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BGG랭킹
BGG전체 : 9487
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
45-90 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
Benjamin Gailey, Brad Lawrence
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아티스트
Ian O'Toole
-
인원
게임 소개
19세기 런던 중심부 어딘가에서 그림자 세력이 끔찍한 음모를 꾸미고 있다. 빅토리아 여왕은 임박한 음모를 조사하고 그녀의 왕국을 재앙적인 결과로부터 구하기 위해 특별한 사람들의 도움을 요청했다.
빅토리아나는 1-4명의 선수들을 위한 협동 게임입니다. 플레이어들은 런던 곳곳을 돌아다니며 자원을 관리하고, 단서를 조사하고, 시간이 다 가기 전에 알려지지 않은 주모자의 에이전트를 방해한다.
플레이어는 영국 사회의 다른 영역(정치, 과학, 오컬트, 저승)에서 영향력을 가진 조사관의 역할을 맡는다. 음모의 세 가지 요소(마스터마인드, 플롯, 로케일)는 게임이 시작되기 전에 비밀리에 선택된 카드와 토큰으로 표현된다. 이 음모와 관련된 단서는 런던의 유명한 장소와 연결된 얼굴 카드들로 표현된다. 플레이어는 도시 전역에서 피규어를 이동시켜 리드 카드를 공개하고, 수사관의 영향력 토큰을 사용하여 리드를 획득하며, 음모의 숨겨진 측면에 적용할 방법을 결정한다.
시간은 그들의 편이 아니다. 시계나 그들의 영향력 토큰을 잘못 관리하면, 수사관들에게 충격을 주고 음모가 끔찍한 깨달음에 가까워지게 된다. 더 나쁜 것은 수사관들이 진실에 가까워질수록 주모자가 요원을 파견해 그들의 움직임을 방해하고 (영향력 토큰을 버리도록 강요함으로써) 그들의 노력을 방해하며 (트라우마를 야기시켜) 암살한다.
음모의 요소들을 파악하는 것은 플레이어들을 절정의 대립으로 이끈다. 정확한 조합이 이루어져서 수사관들이 정확한 장소에 모이면 여왕은 구해지고 대영제국은 보존된다. 하지만 너무 많은 단서가 사라지거나, 빅벤이 자정에 충격을 받거나, 수사관들이 너무 큰 충격을 받으면, 끔찍한 운명이 기다리고 있다.
빅토리아나는 1-4명의 선수들을 위한 협동 게임입니다. 플레이어들은 런던 곳곳을 돌아다니며 자원을 관리하고, 단서를 조사하고, 시간이 다 가기 전에 알려지지 않은 주모자의 에이전트를 방해한다.
플레이어는 영국 사회의 다른 영역(정치, 과학, 오컬트, 저승)에서 영향력을 가진 조사관의 역할을 맡는다. 음모의 세 가지 요소(마스터마인드, 플롯, 로케일)는 게임이 시작되기 전에 비밀리에 선택된 카드와 토큰으로 표현된다. 이 음모와 관련된 단서는 런던의 유명한 장소와 연결된 얼굴 카드들로 표현된다. 플레이어는 도시 전역에서 피규어를 이동시켜 리드 카드를 공개하고, 수사관의 영향력 토큰을 사용하여 리드를 획득하며, 음모의 숨겨진 측면에 적용할 방법을 결정한다.
시간은 그들의 편이 아니다. 시계나 그들의 영향력 토큰을 잘못 관리하면, 수사관들에게 충격을 주고 음모가 끔찍한 깨달음에 가까워지게 된다. 더 나쁜 것은 수사관들이 진실에 가까워질수록 주모자가 요원을 파견해 그들의 움직임을 방해하고 (영향력 토큰을 버리도록 강요함으로써) 그들의 노력을 방해하며 (트라우마를 야기시켜) 암살한다.
음모의 요소들을 파악하는 것은 플레이어들을 절정의 대립으로 이끈다. 정확한 조합이 이루어져서 수사관들이 정확한 장소에 모이면 여왕은 구해지고 대영제국은 보존된다. 하지만 너무 많은 단서가 사라지거나, 빅벤이 자정에 충격을 받거나, 수사관들이 너무 큰 충격을 받으면, 끔찍한 운명이 기다리고 있다.
Somewhere in the heart of 19th century London, shadowy forces are hatching a dire conspiracy. Queen Victoria has enlisted the aid of exceptional individuals to investigate the impending plot and save her realm from its calamitous consequences.
Victoriana is a cooperative game for 1-4 players. Players move throughout London marshaling and managing resources, investigating leads, and thwarting the agents of an unknown mastermind before time runs out.
Players take the role of investigators that have influence within different realms of British society (politics, science, occult, and the underworld). The conspiracy's three elements (mastermind, plot, and locale) are represented by cards and tokens selected in secret before the game begins. Leads relating to the conspiracy are represented by facedown cards tied to notable London locations. Players move their figures throughout the city, revealing lead cards, expending their investigator's influence tokens to acquire those leads, and deciding how to apply them toward the conspiracy's hidden aspects.
Time is not on their side. Mismanaging the clock or their influence tokens causes leads to go cold, traumatizing investigators and bringing the conspiracy closer to its dreadful realization. Worse, as the investigators come closer to the truth, the mastermind dispatches agents to stymie their movements, disrupt their efforts (by forcing them to discard influence tokens), and assassinate them (by causing trauma).
Identifying the elements of the conspiracy leads the players to a climactic confrontation. If the precise combination of influence is accrued and the investigators assemble at the correct locale, the queen is saved and the British Empire preserved; however, if too many leads go cold, Big Ben strikes midnight, or the investigators are too traumatized, a dire fate awaits.
Victoriana is a cooperative game for 1-4 players. Players move throughout London marshaling and managing resources, investigating leads, and thwarting the agents of an unknown mastermind before time runs out.
Players take the role of investigators that have influence within different realms of British society (politics, science, occult, and the underworld). The conspiracy's three elements (mastermind, plot, and locale) are represented by cards and tokens selected in secret before the game begins. Leads relating to the conspiracy are represented by facedown cards tied to notable London locations. Players move their figures throughout the city, revealing lead cards, expending their investigator's influence tokens to acquire those leads, and deciding how to apply them toward the conspiracy's hidden aspects.
Time is not on their side. Mismanaging the clock or their influence tokens causes leads to go cold, traumatizing investigators and bringing the conspiracy closer to its dreadful realization. Worse, as the investigators come closer to the truth, the mastermind dispatches agents to stymie their movements, disrupt their efforts (by forcing them to discard influence tokens), and assassinate them (by causing trauma).
Identifying the elements of the conspiracy leads the players to a climactic confrontation. If the precise combination of influence is accrued and the investigators assemble at the correct locale, the queen is saved and the British Empire preserved; however, if too many leads go cold, Big Ben strikes midnight, or the investigators are too traumatized, a dire fate awaits.
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