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    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    2400-2400 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    3.33 / 5

게임 소개

아포칼립스의 제국 4부. 제2차 세계 대전의 태평양 작전전구.

진주만의 특징은 "이다.중국과 일본의 제한적인 전쟁인 중국 사건"은 결국 전면전으로 발전한다. 일본과 미국의 외교 관계는 차근차근 악화된다. 이는 우선 미국이 일본에 대한 외교·경제적 압박으로 이어진다. 마침내 일본은 진주만을 기습 공격함으로써 태평양 욱일승천제국을 위한 투쟁을 시작합니다.
시나리오:

1939년 9월
1937년 7월 이후 일본과 중국 간의 전쟁은 유럽과는 달리 단순한 당파적이고 게릴라적인 전쟁이었다. 소련이 간섭할 것인가? 일본은 태평양으로 갈 것인가, 아니면 중국과 전면전을 벌일 것인가? 아니면 일본이 추축국을 도와 소련을 쓰러뜨릴 것인가?

1941년 6월
추축국은 ETO에서 소련을 공격했다. 일본은 소련과의 불가침 조약에 동참할 것인가 아니면 이를 고수할 것인가? 일본과 소련은 서로에 대한 피할 수 없는 전쟁을 준비할 시간이 더 많다. 일본이 역사보다 더 잘 운영될까? 아니면 미국이 일본의 공격을 물리칠 수 있을까요?

1941년 12월 진주만
1941년 12월 7일. 일본 항공모함 엘리트 항공모함이 하와이 호놀룰루에 있는 미 해군기지 진주만을 기습 공격하기 위해 출격 중이다. 미 해군이 몇 달 동안 마비될까요? 동시에 일본은 필리핀, 네덜란드의 동인도 제도, 그리고 다른 중요한 섬들에 대한 일련의 침략을 개시한다.
이 악명높은 공격으로 일본은 거대 공업국인 미국을 깨운다...

각각의 시나리오는 1945년까지 PTO 게임을 위한 출발점으로 사용될 수 있다. 진주만은 전작인 모세코드 ······································································· 이 ETO 게임들과 함께 진주만은 2차 대전의 진정한 메가 게임으로 결합될 수 있다.

목차(아래 커뮤니티 위키 참조):

A3 지도
카운터 시트 6개(총 1680개
플레이어 보조 카드
EoA 규정집 2.0
진주만 시나리오 북
튜토리얼 및 예제북
빠른 시작 카드


단위 척도: 군집
시간 척도: 1회전 = 1개월
지도 축척: 1 16진수 = 50마일
게임 시간: 40시간 이상
플레이어 수: 1~5명
복잡성: 8명 중 6명
카드놀이의 적합성: 8점 만점에 4점
게임 디자이너: 우도 그레베
개발자: 안드레아스 버트람, 더크 블레흐.
지도 아트: 크리스티안 스페흐트.

(UGG 웹 사이트 및 사용자 설명 참조)


모든 구성 요소는 Command and Strategy 매거진 1~6호에 수록되어 있습니다.
전체 패키지로도 판매됩니다.
Empires of Apocalypse part IV. The Pacific Theater of Operations in WWII.

Pearl Harbor features the "China Incident", a limited war of Japan against China, which eventually develops into a full scale war. Step by step the diplomatic relations between Japan and the USA worsen. This first leads to diplomatic and economical pressure of the USA against Japan. Finally Japan opens the struggle for a Pacific Empire of the Rising Sun with its surprise attack on Pearl Harbor.
Scenarios:

September 1939
Since July 1937 a war between Japan and China rages unlike in Europe a mere partisan and guerrilla war. Will the USSR interfere? Will Japan go for the Pacific, or wage a full scale war against China? Or will Japan help the Axis in wearing down the USSR?

June 1941
The Axis has assaulted the USSR in the ETO. Will Japan join in or stick to its non aggression pact with the USSR? Japan and the USSR have more time to prepare for the inevitable war against each other. Will Japan operate even better than historical? Or will the USA be able to repel the Japanese assaults?

Pearl Harbor Dec 1941
December 7 1941. The Japanese aircraft carrier elite is on its way for a surprise strike against the US Naval base Pearl Harbor, Honolulu, Hawaii. Will the US Navy been crippled for months? At the same time Japan launches a series of Invasions against the Philippines, the Netherlands' East Indies and other important islands.
With this infamous attack Japan wakes the industrial giant USA ...

Each of the scenarios can be used as a starting point for a full PTO game till 1945. Pearl Harbor uses the same system as its predecessors Morsecode ···–, Triumph & Fall of the Desert Fox, and Cold Days in Hell. Together with these ETO games Pearl Harbor can be combined into a true MEGA game of WWII.

Contents (see Community wiki below):

A3 maps
6 counter sheets with 1680 counters total
Player aids cards
EoA Rules book 2.0
Pearl Harbor Scenario book
Tutorial and example book
Quick start card


Unit Scale: Corps
Time Scale: 1 turn = 1 month
Map Scale: 1 hex = 50 miles
Playing time: 40+ hours
Number of players: 1 to five
Complexity: 6 out of 8
Solitaire Suitability: 4 out of 8
Game Designer: Udo Grebe
Developers: Andreas Bertram, Dirk Blech.
Map Art: Christian Specht.

(from the UGG website and user's description)


All components have been disseminated in Command and Strategy magazine issues 1 to 6.
Also sold as a complete package.

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