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6.8Zhukov's War: The Decisive Middle Phase of the Eastern Front, July 1942 – July 1943 (2016) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
180-360 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
Ty Bomba
-
아티스트
Nadir Elfarra, Joe Youst
-
인원
게임 소개
2016년 10월~11월 월드 앳 워 매거진 #50에서 발행되었습니다.
'주코프와 스쿼드 전쟁 동부전선의 결정적 중간 단계, 1942년 7월 - 1943년 7월은 1942년 7월부터 1943년 7월까지 히틀러의 독일과 스탈린의 소련 사이의 타이타닉 투쟁의 중추적인 중간 시기를 다룬다. 두 플레이어 모두에게 전략적인 옵션이 많다; 승리는 적군의 갑작스러운 행동을 억제하거나 기회를 이용할 수 있는 예비력을 유지하면서 선택한 전략을 가장 잘 수행할 수 있는 사람에게 주어진다. 이 지도는 레닌그라드에서 아조프해까지의 동부 전선을 16km당 20마일로 표시하고 있다. 1년 중 대부분 한 달, 겨울에는 두 달씩 차례를 지낸다. 대부분의 부대는 소련군과 독일군 사단이며, 추축국 위성 군단도 있다. 턴 시퀀스는 어떤 플레이어가 움직이는지 결정하기 위해 치트를 무작위로 그리면서 만들어진다. 각 키트는 플레이어가 움직임과 공격을 동시에 할 수 있게 해주지만, 트위스트가 있다. 한쪽은 플레이어가 먼저 움직인 다음 공격하면 다른 한쪽은 순서를 뒤집습니다. 메커니즘에는 두 가지 트위스트가 있습니다. 첫째, 쪽지는 여러 가지 종류가 있는데, 쪽지와 선택한 쪽에 따라 벌칙이나 보너스가 다르다. 둘째, 특정 차례에 한 명 또는 다른 한 명이 보너스를 받게 되고, 첫 번째 전표를 선택해 행동을 개시할 수 있으며, 전쟁의 전반적인 상황을 반영하여 다른 종류의 칩을 제공한다. 승리는 세 번 중 한 번 일어날 수 있다: 독일의 첫 번째 공세가 끝나고, 소련의 겨울 반격이 끝나고, 그리고 최종적으로 독일의 여름 공세가 끝난 후.
게임 규모:
게임 턴: 1~2개월
16진수: 33km/20마일
부대: 사단 대 군대
게임 인벤토리:
2개의 22 x 34" 전체 색상 맵시트
이중 면 인쇄 카운터 2개(352 5/8" 카운터)
24페이지 분량의 주코프&르크스쿠폰
카드놀이 기능: 중간
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
재생 시간: 4-20
'주코프와 스쿼드 전쟁 동부전선의 결정적 중간 단계, 1942년 7월 - 1943년 7월은 1942년 7월부터 1943년 7월까지 히틀러의 독일과 스탈린의 소련 사이의 타이타닉 투쟁의 중추적인 중간 시기를 다룬다. 두 플레이어 모두에게 전략적인 옵션이 많다; 승리는 적군의 갑작스러운 행동을 억제하거나 기회를 이용할 수 있는 예비력을 유지하면서 선택한 전략을 가장 잘 수행할 수 있는 사람에게 주어진다. 이 지도는 레닌그라드에서 아조프해까지의 동부 전선을 16km당 20마일로 표시하고 있다. 1년 중 대부분 한 달, 겨울에는 두 달씩 차례를 지낸다. 대부분의 부대는 소련군과 독일군 사단이며, 추축국 위성 군단도 있다. 턴 시퀀스는 어떤 플레이어가 움직이는지 결정하기 위해 치트를 무작위로 그리면서 만들어진다. 각 키트는 플레이어가 움직임과 공격을 동시에 할 수 있게 해주지만, 트위스트가 있다. 한쪽은 플레이어가 먼저 움직인 다음 공격하면 다른 한쪽은 순서를 뒤집습니다. 메커니즘에는 두 가지 트위스트가 있습니다. 첫째, 쪽지는 여러 가지 종류가 있는데, 쪽지와 선택한 쪽에 따라 벌칙이나 보너스가 다르다. 둘째, 특정 차례에 한 명 또는 다른 한 명이 보너스를 받게 되고, 첫 번째 전표를 선택해 행동을 개시할 수 있으며, 전쟁의 전반적인 상황을 반영하여 다른 종류의 칩을 제공한다. 승리는 세 번 중 한 번 일어날 수 있다: 독일의 첫 번째 공세가 끝나고, 소련의 겨울 반격이 끝나고, 그리고 최종적으로 독일의 여름 공세가 끝난 후.
