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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
4-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
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연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Bruno Cathala, Emmanuel Guilhaumond
-
아티스트
Cyril Bouquet
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인원
게임 소개
게시자에서 번역됨:
감옥에 갇힌 늙은 해적입니다. 밖에서 제자에게 보물 지도 조각을 속삭여야 합니다. 팀 게임.
주변 소음이나 전화 통신의 형편없는 품질, 이런걸 흉내내는건 문제가 되지 않습니다. 한편으로는 두 팀을 대회에 출전시킬 것입니다 (먼저 그의 보물을 찾게 될 것입니다). 에뮬레이션을 만들어 낼 겁니다 위기 상황처럼 긴박감을 느낀다.) 또한, 우리는 계속해서 더 많은 의사소통의 방법을 강요할 것입니다. 손을 입 앞에 대고 말을 하거나 복화술사처럼 말하는 것도 도움이 될 수 있다.
틀렸을 가능성을 고려하자면 보물 지도의 다른 지역들은 해변의 이름을 가질 것이다... 모든 다른 해변들이지만, 비슷한 발음들을 가지고 있다. (오라카벡 플라야, 오카라베스 팔리아, 오라카베스 플라야 등)
마지막으로, 재구성된 지도의 경로를 손가락으로 따라가면... 이 길들은 육안으로는 따라가기가 거의 불가능해요... 주황색 붉은 색조의 푸르른 녹색 속에 점점이 찍혀 있다. 반면에 우리가 투명 플라스틱의 작은 빨간 필터를 지도에 놓고 손가락으로 누르면 식물군은 사라지고 반드시 따라가야 할 길은 사라진다.
이 게임에서 가장 흥미로운 점은, 설명하자면, 우리는 단지 게임의 규칙만을 다른 팀에게 전달한다는 것입니다. 각자 통신 수단을 자유롭게 사용할 수 있고 길을 따라가는 것이 상황에 가장 잘 맞는 것 같습니다. 그리고 경기의 긴박함 때문에 경쟁자들과 맞서서 각자 더 빨리 나아가고... 다른 것들은 잊어버리려 합니다. 각 부분의 마지막에 명확한 의사소통 기술을 사용하지 않으면 올바른 해결책을 찾을 수 없다는 것을 제외하면... 매번 안전한 통신 리드로 실습을 반복하여 해결책을 찾습니다.
요약하자면, 이 게임은 일반적인 세미나보다 더 의미가 있고, 누군가의 이해를 의심하게 만들었다.
사용자 요약:
게임은 한 번에 2명씩 4명으로만 진행됩니다. 각각의 플레이어 중 한 쌍은 작은 빨간 플레이어 조각을 맹목적으로 밀어 지도로 보물을 찾으려는 견습생이다. 보물에 점점 가까워질수록(다른 영역을 나타내기 위해 다른 색이나 경계처럼), 다른 플레이어(해적 멘토 역할)는 자신의 방향을 점점 더 많이 전달하게 되며, 자신의 기억을 시뮬레이션하거나 자신의 방향에 대한 이해가 점점 더 확실해지지 않게 됩니다. 한 번에 한 팀씩 진행하거나 동시에 플레이(그리고 가장 먼저 보물에 도달한 팀이 승리)를 하는 두 팀 간의 타임 트라이얼입니다.
감옥에 갇힌 늙은 해적입니다. 밖에서 제자에게 보물 지도 조각을 속삭여야 합니다. 팀 게임.
주변 소음이나 전화 통신의 형편없는 품질, 이런걸 흉내내는건 문제가 되지 않습니다. 한편으로는 두 팀을 대회에 출전시킬 것입니다 (먼저 그의 보물을 찾게 될 것입니다). 에뮬레이션을 만들어 낼 겁니다 위기 상황처럼 긴박감을 느낀다.) 또한, 우리는 계속해서 더 많은 의사소통의 방법을 강요할 것입니다. 손을 입 앞에 대고 말을 하거나 복화술사처럼 말하는 것도 도움이 될 수 있다.
틀렸을 가능성을 고려하자면 보물 지도의 다른 지역들은 해변의 이름을 가질 것이다... 모든 다른 해변들이지만, 비슷한 발음들을 가지고 있다. (오라카벡 플라야, 오카라베스 팔리아, 오라카베스 플라야 등)
마지막으로, 재구성된 지도의 경로를 손가락으로 따라가면... 이 길들은 육안으로는 따라가기가 거의 불가능해요... 주황색 붉은 색조의 푸르른 녹색 속에 점점이 찍혀 있다. 반면에 우리가 투명 플라스틱의 작은 빨간 필터를 지도에 놓고 손가락으로 누르면 식물군은 사라지고 반드시 따라가야 할 길은 사라진다.
이 게임에서 가장 흥미로운 점은, 설명하자면, 우리는 단지 게임의 규칙만을 다른 팀에게 전달한다는 것입니다. 각자 통신 수단을 자유롭게 사용할 수 있고 길을 따라가는 것이 상황에 가장 잘 맞는 것 같습니다. 그리고 경기의 긴박함 때문에 경쟁자들과 맞서서 각자 더 빨리 나아가고... 다른 것들은 잊어버리려 합니다. 각 부분의 마지막에 명확한 의사소통 기술을 사용하지 않으면 올바른 해결책을 찾을 수 없다는 것을 제외하면... 매번 안전한 통신 리드로 실습을 반복하여 해결책을 찾습니다.
