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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    40-40 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

이 게임의 특허는 찰스 F.에 의해 1982년에 출원되었다. 리드, 1984년에 허가되었다(미국 특허 번호 4,470,602). 두 명의 플레이어는 각각 6개의 큐브를 가지고 있으며, 세 가지 다른 색상으로 색을 칠한다. 한 가지 색은 "취약함"이고, 두 번째 색은 "차단함"이고, 세 번째 색은 "공격적"입니다." 각 플레이어의 6개의 큐브는 유사하지만, 어떤 패턴은 한 플레이어의 큐브를 다른 플레이어와 구별합니다. 가로 3x6의 직사각형 격자에서, 각 플레이어의 큐브는 가장 가까운 면을 따라 위에 "취약"로 시작하고, 왼쪽과 오른쪽에 "공격"로 시작한다. 차례로, 각 플레이어는 자신의 큐브 중 하나를 가운데 직교 회전을 포함하여 최대 두 칸까지 굴리거나 기울인다. 만약 어떤 조각이 "attackive"로 턴을 시작한다면, 그것은 반대편 "vulnerable"또는 이 움직임의 어떤 부분으로서든 "attackive"에 착륙함으로써 캡처를 할 수 있다. 어떤 작품도 "블럭킹"을 통과할 수 없다. 인접한 캡처는 필수 사항입니다. 가장 먼저 상대편 6개를 모두 잡거나 움직이지 못하게 하는 플레이어가 승리합니다. 요새 방어의 교착상태를 피하기 위해 필요한 규칙은 취약한 조각이 두 칸만 움직일 수 있도록 하는 것이다.
The patent for this game was filed in 1982 by Charles F. Reed, and granted in 1984 (US patent number 4,470,602). Two players each have six cubes with the sides colored in three different colors (opposite sides matching). One color is "vulnerable," a second color is "blocking," and a third color is "aggressive." Each player's six cubes are alike, but some pattern distinguishes one player's cubes from the other. On a three by six horizontal rectangular grid, each player's cubes start with "vulnerable" on top all along the nearest side and "aggressive" on the left and right sides of each cube. In turn, each player rolls or tips one of his/her cubes up to two spaces, possibly including an orthogonal turn in the middle. If a piece started the turn as "aggressive" it can capture by landing upon an opposing "vulnerable" or "aggressive" piece as any part of this move. No piece may move through a "blocking" piece. Adjacent captures are mandatory. The first player to capture or immobilize all six opposing pieces wins. A necessary house rule to avoid fortress defense stalemates is to only allow vulnerable pieces to move two spaces.

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