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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Michael W. Tan
-
아티스트
Michael W. Tan
-
인원
게임 소개
게시자:
머니볼은 유로 스타일의 역학과 최신 분석 기술(Sabermetrics)을 결합하여 진정한 21세기 탁상용 야구 시뮬레이션을 구축합니다. 머니볼은 이전의 어떤 것보다 더 빠르고, 더 부드럽고, 더 정확하게 플레이됩니다. 플레이어 카드는 복잡하고 보기 흉한 주사위 표로 채워지지 않으며, 타자와 투수(컨택트, 인내, 파워, 번팅, 베저런닝) 및 투수(컨트롤, 속도, 레퍼토리, 무브, 체력)에 대한 1-10의 직선 등급으로 5개입니다. 참고할 수 있는 배수 차트가 있는 주사위 굴리기는 없고, 투수를 위한 간단한 카드 추첨과 타자를 위한 키트 추첨만 있을 뿐이다.
실제 스카우트 및 GM이 현재 사용하는 것과 동일한 측정 기준을 사용하여 인재를 평가하여 프런트 오피스를 실제 프런트 오피스처럼 운영하십시오. 예년의 통계가 아니야. 고급 Sabermetrics를 통해 선수의 성과를 결정하는 몇 가지 기초 통계가 있다는 것을 알게 되었습니다. 투수들에게 있어 정말로 중요한 통계는 그의 볼넷, 삼진, 그리고 플라이볼이다. 일단 공이 플레이가 되면 투수는 결과에 거의 영향을 미치지 않는다는 것이 통계적으로 증명되었다. 그것은 경기장, 날씨, 그의 뒤에 있는 수비, 그리고 순수한 운– 이 모든 요소들에 그의 통제를 벗어난다. 타자는 무엇보다 삼진과 라인드라이브 비율이 타율을 좌우한다. 머니볼은 이러한 근본적인 원칙을 사용하여 처음부터 만들어져 왔다.
투수가 타자보다 기복이 심하기 때문에 머니볼에선 다른 모델을 하고 있다. 매 경기 전에 선발 투수가 드로 덱을 구성하기 때문에 경기마다 경기 변동성이 매우 크고 경기마다 차이가 클 수 있다. 삼진, 볼넷, 홈런을 가르는 투수갑판은 108장으로 구성돼 있다. 스타터’s 덱에는 이러한 카드가 36개뿐이며 일반적으로 시작할 때마다 여러 번 교체됩니다. 매니저로서 당신의 역할 중 하나는 게임이 진행됨에 따라 그의 <stuff”를 평가하는 것입니다. 이것은 다른 야구 시뮬레이션에는 존재하지 않는 환상적인 순간 열기와 의사결정을 만들어낸다. 선발투수가 평소보다 더 거칠거나 여러 개의 고퍼볼을 제공했다면, 아마도 그가 최고의 볼넷과 홈런 카드를 평소보다 더 많이 가지고 있었기 때문일 것이다. 그래서 당신의 선발 선수가 자신의 최고의 능력을 가지고 있지 않을 때를 인식하고 그를 잡아당기는 것은 당신의 감독으로서의 성공에 결정적입니다. 머니볼의 선발주자들은 순전히 무작위로 주사위를 굴리는 것이 아니라, 이미 불이 붙은 후 역방향의 특성 및 결과 “피로”라는 수식어가 붙었다. 주사위 굴리개가 아닌 진짜 감독처럼 선발 투수를 관리하세요.
머니볼은 유로 스타일의 역학과 최신 분석 기술(Sabermetrics)을 결합하여 진정한 21세기 탁상용 야구 시뮬레이션을 구축합니다. 머니볼은 이전의 어떤 것보다 더 빠르고, 더 부드럽고, 더 정확하게 플레이됩니다. 플레이어 카드는 복잡하고 보기 흉한 주사위 표로 채워지지 않으며, 타자와 투수(컨택트, 인내, 파워, 번팅, 베저런닝) 및 투수(컨트롤, 속도, 레퍼토리, 무브, 체력)에 대한 1-10의 직선 등급으로 5개입니다. 참고할 수 있는 배수 차트가 있는 주사위 굴리기는 없고, 투수를 위한 간단한 카드 추첨과 타자를 위한 키트 추첨만 있을 뿐이다.
실제 스카우트 및 GM이 현재 사용하는 것과 동일한 측정 기준을 사용하여 인재를 평가하여 프런트 오피스를 실제 프런트 오피스처럼 운영하십시오. 예년의 통계가 아니야. 고급 Sabermetrics를 통해 선수의 성과를 결정하는 몇 가지 기초 통계가 있다는 것을 알게 되었습니다. 투수들에게 있어 정말로 중요한 통계는 그의 볼넷, 삼진, 그리고 플라이볼이다. 일단 공이 플레이가 되면 투수는 결과에 거의 영향을 미치지 않는다는 것이 통계적으로 증명되었다. 그것은 경기장, 날씨, 그의 뒤에 있는 수비, 그리고 순수한 운&NDASH; 이 모든 요소들에 그의 통제를 벗어난다. 타자는 무엇보다 삼진과 라인드라이브 비율이 타율을 좌우한다. 머니볼은 이러한 근본적인 원칙을 사용하여 처음부터 만들어져 왔다.
