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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    10-20 분

  • 연령

    6+

    BGG추천: 6+
  • 게임 난이도

    1.00 / 5

게임 소개

당신과 당신의 친구들은 당신의 모든 훌륭한 것들을 잃어버리는 것에 지쳤습니다. 길모퉁이에 있는 소름끼치는 집이란 거 알잖아, 넌 충분히 참았어. 너희들은 각자 이웃의 친구들을 모아서 집 안으로 미친 듯이 뛰어들어서 물건을 돌려받으려고 할 거야.

키즈 vs. 하원은 참가자들이 얼마나 많은 — 적게는 1개, 많게는 20개의 — 그들이 집에서 회복해야 하는지를 결정한다. 이것은 그들이 게임의 길이를 사용자 정의할 수 있게 해준다.

그런 다음 주먹 아이템 카드를 뒤집고 아이템을 되찾기 위해 시도해야 하는 키즈 팀 포인트가 얼마나 되는지 확인합니다.

각 플레이어는 액션/키드 덱에서 두 장의 카드로 시작합니다. 이 데크에는 아이템을 회수하기에 충분한 포인트를 가진 팀을 만들기 위해 각자 1-5점씩 적립하는 동네 아이들이 포함되어 있습니다. 또한 집안에서 일어날 수 있는 소름끼치는 일들로부터 여러분을 보호하는 데 도움을 주는 4가지 종류의 카드가 있습니다.


카오스 카드는 뽑히면 항상 꺼집니다. 혼돈 그녀는 가혹한 정부이다.
보호 카드는 게임의 많은 부정적인 이벤트와 행동을 방지하거나 회피하기 위해 사용된다.
사건 카드는 액션 단계에서 다른 플레이어에게 플레이하여 아이템 획득 기회를 방해할 수 있습니다.
덫 카드는 항상 뽑히면 터지는데, 그 집은 명백히 부당한 이득을 방어하려고 한다. 집 조심해!


차례가 되면 액션/키드 덱에서 카드를 뽑습니다. 즉시 재생하라는 지침이 없으면(트랩 및 혼돈 카드) 손에 쥘 수 있습니다. 그러면 작업을 수행할 수 있는 옵션이 있습니다. 플레이 가능한 카드(인시던트 및 일부 혼돈)가 있으면 다른 플레이어에게 이 플레이를 통해 자신을 돕거나 승리 기회를 해칠 수 있습니다.

차례는 아이템의 목표 수만큼 포인트를 손에 쥐게 될 때까지 플레이 구역 주변에서 진행됩니다. 일단 그 최소치가 충족되면, 그들은 손을 접고 그것을 아래로 향하도록 둘 수 있습니다. 그들은 이제 어떠한 사고의 표적이 될 수 없지만 혼돈과 트랩 카드의 영향을 받을 수 있습니다.

접힌 사람이 한 번 접으면 아직 그 라운드에서 뛰지 못한 사람은 모두 한 장의 카드를 뽑고, 누가 가장 많은 점수를 가지고 있는지 자기 카드를 공개하고, 아이템을 채운다.

이것이 최종 항목이 아니라면 카드를 섞고 다음 항목에도 반복합니다. 최종 아이템을 획득하면, 마지막에 가장 많은 포인트를 획득한 사람이 승리합니다.

---
우리는 현재 2016년 8월에 킥스타터 출시를 계획하고 있다.
You and your friends are tired of having all your great stuff go missing. You know it's that creepy house on the corner, and you have had enough. You are each going to gather a group of friends from the neighborhood and make a mad dash into the house to try to get your items back.

To start The Kids vs. The House, players determine how many items — as few as one and up to twenty — they need to recover from the house. This allows them to customize the length of their game.

You then flip the fist item card over and see how many kid team points you need to have to try to get the item back.

Each player starts with two cards from the Action/Kid deck. This deck contains kids from the neighborhood worth 1-5 points each that you add to your hand to try to build up a team with enough points to retrieve the item. There are also four other types of cards that cause things, do things, and help protect you from the creepy things that can happen in the house:


Chaos cards always go off when drawn. Chaos she is a harsh mistress.
Protection cards are used to prevent or deflect many of the negative events and actions in the game.
Incident cards can be played on other players during your action phase to try to disrupt their chances of acquiring the item.
Trap cards always go off when drawn, with the house apparently trying to defend its ill-gotten gains. Beware the house!


During your turn, you draw a card from the Action/Kid deck. If it doesn't instruct you to play it immediately (traps and chaos cards), then you can put it in your hand. You then have the option to perform an action. If you have a card that is playable (Incident and some Chaos), you can play this on the other players to help yourself or hurt their chances to win.

Turns proceed around the play area until someone has at least as many points in their hand as shown as the target number on the item. Once that minimum is met, they can choose to fold their hand and place it face down. They now cannot be targeted by any incidents, but can be affected by Chaos and Trap cards.

Once a person folds, everyone yet to play in that round draws one card, then everyone reveals their cards to see who has the most points and clams the item.

If this wasn't the final item, shuffle the cards and repeat with the next item. When the final item is claimed, the person with the most points at the end wins.

---
We currently are planning a Kickstarter launch in August 2016

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