요약하자면, 이 게임은 일반적인 세미나보다 더 의미가 있고, 누군가의 이해를 의심하게 만들었다.
사용자 요약:
게임은 한 번에 2명씩 4명으로만 진행됩니다. 각각의 플레이어 중 한 쌍은 작은 빨간 플레이어 조각을 맹목적으로 밀어 지도로 보물을 찾으려는 견습생이다. 보물에 점점 가까워질수록(다른 영역을 나타내기 위해 다른 색이나 경계처럼), 다른 플레이어(해적 멘토 역할)는 자신의 방향을 점점 더 많이 전달하게 되며, 자신의 기억을 시뮬레이션하거나 자신의 방향에 대한 이해가 점점 더 확실해지지 않게 됩니다. 한 번에 한 팀씩 진행하거나 동시에 플레이(그리고 가장 먼저 보물에 도달한 팀이 승리)를 하는 두 팀 간의 타임 트라이얼입니다.
Translated from the publisher:
An old Pirate locked in prison who must whisper to his apprentice on the outside the pieces of the treasure map. A team game,
It's no issue to simulate ambient noise, the poor quality of telephone communication, .. On the one hand we'll put two teams in the competition (which will happen to find his treasure in first... and then it will create an emulation.. a sense of urgency, like a crisis situation). And in addition, we will impose, round after round, a way to communication even further (sorry.. pas could help..), such as talking with your hand in front of your mouth, or like a ventriloquist...
To take into account the possibility of being wrong because different terrain typess, near the treasure the different areas of the treasure map will bear the name of beaches... all different beaches, but with similar pronouniations. (Oracabech Playa, Ocarabess Palia, Oracabess Playa etc etc...).
Finally, to follow the paths on the reconstituted map with your finger... These paths are almost impossible to follow with the naked eye... Indeed, they have green dotted amid the lush greenery in orange red tones... On the other hand, when we place the small red filter of transparent plastic on the map and push it with our finger, flora disappears, leaving the path that must be followed...
The most interesting part of this game, it is that, in explanation, we are told only the rules of the game to the different teams. Each is free to use the mode of communication and following the roads seems it best adapted to the situation... And with the urgency of the game, against the competition, each trying to go to the more quickly... and forget everything else. Except that at the end of each part, without using clear communication techniques, no chance to have found the right solution... repeat the exercise with communication secure leads, each time to find the solution.
In summary, this game is more meaningful than all the usual seminars playful setting, and which led to doubt one's understanding...
User summary:
Game is only played with 4 players, 2 on each time. One of each pair of players is the apprentice attempting to find the treasure with the map by blindly pushing a smaller red player piece. As you get closer and closer to the treasure (likely different colours or borders to indicate different zones), the other player (playing your pirate mentor) has their directions conveyed more and more muffled to simulate their memory or your understanding of their directions becoming less and less certain. Either it's a time trial between the two teams, going one at a time or it's simultaneously play (and the first to reach the treasure wins.
An old Pirate locked in prison who must whisper to his apprentice on the outside the pieces of the treasure map. A team game,
It's no issue to simulate ambient noise, the poor quality of telephone communication, .. On the one hand we'll put two teams in the competition (which will happen to find his treasure in first... and then it will create an emulation.. a sense of urgency, like a crisis situation). And in addition, we will impose, round after round, a way to communication even further (sorry.. pas could help..), such as talking with your hand in front of your mouth, or like a ventriloquist...
To take into account the possibility of being wrong because different terrain typess, near the treasure the different areas of the treasure map will bear the name of beaches... all different beaches, but with similar pronouniations. (Oracabech Playa, Ocarabess Palia, Oracabess Playa etc etc...).
Finally, to follow the paths on the reconstituted map with your finger... These paths are almost impossible to follow with the naked eye... Indeed, they have green dotted amid the lush greenery in orange red tones... On the other hand, when we place the small red filter of transparent plastic on the map and push it with our finger, flora disappears, leaving the path that must be followed...
The most interesting part of this game, it is that, in explanation, we are told only the rules of the game to the different teams. Each is free to use the mode of communication and following the roads seems it best adapted to the situation... And with the urgency of the game, against the competition, each trying to go to the more quickly... and forget everything else. Except that at the end of each part, without using clear communication techniques, no chance to have found the right solution... repeat the exercise with communication secure leads, each time to find the solution.
In summary, this game is more meaningful than all the usual seminars playful setting, and which led to doubt one's understanding...
User summary:
Game is only played with 4 players, 2 on each time. One of each pair of players is the apprentice attempting to find the treasure with the map by blindly pushing a smaller red player piece. As you get closer and closer to the treasure (likely different colours or borders to indicate different zones), the other player (playing your pirate mentor) has their directions conveyed more and more muffled to simulate their memory or your understanding of their directions becoming less and less certain. Either it's a time trial between the two teams, going one at a time or it's simultaneously play (and the first to reach the treasure wins.
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