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BGG랭킹
BGG전체 : 18024
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인원
3-10 명
BGG추천: 4-8 명 -
게임시간
30-120 분
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연령
13+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Wade Welsh
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아티스트
Neil Morley
-
인원
게임 소개
세우다
네 벌의 카드를 모두 테이블 중앙에 엎어 놓아라. 각 플레이어에게 5장의 캐릭터 카드와 5장의 특성 카드를 지급하고 나머지 카드 덱을 테이블 가운데에 둡니다.
가장 못생긴 셔츠를 입은 사람은 1라운드 플레이어입니다. 모든 사람이 똑같은 셔츠를 입거나 모두가 셔츠를 벗었을 경우, 가장 키가 작은 사람은 1라운드 플레이어입니다.
게임플레이
라운드는 플레이어 1이 어드벤처 카드를 뽑고 큰 소리로 읽으면 시작된다. 각각의 모험에는 캐릭터가 필요하며, 최고의 캐릭터를 제공하는 것은 다른 플레이어들의 일입니다.
다른 플레이어들은 자신의 손에서 특정 모험을 위해 가장 잘 갖춰진 캐릭터 카드를 선택하고, 그 카드를 그들 앞에 있는 테이블 위에 놓습니다.
그런 다음 플레이어들은 상대편 중 한 명을 공격하게 된다. 같은 플레이어가 자신의 손에서 특성 카드를 선택하여 상대편의 캐릭터를 방해하고 오른쪽의 플레이어에게 아래로 향하게 합니다. 선수들은 그들에게 전달된 특성을 보면 안 된다.
이때 각 선수(플레이어 원 제외)는 상대가 부여한 특성과 함께 자신이 선택한 캐릭터가 있어야 한다.
플레이어원이 캐릭터와 특성 조합을 모두 모아 큰 소리로 읽는다. 그리고 나서, 플레이어 원은 어떤 캐릭터가 그 특정한 모험을 위한 최고와 최악의 선택인지를 결정한다.
채점수
선수들은 좋지 않은 선택을 한 것에 대해 보상을 받는다. 최악의 선택을 한 플레이어가 1점을 획득하여 다음 라운드의 플레이어 원이 됩니다.
최고의 선택이라는 특성을 가진 플레이어는 굴욕 카드를 뽑고 시키는 대로 해야 합니다. 패배한 선수가 1점 이상 있으면 1점을 감수하고 굴욕을 면할 수 있는 옵션도 있다.
마지막으로, 각 플레이어(플레이어 1 제외)는 새로운 캐릭터 카드와 새로운 특성 카드를 추첨하여 다음 라운드를 위해 각각 5개씩을 갖게 된다. 다음 라운드는 승자가 새로운 어드벤처 카드를 뽑으면 시작됩니다.
우승
먼저 5점을 획득한 플레이어가 승리합니다. 카드가 부족할 경우 재정비하고 게임을 계속할 수 있다. 시간이 부족하면 가장 많은 점수를 쌓은 선수가 이깁니다.
만약 이 모든 것이 끝난 후에 무승부가 된다면, 이 그룹은 심지어 올바른 방법으로 형편없는 선택을 할 수 있기 때문에 아무도 이길 자격이 없다.
네 벌의 카드를 모두 테이블 중앙에 엎어 놓아라. 각 플레이어에게 5장의 캐릭터 카드와 5장의 특성 카드를 지급하고 나머지 카드 덱을 테이블 가운데에 둡니다.
가장 못생긴 셔츠를 입은 사람은 1라운드 플레이어입니다. 모든 사람이 똑같은 셔츠를 입거나 모두가 셔츠를 벗었을 경우, 가장 키가 작은 사람은 1라운드 플레이어입니다.
게임플레이
라운드는 플레이어 1이 어드벤처 카드를 뽑고 큰 소리로 읽으면 시작된다. 각각의 모험에는 캐릭터가 필요하며, 최고의 캐릭터를 제공하는 것은 다른 플레이어들의 일입니다.
다른 플레이어들은 자신의 손에서 특정 모험을 위해 가장 잘 갖춰진 캐릭터 카드를 선택하고, 그 카드를 그들 앞에 있는 테이블 위에 놓습니다.
그런 다음 플레이어들은 상대편 중 한 명을 공격하게 된다. 같은 플레이어가 자신의 손에서 특성 카드를 선택하여 상대편의 캐릭터를 방해하고 오른쪽의 플레이어에게 아래로 향하게 합니다. 선수들은 그들에게 전달된 특성을 보면 안 된다.
이때 각 선수(플레이어 원 제외)는 상대가 부여한 특성과 함께 자신이 선택한 캐릭터가 있어야 한다.
