hope City otherwise chaos could bring the city to ruin!
Citizens collect resources which they use to attempt an objective card. There are conditions too which must be met to achieve the objective. Sometimes this requires a vote, rolling the dice, moving to a different city space, removing a punk, or pulling the right resource from the bag. Every objective has rewards for success or consequences for failure. The major objectives always reward success with "Construct 1 City Site." But they are expensive and take collaboration. There are some cheaper objectives that offer this reward but more luck is needed.
Citizens have talents & temptations as actions. Temptations corrupt citizens as do successful Punk attacks. If the citizen takes too much corruption, they break bad and can harm the team. Citizens can become good again, though.
Citizens collect resources which they use to attempt an objective card. There are conditions too which must be met to achieve the objective. Sometimes this requires a vote, rolling the dice, moving to a different city space, removing a punk, or pulling the right resource from the bag. Every objective has rewards for success or consequences for failure. The major objectives always reward success with "Construct 1 City Site." But they are expensive and take collaboration. There are some cheaper objectives that offer this reward but more luck is needed.
Citizens have talents & temptations as actions. Temptations corrupt citizens as do successful Punk attacks. If the citizen takes too much corruption, they break bad and can harm the team. Citizens can become good again, though.
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