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BGG랭킹
BGG전체 : 13165
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.20 / 5
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디자이너
Stefan Risthaus
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아티스트
Christian Fiore
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인원
게임 소개
비스비는 짧지만 도전적인 게임이다. 각 플레이어는 8개의 동일한 카드 세트를 가지고 있으며, 각각의 카드는 특별한 효과를 가지고 있다.
회진 시작 시 인장과 용구를 추가하고 인장으로 바꾸는 비율을 높임으로써 판자 위의 일반적인 용품들이 더욱 매력적이게 된다. 모든 플레이어는 동시에 자신의 손에서 한 장의 카드를 선택하여 그들 앞에 놓는다(2인 또는 3인용 게임에서 두 장의 카드). 그런 다음 카드가 표시되고 효과가 활성화됩니다.
기사와 군대는 승점을 획득합니다.
블랙스미스는 다른 플레이어가 플레이하는 나이트/트룹마다 상품을 받습니다.
배와 함대는 상품을 얻고 톨키퍼는 배와 함대에 대한 봉인을 받는다.
상인은 상품을 인장으로 바꾼다.
몽크는 상인들을 위한 상품과 이미 플레이된 카드 수를 얻습니다.
승려가 있는 플레이어들은 모든 카드를 다시 손에 들고 다른 플레이어들은 남은 카드를 가지고 간다.
구체적인 쟁점은 그만큼 강하지 않은 카드가 나와야 효율적인 카드 효과를 볼 수 있다는 점이다. 예를 들어, 함대는 당신에게 세 개의 물건을 가져다 주지만, 배는 당신에게 남은 모든 것을 가져다 줍니다. 만약 10개의 물건이 있고 한 명의 상대가 함대를 가지고 놀았다면, 당신은 그가 3개를 가져간 후 남은 7개의 상품을 얻게 된다. 세 명의 다른 플레이어가 한 함대를 플레이하고 각각 세 개의 상품을 가져가면 배에서 한 개만 얻을 수 있습니다. 당신의 카드가 얼마나 효과적인지는 다른 선수들이 무엇을 하느냐에 달려 있지만, 당신은 모든 결정이 동시에 이루어지기 때문에 그들이 무엇을 할지 확신할 수 없다. 다른 사람들이 이미 어떤 카드를 썼는지 기억하시겠죠
비스비는 두 명의 플레이어를 위한 기본 세트로 제공되며, 두 명의 추가 플레이어를 위한 재료를 포함하는 한두 개의 확장 팩으로 확장할 수 있다(최대 6명까지).
회진 시작 시 인장과 용구를 추가하고 인장으로 바꾸는 비율을 높임으로써 판자 위의 일반적인 용품들이 더욱 매력적이게 된다. 모든 플레이어는 동시에 자신의 손에서 한 장의 카드를 선택하여 그들 앞에 놓는다(2인 또는 3인용 게임에서 두 장의 카드). 그런 다음 카드가 표시되고 효과가 활성화됩니다.
기사와 군대는 승점을 획득합니다.
블랙스미스는 다른 플레이어가 플레이하는 나이트/트룹마다 상품을 받습니다.
배와 함대는 상품을 얻고 톨키퍼는 배와 함대에 대한 봉인을 받는다.
상인은 상품을 인장으로 바꾼다.
몽크는 상인들을 위한 상품과 이미 플레이된 카드 수를 얻습니다.
승려가 있는 플레이어들은 모든 카드를 다시 손에 들고 다른 플레이어들은 남은 카드를 가지고 간다.
구체적인 쟁점은 그만큼 강하지 않은 카드가 나와야 효율적인 카드 효과를 볼 수 있다는 점이다. 예를 들어, 함대는 당신에게 세 개의 물건을 가져다 주지만, 배는 당신에게 남은 모든 것을 가져다 줍니다. 만약 10개의 물건이 있고 한 명의 상대가 함대를 가지고 놀았다면, 당신은 그가 3개를 가져간 후 남은 7개의 상품을 얻게 된다. 세 명의 다른 플레이어가 한 함대를 플레이하고 각각 세 개의 상품을 가져가면 배에서 한 개만 얻을 수 있습니다. 당신의 카드가 얼마나 효과적인지는 다른 선수들이 무엇을 하느냐에 달려 있지만, 당신은 모든 결정이 동시에 이루어지기 때문에 그들이 무엇을 할지 확신할 수 없다. 다른 사람들이 이미 어떤 카드를 썼는지 기억하시겠죠
비스비는 두 명의 플레이어를 위한 기본 세트로 제공되며, 두 명의 추가 플레이어를 위한 재료를 포함하는 한두 개의 확장 팩으로 확장할 수 있다(최대 6명까지).
Visby is a short, but challenging game. Each player has an identical set of eight cards, each of them with a special effect.
At the beginning of a round, the common supply on the board becomes more attractive by adding seals (victory points) and wares and by improving the ratio to change wares into seals. All players choose one card from their hand simultaneously and place it face down in front of them (two cards in a two- or three-player game). Then the cards are revealed and the effects become active:
Knights and Troops take victory points;
Blacksmith gets wares for each Knight/Troops played by other players;
Ships and Fleets get wares; Tollkeeper gets seals for ships and fleets;
Merchant changes wares into seals;
Monk gets wares for merchants and number of cards already played.
Players with a monk take all cards back to their hand, while others proceed with their remaining cards.
The specific issue is that the more efficient cards become effective only after those which are not that strong. For example, a fleet gets you three wares, but the ship gets you all the remaining ones. If there are ten wares and one opponent played a fleet, you get the seven remaining wares after he has taken three. If three other players play a fleet and take three wares each, you gain only one for your ship. How effective your card is depends on what the other players do — but you cannot be sure of what they'll do because all decisions are made simultaneously. Perhaps, though, you remember which cards the others have already played...
Visby comes in a basic set for two players and can be enlarged with one or two expansion packs that contain material for two additional players each (to the maximum of six players).
At the beginning of a round, the common supply on the board becomes more attractive by adding seals (victory points) and wares and by improving the ratio to change wares into seals. All players choose one card from their hand simultaneously and place it face down in front of them (two cards in a two- or three-player game). Then the cards are revealed and the effects become active:
Knights and Troops take victory points;
Blacksmith gets wares for each Knight/Troops played by other players;
Ships and Fleets get wares; Tollkeeper gets seals for ships and fleets;
Merchant changes wares into seals;
Monk gets wares for merchants and number of cards already played.
Players with a monk take all cards back to their hand, while others proceed with their remaining cards.
The specific issue is that the more efficient cards become effective only after those which are not that strong. For example, a fleet gets you three wares, but the ship gets you all the remaining ones. If there are ten wares and one opponent played a fleet, you get the seven remaining wares after he has taken three. If three other players play a fleet and take three wares each, you gain only one for your ship. How effective your card is depends on what the other players do — but you cannot be sure of what they'll do because all decisions are made simultaneously. Perhaps, though, you remember which cards the others have already played...
Visby comes in a basic set for two players and can be enlarged with one or two expansion packs that contain material for two additional players each (to the maximum of six players).
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