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BGG랭킹
BGG전체 : 2724
THEMATIC : 497
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.30 / 5
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디자이너
Andrea Crespi, Lorenzo Silva
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아티스트
Steven Hamilton, Paolo Lamanna
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인원
게임 소개
'나 홀로'는 공상과학 서바이벌 호러/던전 크롤러 게임으로, 주인공이 진실을 발견하고 그의 동료들을 구하기 위한 탐구를 완수하는 것을 막기 위해 최선을 다하는 1-3명의 악당들과 맞서게 된다.
Evil 플레이어들은 항상 거대한 스크린 뒤에 숨겨진 시나리오의 전체 지도를 앞에 두고 있습니다. 그들은 게임 중에 일어나는 모든 사건들을 관리하며 히어로가 목표를 완수하는 것을 막으려고 노력합니다.
영웅은 자신이 있는 구역만 볼 수 있으며, 그 구역에서 지도를 탐색해야 합니다. 온갖 공포가 어둠 속에 숨어 있을 수 있으니 조심해야 할 것이다. 각 라운드가 끝날 때마다 그가 탐색한 지도의 일부가 테이블에서 제거됩니다. 그가 속한 구역만 표시됩니다. 영웅은 길을 잃기 싫으면 기억을 시험해봐야 할 거야!
게임의 이야기는 여러 개의 시나리오로 펼쳐질 것이며, 각각의 시나리오들은 여러 챕터로 나누어질 것이다. 각 챕터에는 히어로가 완수해야 할 목표가 있으며, 반면 사악한 플레이어들은 히어로를 막아야 한다. 각 챕터의 결과는 다음 챕터의 게임플레이에 영향을 미칠 것이다: 각 시나리오는 플레이어의 행동에 적응할 수 있는 분기 스토리라인으로 구상된다: 히어로가 목표를 달성한다면, 다음 챕터에서는 그의 삶이 더 쉬워질 것이다. 사악한 자들도 마찬가지야!
Evil 플레이어들은 항상 거대한 스크린 뒤에 숨겨진 시나리오의 전체 지도를 앞에 두고 있습니다. 그들은 게임 중에 일어나는 모든 사건들을 관리하며 히어로가 목표를 완수하는 것을 막으려고 노력합니다.
영웅은 자신이 있는 구역만 볼 수 있으며, 그 구역에서 지도를 탐색해야 합니다. 온갖 공포가 어둠 속에 숨어 있을 수 있으니 조심해야 할 것이다. 각 라운드가 끝날 때마다 그가 탐색한 지도의 일부가 테이블에서 제거됩니다. 그가 속한 구역만 표시됩니다. 영웅은 길을 잃기 싫으면 기억을 시험해봐야 할 거야!
게임의 이야기는 여러 개의 시나리오로 펼쳐질 것이며, 각각의 시나리오들은 여러 챕터로 나누어질 것이다. 각 챕터에는 히어로가 완수해야 할 목표가 있으며, 반면 사악한 플레이어들은 히어로를 막아야 한다. 각 챕터의 결과는 다음 챕터의 게임플레이에 영향을 미칠 것이다: 각 시나리오는 플레이어의 행동에 적응할 수 있는 분기 스토리라인으로 구상된다: 히어로가 목표를 달성한다면, 다음 챕터에서는 그의 삶이 더 쉬워질 것이다. 사악한 자들도 마찬가지야!
Alone is a sci-fi survival horror / dungeon crawler game that will pit a single, stranded hero against 1-3 evil masterminds who will do their best to stop the hero from completing a quest to discover the truth and save his companions.
The Evil players always have the full map of the scenario in front of them, hidden behind a huge screen. They manage all the events happening during the game, and try to stop the Hero from completing his objectives.
The Hero can only see the Sector of the map he is in, and from there he will have to explore the map. All kind of horrors may be hiding in the darkness, so he will have to be cautious. At the end of each round, the portions of the map he explored will be removed from the table: only the Sector he is in will stay visible... the Hero will have to put his memory to test, if he doesn't want to get lost!
The story of the game will be unfolded through several scenarios, each one divided into several chapters. Each chapter has an objective for the Hero to complete, while the Evil players will have to stop him (or try to fulfill a different objective of their own). The outcome of each chapter will influence the gameplay of the subsequent one: each scenario is conceived with a branching storyline that can adapt to the actions of the players: if the Hero completes his goals, his life will be easier in the next chapter... but that is also true for the Evil players!
The Evil players always have the full map of the scenario in front of them, hidden behind a huge screen. They manage all the events happening during the game, and try to stop the Hero from completing his objectives.
The Hero can only see the Sector of the map he is in, and from there he will have to explore the map. All kind of horrors may be hiding in the darkness, so he will have to be cautious. At the end of each round, the portions of the map he explored will be removed from the table: only the Sector he is in will stay visible... the Hero will have to put his memory to test, if he doesn't want to get lost!
The story of the game will be unfolded through several scenarios, each one divided into several chapters. Each chapter has an objective for the Hero to complete, while the Evil players will have to stop him (or try to fulfill a different objective of their own). The outcome of each chapter will influence the gameplay of the subsequent one: each scenario is conceived with a branching storyline that can adapt to the actions of the players: if the Hero completes his goals, his life will be easier in the next chapter... but that is also true for the Evil players!
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