게임 규모:
게임 턴: 1~2개월
16진수: 33km/20마일
부대: 사단 대 군대
게임 인벤토리:
2개의 22 x 34" 전체 색상 맵시트
이중 면 인쇄 카운터 2개(352 5/8" 카운터)
24페이지 분량의 주코프&르크스쿠폰
카드놀이 기능: 중간
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
재생 시간: 4-20
Published in World at War magazine #50, Oct-Nov 2016.
'Zhukov’s War: The Decisive Middle Phase of the Eastern Front, July 1942 - July 1943 covers the pivotal middle period of the titanic struggle between Hitler's Germany and Stalin's USSR, from July 1942 - July 1943. Strategic options abound for both players; victory goes to the one best able to carry out the chosen strategy, while maintaining a reserve to contain sudden enemy action or exploit an opportunity. The map covers the eastern front from Leningrad to the Sea of Azov at 20 miles per hex. Turns cover one month each for most of the year, two months during winter. Most units are Soviet armies and German divisions, plus a few Axis satellite corps. The turn sequence is built around the random drawing of chits to determine which player moves. Each chit drawn allows a player to both move and attack, but with a twist. One side allows the player to move first, then attack, the other side flips the sequence. There are two twists to the mechanism. First, chits come in several varieties, with differing penalties or bonuses depending on the chit and the side chosen. Second, during certain turns, one player or the other gets bonuses, allowing selection of the first chit to open the action, and providing a different mix of chits reflecting the overall situation at that point in the war. Victory may occur at one of three times during the game; the end of the first German offensive, the end of the Soviet winter counteroffensive, and finally the end of the game, after the final German summer offensive.
Game Scale:
Game Turn: 1 or 2 months
Hex: 20 miles / 33 kilometers
Units: Division to Army
Game Inventory:
Two 22 x 34" full color mapsheets
Two dual-side printed countersheets (352 5/8" counters)
One 24-page Zhukov’s War rulebook
Solitaire Playability: Medium
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 4-20
'Zhukov’s War: The Decisive Middle Phase of the Eastern Front, July 1942 - July 1943 covers the pivotal middle period of the titanic struggle between Hitler's Germany and Stalin's USSR, from July 1942 - July 1943. Strategic options abound for both players; victory goes to the one best able to carry out the chosen strategy, while maintaining a reserve to contain sudden enemy action or exploit an opportunity. The map covers the eastern front from Leningrad to the Sea of Azov at 20 miles per hex. Turns cover one month each for most of the year, two months during winter. Most units are Soviet armies and German divisions, plus a few Axis satellite corps. The turn sequence is built around the random drawing of chits to determine which player moves. Each chit drawn allows a player to both move and attack, but with a twist. One side allows the player to move first, then attack, the other side flips the sequence. There are two twists to the mechanism. First, chits come in several varieties, with differing penalties or bonuses depending on the chit and the side chosen. Second, during certain turns, one player or the other gets bonuses, allowing selection of the first chit to open the action, and providing a different mix of chits reflecting the overall situation at that point in the war. Victory may occur at one of three times during the game; the end of the first German offensive, the end of the Soviet winter counteroffensive, and finally the end of the game, after the final German summer offensive.
Game Scale:
Game Turn: 1 or 2 months
Hex: 20 miles / 33 kilometers
Units: Division to Army
Game Inventory:
Two 22 x 34" full color mapsheets
Two dual-side printed countersheets (352 5/8" counters)
One 24-page Zhukov’s War rulebook
Solitaire Playability: Medium
Complexity Level: Medium
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