투수가 타자보다 기복이 심하기 때문에 머니볼에선 다른 모델을 하고 있다. 매 경기 전에 선발 투수가 드로 덱을 구성하기 때문에 경기마다 경기 변동성이 매우 크고 경기마다 차이가 클 수 있다. 삼진, 볼넷, 홈런을 가르는 투수갑판은 108장으로 구성돼 있다. 스타터’s 덱에는 이러한 카드가 36개뿐이며 일반적으로 시작할 때마다 여러 번 교체됩니다. 매니저로서 당신의 역할 중 하나는 게임이 진행됨에 따라 그의 <stuff”를 평가하는 것입니다. 이것은 다른 야구 시뮬레이션에는 존재하지 않는 환상적인 순간 열기와 의사결정을 만들어낸다. 선발투수가 평소보다 더 거칠거나 여러 개의 고퍼볼을 제공했다면, 아마도 그가 최고의 볼넷과 홈런 카드를 평소보다 더 많이 가지고 있었기 때문일 것이다. 그래서 당신의 선발 선수가 자신의 최고의 능력을 가지고 있지 않을 때를 인식하고 그를 잡아당기는 것은 당신의 감독으로서의 성공에 결정적입니다. 머니볼의 선발주자들은 순전히 무작위로 주사위를 굴리는 것이 아니라, 이미 불이 붙은 후 역방향의 특성 및 결과 “피로”라는 수식어가 붙었다. 주사위 굴리개가 아닌 진짜 감독처럼 선발 투수를 관리하세요.
From the publisher:
Moneyball combines euro-style mechanics and the latest in advanced analytics (Sabermetrics) to build a true 21st century tabletop baseball simulation. Moneyball plays faster, smoother, and more accurately than anything before it. Player cards are not jammed with complicated and unsightly dice tables, just 5 straightforward 1-10 ratings for hitters (Contact, Patience, Power, Bunting, Baserunning) and pitchers (Control, Velocity, Repertoire, Move, and Stamina). There are no dice rolls with multiples charts to reference, just a simple card draw for the pitcher and chit draw for the batter.
Run your front office like a real front office by evaluating talent using the same metrics actual scouts and GMs use today. Not the stats of yesteryear. With advanced Sabermetrics, we've learned there are just a handful of underlying statistics that determine a player's performance. For pitchers the only stats that really matter are his walk, strikeout and fly ball rate. It’s been statistically proven that a pitcher’s “stuff” has very little influence on the outcome once a ball is a play. It’s much more dependent on the stadium, weather, the defense behind him, and pure luck – all factors beyond his control. For hitters, strike out and line drive rates, more than anything, determine their batting average. Moneyball has been built from the ground up using these underlying principles.
Pitchers are streakier than hitters and are therefore modeled differently in Moneyball. Their performance is highly volatile and can vary greatly from game to game because your starting pitcher’s draw deck is constructed before each game. The pitcher deck, which determines strike outs, walks, and home runs consists of 108 cards. Your starter’s deck has only 36 of those cards and it is typically reshuffled several times each start. One of your roles as the manager is to evaluate his “stuff” as the game progresses. This creates fantastic “heat of the moment” decision making that does not exist in other baseball sims. If your starter is wilder than usual or has served up several gopher balls, it’s probably because he didn’t have his best “stuff” i.e. his draw deck has more walk and home run cards than usual. So recognizing when your starter doesn’t have his best stuff and yanking him is CRUCIAL to your success as a manager. Starters in Moneyball are not purely random dice rolls with a backwards cause-and-effect “fatigue” modifier added after they’ve already gotten lit up. Manage your starting pitcher like a real manager, not a dice roller…
Moneyball combines euro-style mechanics and the latest in advanced analytics (Sabermetrics) to build a true 21st century tabletop baseball simulation. Moneyball plays faster, smoother, and more accurately than anything before it. Player cards are not jammed with complicated and unsightly dice tables, just 5 straightforward 1-10 ratings for hitters (Contact, Patience, Power, Bunting, Baserunning) and pitchers (Control, Velocity, Repertoire, Move, and Stamina). There are no dice rolls with multiples charts to reference, just a simple card draw for the pitcher and chit draw for the batter.
Run your front office like a real front office by evaluating talent using the same metrics actual scouts and GMs use today. Not the stats of yesteryear. With advanced Sabermetrics, we've learned there are just a handful of underlying statistics that determine a player's performance. For pitchers the only stats that really matter are his walk, strikeout and fly ball rate. It’s been statistically proven that a pitcher’s “stuff” has very little influence on the outcome once a ball is a play. It’s much more dependent on the stadium, weather, the defense behind him, and pure luck – all factors beyond his control. For hitters, strike out and line drive rates, more than anything, determine their batting average. Moneyball has been built from the ground up using these underlying principles.
Pitchers are streakier than hitters and are therefore modeled differently in Moneyball. Their performance is highly volatile and can vary greatly from game to game because your starting pitcher’s draw deck is constructed before each game. The pitcher deck, which determines strike outs, walks, and home runs consists of 108 cards. Your starter’s deck has only 36 of those cards and it is typically reshuffled several times each start. One of your roles as the manager is to evaluate his “stuff” as the game progresses. This creates fantastic “heat of the moment” decision making that does not exist in other baseball sims. If your starter is wilder than usual or has served up several gopher balls, it’s probably because he didn’t have his best “stuff” i.e. his draw deck has more walk and home run cards than usual. So recognizing when your starter doesn’t have his best stuff and yanking him is CRUCIAL to your success as a manager. Starters in Moneyball are not purely random dice rolls with a backwards cause-and-effect “fatigue” modifier added after they’ve already gotten lit up. Manage your starting pitcher like a real manager, not a dice roller…
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