플레이어원이 캐릭터와 특성 조합을 모두 모아 큰 소리로 읽는다. 그리고 나서, 플레이어 원은 어떤 캐릭터가 그 특정한 모험을 위한 최고와 최악의 선택인지를 결정한다.
채점수
선수들은 좋지 않은 선택을 한 것에 대해 보상을 받는다. 최악의 선택을 한 플레이어가 1점을 획득하여 다음 라운드의 플레이어 원이 됩니다.
최고의 선택이라는 특성을 가진 플레이어는 굴욕 카드를 뽑고 시키는 대로 해야 합니다. 패배한 선수가 1점 이상 있으면 1점을 감수하고 굴욕을 면할 수 있는 옵션도 있다.
마지막으로, 각 플레이어(플레이어 1 제외)는 새로운 캐릭터 카드와 새로운 특성 카드를 추첨하여 다음 라운드를 위해 각각 5개씩을 갖게 된다. 다음 라운드는 승자가 새로운 어드벤처 카드를 뽑으면 시작됩니다.
우승
먼저 5점을 획득한 플레이어가 승리합니다. 카드가 부족할 경우 재정비하고 게임을 계속할 수 있다. 시간이 부족하면 가장 많은 점수를 쌓은 선수가 이깁니다.
만약 이 모든 것이 끝난 후에 무승부가 된다면, 이 그룹은 심지어 올바른 방법으로 형편없는 선택을 할 수 있기 때문에 아무도 이길 자격이 없다.
Setup
Place all four decks of cards face down in the middle of the table. Deal five Character Cards and five Trait Cards to each player, and keep the remaining decks of cards in the middle of the table.
The person wearing the ugliest shirt is Player One for the first round. If everyone is wearing the exact same shirt or if everyone is shirtless, the shortest person is Player One for the first round.
Gameplay
The round begins when Player One draws an Adventure Card and reads it out loud. Each adventure needs a character, and it’s the job of the other players to provide the best one.
The other players choose a Character Card from their hand that’s best equipped for that particular adventure, and place it face down on the table in front of them.
Then players get to attack one of their opponents. The same players choose a Trait Card from their hand to sabotage their opponent’s character, and pass it face down to the player on their right. Players should not look at the trait that’s passed to them.
At this point, each player (except Player One) should have the character that they chose along with the trait that their opponent gave to them.
Player One gathers all of the character and trait combinations and reads them out loud. Then, Player One decides which character is the best and worst choice for that particular adventure.
Scoring
Players are rewarded for making poor choices — not good ones. The player who played the trait of the worst choice earns a point and becomes Player One for the next round.
The player who played the trait of the best choice must draw a Humiliation Card and do whatever it says to do. If the losing player has one or more points, he or she also has the option to avoid the humiliation at the cost of one point.
Finally, each player (except Player One) draws a new Character Card and a new Trait Card so they have five of each for the next round. The next round begins when the winner draws a new Adventure Card.
Winning
The first player to earn five points wins. If you run out of cards, you can reshuffle them and continue playing. If you run out of time, the player who accumulates the most points wins.
If there’s a tie after all of this, it’s obvious that this group can’t even make poor choices the right way — so nobody deserves to win.
Place all four decks of cards face down in the middle of the table. Deal five Character Cards and five Trait Cards to each player, and keep the remaining decks of cards in the middle of the table.
The person wearing the ugliest shirt is Player One for the first round. If everyone is wearing the exact same shirt or if everyone is shirtless, the shortest person is Player One for the first round.
Gameplay
The round begins when Player One draws an Adventure Card and reads it out loud. Each adventure needs a character, and it’s the job of the other players to provide the best one.
The other players choose a Character Card from their hand that’s best equipped for that particular adventure, and place it face down on the table in front of them.
Then players get to attack one of their opponents. The same players choose a Trait Card from their hand to sabotage their opponent’s character, and pass it face down to the player on their right. Players should not look at the trait that’s passed to them.
At this point, each player (except Player One) should have the character that they chose along with the trait that their opponent gave to them.
Player One gathers all of the character and trait combinations and reads them out loud. Then, Player One decides which character is the best and worst choice for that particular adventure.
Scoring
Players are rewarded for making poor choices — not good ones. The player who played the trait of the worst choice earns a point and becomes Player One for the next round.
The player who played the trait of the best choice must draw a Humiliation Card and do whatever it says to do. If the losing player has one or more points, he or she also has the option to avoid the humiliation at the cost of one point.
Finally, each player (except Player One) draws a new Character Card and a new Trait Card so they have five of each for the next round. The next round begins when the winner draws a new Adventure Card.
Winning
The first player to earn five points wins. If you run out of cards, you can reshuffle them and continue playing. If you run out of time, the player who accumulates the most points wins.
If there’s a tie after all of this, it’s obvious that this group can’t even make poor choices the right way — so nobody deserves to win.
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